شرکت اپل همیشه نسخه‌های جدید سیستم‌عامل خود را به‌صورت منظم برای کاربران عرضه می‌کند و این رویکرد برای کاربران آیفون و آیپد به‌عنوان یک برتری نرم‌افزاری مطرح بوده و خواهد بود. اپل به‌تازگی iOS 13.2 را که امکانات کاربردی و جذابی دارد، روانه دستگاه مشتریان کرده است. (در حال حاضر آخرین نسخه منتشر شده 13.2.3 است)تعدادی از این قابلیت‌های جدید را معرفی می‌کنیم تا از آیفون خود استفاده بهینه‌تری داشته باشید.
کد خبر: ۱۲۳۸۸۶۰

مدیریت بهینه شارژ باتری دستگاه
یکی از ویژگی‌های خوب افزوده شده به iOS 13.2، امکان شارژ بهینه باتری دستگاه است. این امر به سالم ماندن باتری و افزایش عمر مفید دستگاه کمک خواهد کرد. برای دسترسی به این قابلیت، وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید و سپس بخش باتری (Battery) را انتخاب کنید. در این بخش گزینه‌ای به نام Battery health وجود دارد که با کلیک روی آن وارد صفحه‌ای جدید می‌شوید. در این صفحه جدید، گزینه‌ای به نام Optimized battery charging وجود دارد که با فعال کردن آن، این قابلیت کلیدی روی دستگاه‌های میزبان سیستم‌عامل iOS 13.2 فعال می‌شود.

تبدیل دوربین دستگاه به اسکنر مدارک
اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید می‌دانید برنامه
Camscanner که بسیاری از کاربران از آن برای اسکن مدارک با دوربین تلفن همراه خود استفاده می‌کردند، با دردسرهای امنیتی فراوانی روبه‌رو و به‌عنوان یک نرم‌افزار ناامن و مخرب معرفی شد. به‌این‌ترتیب امکان اسکن کردن مدارک در دستگاه برای افراد با مشکل مواجه شد تا این‌که iOS 13.2 عرضه شد و قابلیت پیش‌فرض آن، امکان این کار را به کاربران ارائه داد. برای استفاده از این قابلیت ابتدا نرم‌افزار Files را روی دستگاه خود باز کنید. در ادامه نوار Browse را انتخاب کرده و روی علامت سه نقطه گوشه بالای صفحه کلیک کنید تا چند گزینه در پایین صفحه برای شما پدیدار شود. یکی از این گزینه‌ها، Scan Documents است که با فعال کردن آن، دوربین دستگاه فعال خواهد شد و با گرفتن عکس از یک سند متنی یا هر سند تصویری دیگری می‌توانید آن را به‌صورت یک نسخه مشابه با اسکن آن تحویل بگیرید.

جست‌وجوی صوتی محتوای دستگاه
جست‌وجوی محتوای دستگاه امکان جدیدی در آیفون نیست، ولی قابلیت نسخه جدید iOS این است که این جست‌وجو تنها به جست‌وجوی متنی محدود نخواهد بود، بلکه هر جا که در دستگاه‌های میزبان iOS 13.2 بتوانید نوار جست‌وجو را ببینید، شاهد وجود یک گزینه به شکل میکروفون در سمت راست نوار خواهید بود. با کلیک روی آن گزینه می‌توانید به‌صورت صوتی دنبال محتوا روی دستگاه خود بگردید. این قابلیت در نرم‌افزارهای مختلفی مانند مدیریت ایمیل، پیام‌های متنی، مدیریت فایل‌ها و... قابل استفاده است. البته باید به یاد داشته باشید این قابلیت فاقد پشتیبانی از زبان فارسی است و برای استفاده از آن باید از زبان انگلیسی یا دیگر زبان‌های پشتیبانی‌شده در آیفون یا آیپد میزبان iOS 13.2 استفاده کنید.

به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی با تصاویر برداشت‌شده
یکی از ویژگی‌های دیگر این نسخه از سیستم‌عامل اپل این است که به شما اجازه می‌دهد بتوانید عکس‌هایی را که با دوربین خود گرفته‌اید با برچسب موقعیت مکانی یا بدون آن با دیگران به اشتراک بگذارید. این قابلیت موجب می‌شود آزادی عمل بیشتری را حس کنید. برای استفاده از این امکان باید پس از گرفتن عکس، وارد نرم‌افزار Photos شوید و عکس مد نظر خود را انتخاب کنید. روی علامت سه نقطه بالای تصویر کلیک کرده و سپس گزینه Location را می‌بینید که می‌توانید با روشن و خاموش کردن آن، این قابلیت را روی دستگاه خود فعال یا غیرفعال کنید.

استفاده از ماوس برای کنترل دستگاه
رابط کاربری دستگاه‌های همراه برای بسیاری از ما بسیار راحت است، ولی نکته مهم در این رابط لمسی، نبود دقت بالایی مشابه استفاده از ماوس در رایانه است. اپل در نسخه iOS 13.2 اقدام به ارائه پشتیبانی از ماوس برای کنترل دستگاه کرده است که موجب می‌شود بتوانید از این ابزار روی دستگاه خود استفاده کنید. البته ماوس قابل پشتیبانی، مطابق معمول دستگاه‌های اپل نمی‌تواند هر برندی باشد، ولی باز هم داشتن این قابلیت خالی از لطف نیست. برای فعالسازی این امکان سراغ تنظیمات دستگاه (Settings) بروید و سپس وارد بخش Accessibility
شوید. در این بخش گزینه Touch را فعال کنید و در زیر گروه‌های آن، گزینه Assistive Touch را فعال کنید. در زیرگزینه‌های موجود نیز باید Pointing Devices را انتخاب کنید تا بتوانید ماوس را روی دستگاه خود راه‌اندازی کنید. البته تنظیمات بیشتری نیز برای این کار مورد نیاز است که برای هر مدل ماوس با مدل‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد.

محمد احمدحسینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها