جام‌جهانی کشتی فرنگی در ایران لغو شد

«دهان‌بینی» غربی‌ها

اصل خبر همین بود؛ لغو مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی به میزبانی ایران. خبر را ابتدا سایت اتحادیه جهانی رسانه‌ای کرد و درباره‌اش نوشت: «کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی روز یکشنبه جلسه‌ای را در استانبول ترکیه برگزار کرد که در پی آن برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ در تهران را به دلیل آنچه بروز اتفاقات اخیر در ایران خوانده به حالت تعلیق درآورد.»
کد خبر: ۱۲۳۹۲۳۵

اتحادیه جهانی کشتی مدعی شده که کشورهای ژاپن و مجارستان نیز اعلام کرده‌اند که از حضور در جام‌جهانی تهران خودداری خواهند کرد. بنا بر اعلام اتحادیه جهانی کشتی این تصمیم براساس توصیه بعضی کشورها و برای جلوگیری از بروز هرگونه اتفاق احتمالی برای ورزشکاران گرفته شده است. کدام اتفاق؟ کدام بروز احتمالی؟ اتهامات واهی که سال‌هاست از سوی غرب روانه ایران می‌شود و همه آنها تا به امروز بی‌اساس بوده است.رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ قرار بود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری به میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شود، اما دهان‌بینی غربی‌ها و تحریک بعضی کشورها باعث شد با وجود سرمایه‌گذاری زیادی که فدراسیون کشتی کرده بود این رقابت‌ها لغو شود.
پس از این اتفاق با حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی تماس گرفتیم تا او توضیحات لازم در این زمینه را بدهد. رنگرز می‌گوید که همه اقدامات لازم برای میزبانی از این رقابت‌ها را انجام داده بودند و تعویق مسابقات بی‌معناست.
چه اتفاقی افتاد آقای رنگرز؟
ظاهرا یک سری کشورها از فدراسیون جهانی درخواست کرده اند تا این مسابقات لغو شود. میزبانی از این رقابت‌ها تعهد فدراسیون قبلی بود که بر دوش فدراسیون جدید گذاشته شد و ما موظف به انجام تعهدات فدراسیون بودیم.
الان این مسابقات قطعا لغو شده است؟ تدابیر فدراسیون برای این اتفاق چیست؟
یکشنبه‌شب بود که اتحادیه جهانی ایمیلی به فدراسیون کشتی ارسال و این مسابقات را تعلیق کرد. فدراسیون کشتی بلافاصله مذاکرات با نهادهای داخلی و اتحادیه جهانی را آغاز کرد. امیدواریم شاهد برگزاری این رقابت‌ها در تهران باشیم. تمامی استانداردهای مد نظر اتحادیه جهانی و تجهیز و استانداردسازی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی و تامین جوایز دلاری تیم‌های برتر انجام و آماده‌ایم به بهترین شکل این مسابقات را انجام دهیم، اما تعلیق این مسابقات خارج از اراده فدراسیون است و در تلاشیم تا پایان هفته میزبان این مسابقات باشیم. حتی اگر این اتفاق رخ نداد تلاش می‌کنیم در اولین فرصت ممکن میزبان این مسابقات باشیم. امیدوارم با ارائه مستندات باعث تغییر در تصمیم اتحادیه جهانی شویم.
یعنی راهی وجود ندارد که نظر فدراسیون جهانی تغییر کند؟
ما هزینه‌ زیادی را برای میزبانی خوب و شایسته از این رقابت‌ها متحمل شده‌ایم و رئیس فدراسیون کشتی نیز به شدت پیگیر است تا با رایزنی‌های مختلف بتواند میزبانی را به ایران بازگرداند.
این تصمیم روز یکشنبه در جلسه‌ای در استانبول گرفته شده است. آیا فدراسیون ایران نماینده‌ای در آنجا داشته تا از این تصمیم دفاع کند؟
هیچ برنامه‌ای تا جلسه روز یکشنبه درباره لغو مسابقات طرح نشده بود و تنها تیم مجارستان ده روز پیش کناره‌گیری و تیم چین جایگزین شد. دو روز قبل تیم ژاپن عذرخواهی خود را بصورت مکتوب اعلام کردند. تیم کوبا نیز به ایران اعزام شده و تورلیخانوف، نماینده اتحادیه جهانی هم برنامه پروازی خود را به همراه دو مدرس اتحادیه جهانی اعلام کردند. بنابراین هیچ بحثی برای لغو مسابقات مطرح نبوده است. فدراسیون کشتی خود را موظف به پیگیری مجدانه برای گرفتن میزبانی این رقابت‌ها انجام خواهد داد و این موضوع از صبح دیروز آغاز شده است.
یک شایعه‌ای که شنیده می‌شود این است که فدراسیون کشتی حدود یک ماه پیش به رئیس اتحادیه جهانی کشتی ایمیل زده و عنوان کرده تهران شرایط لازم را برای میزبانی جام‌جهانی کشتی فرنگی ندارد. این شایعه چقدر صحت دارد؟
قویا این موضوع را رد می‌کنم. کما این‌که اگر موضوعی بوده در روزهای اخیر با آن مواجه شدیم. ابتدا قرار بوده رقابت‌ها در ماهشهر برگزار شود و به‌رغم احترامی که به مردم خوزستان قائلیم اتحادیه جهانی برگزاری این رقابت‌ها در جایی غیر از تهران را قویا رد کرد و ما نیز مبالغ میزبانی خوزستان را به آنها عودت دادیم. چطور می‌شود وقتی یک ماه پیش خبر خاصی در کشور نبوده ما به اتحادیه جهانی این ایمیل را زده باشیم؟

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها