دریاچه ارومیه پر آب شد

دریاچه ارومیه دوباره به روزهای خوش و پرآبی خود رسیده؛ پرآبی که نه البته، به میزان آبی که مسؤولان بتوانند با افتخار آن را از رسانه‌ها اعلام کنند و شاید جشن کوچکی هم برایش بگیرند؛ به سطح سه میلیارد و 260 میلیون مترمکعب و شاید هم کمی بیشتر.
کد خبر: ۱۲۳۹۰۲۴

این بار ما این خبر را به نقل از رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی منتشر می‌کنیم، یعنی از قول فرهاد سرخوش که اعلام کرده روند کاهشی آب دریاچه با آغاز فصل بارش‌ها متوقف شد و طبق آمار میزان آب نسبت به هفته گذشته ۲۰ میلیون مترمعکب افزایش یافته است.
فرهاد سرخوش به ایرنا گفته مساحت نگین آبی آذربایجان نیز به 2۷۸۵ کیلومترمربع رسیده. همچنین وسعت این دریاچه نسبت به زمان مشابه سال گذشته 10۱۴ کیلومترمربع و نسبت به هفته گذشته ۹ کیلومترمربع افزایش داشته است.وی با اعلام این‌که تراز دریاچه ارومیه به 1۲۷۱ متر و ۲۴ سانتی‌متر رسیده افزود: ارتفاع دریاچه نسبت به سال گذشته ۹۴ سانتی‌متر و نسبت به هفته گذشته یک سانتی‌متر افزایش نشان می‌دهد.
سرخوش ادامه داد: این دریاچه به دلیل حل شدن نمک در برخی نقاط تا ۱۱۳ سانتی‌متر عمیق‌تر شده و همین امر در کنار بارش‌های مناسب و کاهش محسوس دما، میزان تبخیر آب در تابستان گذشته را کاهش داده است.
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی درعین حال از اشاره به تلاش‌ها و طرح و برنامه‌های دولتی هم غفلت نکرده و گفته قبل از تشکیل این ستاد تراز دریاچه ارومیه سالانه به طور متوسط ۴۰ سانتی‌متر کاهش می‌یافت، اما در سایه برنامه‌ریزی، تخصیص اعتبار و تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این دریاچه، روند خشک شدن آن متوقف شد و بارندگی‌ها هم به کمک دریاچه آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها