در تولیدات حرفه‌ای تلویزیون و سریال‌هایی که با دقت تولید می‌شود، کیفیت کار فعالان طراحی صحنه و لباس قابل اعتناست، اما تفاوت در همان صنعتی نگریستن به تولید است که اگر نگاه صنعتی حاکم شود یقینا رشد به‌مراتب پرسرعت‌تری خواهیم داشت. هرچند در برخی سریال‌های فاخر و ماندگار داخلی هم به سمت استفاده از مدیر هنری رفته‌ایم، ولی هنوز در این مسیر جای کار داریم. مدیر هنری است که باعث می‌شود تمام امور مربوط به طراحی صحنه و لباس با درنظر گرفتن جزئی‌نگری صورت پذیرد.
کد خبر: ۱۲۳۹۳۵۱

در کشورهای با صنعت تولید پیشرفته از‌هالیوود گرفته تا همین هندوستان، وقتی یک سریال تاریخی یا بیگ پروداکشن می‌سازند که نیازمند دکور و لباس و فضاسازی خاص است، یک مدیرهنری دارند که بخش‌های مختلف کار را به شرکت‌ها و کمپانی‌های مجرب سفارش می‌دهند و قطعا این امر در سرعت‌بخشیدن به تولید بسیار تأثیردارد؛ اما متأسفانه در ایران هنوز این روال فراگیر نیست و در این صنف اغلب از صفر تا صد را خودمان باید انجام دهیم!
این که یک مدیر هنری داشته باشیم که از طریق زیرمجموعه‌های متخصص خود نیازهای صحنه و لباس را طراحی و اجرایی کند، موجب پایین آمدن درصد خطاها و ناملایمات پیش‌بینی نشده و حتی صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود؛ شما درنظر بگیرید که در یک سریال عظیم تاریخی- مذهبی چقدر جزئیات طراحی صحنه و لباس در بالا بردن باورپذیری داستان کمک‌کننده است و چقدر گاف‌های جزئی می‌تواند کل پروژه را آسیب پذیر کند.
نگاه حرفه‌ای است که عاملی می‌شود برای تولید سریال‌های حرفه‌ای و یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تولید حرفه‌ای، رفتن به سمت مدیریت هنری حرفه‌ای است و ایجاد شرایط استاندارد برای طراحی صحنه و لباس و اجرای اصولی و ساختارمند این طراحی. اگر این نگاه حرفه‌ای را زیربنای تولید محصولات‌مان کنیم یقین بدانید نه فقط می‌توانیم بر دامنه مخاطبان داخلی خود بیفزاییم که می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی درست، شرایط صادرات محصولات درجه یک خود را فراهم کنیم.

عباس بلوندی

طراح صحنه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها