ترامپ چه بلایی سر ضدقهرمان این روزهای سینمای جهان می‌آورد

جوکر و جنجال تازه

بعد از حضور «جوکر» در بین تظاهرکنندگان معترض در لبنان و آمریکای لاتین، فقط مانده بود که این دلقک داستان کمیک استریپی «بتمن» سر از کاخ سفید و دفتر ریاست جمهوری دربیاورد! که البته سر‌هم درآورد!
کد خبر: ۱۲۳۸۱۸۱

رسانه‌ها خبر از اکران خصوصی ساخته جنجال‌برانگیز تاد فیلیپس برای دونالد ترامپ داده‌اند. از قرار معلوم، خود ترامپ ترتیب نمایش فیلم را در کاخ سفید داده است. با آن‌که ترامپ دست به توییت است و مدام دیدگاه‌هایش را در آن در معرض دید دیگران قرار می‌دهد، این بار سکوت کرده و چیزی ننوشته است. اما اطرافیانش می‌گویند از دیدن فیلم لذت برده و به‌جمع طرفداران آن پیوسته است. منبع خبر روزنامه‌نگاری به نام شیمون پروکوپژ است که ظاهرا در این نمایش خصوصی حضور داشته است.
یاهو نیوز این خبر را تایید کرده و تایید این مرکز به معنی آن است که چنین اتفاقی رخ داده و دروغ نیست. به‌جز ترامپ، خانواده و دوستان و برخی کارمندان کاخ سفید هم به تماشای فیلم نشسته‌اند. ترامپ بعد از دیدن فیلم گفته آن را دوست داشته و تحت تاثیر قرار گرفته است. رسانه‌ها با عنایت به این خبر به این نکته اشاره کرده‌اند که جوکر، زمان اکران عمومی ـ به دلیل خشونت افراطی که داشت ـ مورد انتقادات بسیار زیادی قرار گرفت. همان زمان بسیاری از فعالان اجتماعی و منتقدان نسبت به حد بالای خشونت فیلم اعتراض کردند. شدت خشونت جوکر به حدی بود که اداره سانسور آن را با درجه نمایش آر (افراد زیر 17 سال باید همراه یک بزرگ‌تر به تماشای فیلم بنشینند) روانه پرده سینماها کرد. با این حال، کشتارهایی که همان زمان در چند نقطه آمریکا رخ داد، معترضان را واداشت که خواستار محدودیت استفاده از سلاح در خاک کشور شوند. منتقدان سینمایی و اهل فن می‌گویند علاقه ترامپ به جوکر در رویدادهای سینمایی پیش رو به ضرر فیلم عمل خواهد کرد. از مدتی قبل منتقدان رسانه این نکته را مطرح کردند که جوکر در رشته‌هایی مثل اسکار بهترین فیلم، کارگردان و بازیگر نامزد دریافت جایزه شود. حالا با طرفداری ترامپ از فیلم باید در این رابطه با شک و تردید نگاه کرد. هالیوودی‌ها علیه ترامپ هستند و به صورت طبیعی فیلمی که مورد پسند او باشد، نمی‌تواند مورد توجه اعضای آکادمی اسکار قرار گیرد. منتقدی در این رابطه نوشت: «این یک دفاع بد از یک فیلم است که نه‌تنها به نفع آن نیست، بلکه علیه آن عمل می‌کند. به هیچ شکلی بهتر از این نمی‌شد باعث نابودی و بی‌آبرویی فیلمی مثل جوکر شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها