دستور پخت کوکوی برنج

ادامه از وعده قبلی

حتما برای شما هم پیش آمده که از وعده غذایی‌تان برنج می‌ماند و نمی‌دانید با آن چه کنید و در نهایت آن را در ته دیگ غذای بعدی می‌ریزید تا اسراف نشود. اما این تنها راه حل نیست. می‌توانید از برنج باقی مانده کوکوی برنج درست کنید؛ کوکویی که با کمترین هزینه و از مواد در دسترس تان تهیه می‌شود و در عین سادگی، بسیار خوشمزه است و احتمال زیادی دارد که اگر یکبار آن را درست کنید مشتری دائمی‌اش شوید. کوکوی برنج می‌تواند وعده غذایی مناسبی برای شام باشد.
کد خبر: ۱۲۳۷۸۵۵

مواد اولیه برای 4 نفر

برنج پخته شده: 15قاشق غذاخوری (2000 تومان)
تخم‌مرغ: 2عدد (2000 تومان)
پیازچه: 6عدد (500 تومان)
ماست: 3 قاشق غذاخوری (1000 تومان)
پودر سوخاری: یک قاشق غذاخوری (500 تومان)
زردچوبه: نصف قاشق غذاخوری
پودر سیر: نصف قاشق چایخوری (500 تومان)
نعنا خشک: نصف قاشق غذاخوری (1000 تومان)
نمک: به میزان دلخواه
روغن: به میزان لازم (500 تومان)

طرز تهیه

زردچوبه، پودر سیر و نمک را درظرف مناسبی ریخته و خوب مخلوط می‌کنیم سپس تخم‌مرغ‌ها و ماست را به مواد اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم. بعد پودر سوخاری و پودر نعنای خشک را هم اضافه کرده و به هم زدن ادامه می‌دهیم. پیازچه‌ها را پاک کرده، شسته و خرد کرده و به مواد کوکو اضافه می‌کنیم. در نهایت برنج پخته را به مواد اضافه کرده و کمی هم می‌زنیم به طوری که خیلی خرد نشود. روغن را در تابه مناسبی ریخته و روی حرارت می‌گذاریم تا داغ شود. سپس تکه‌های کوچکی از مواد را برداشته و در دستمان فرم داده، در روغن انداخته و سرخ می‌کنیم. اگر مواد کوکو شل بود دوباره کمی پودر سوخاری به آن اضافه می‌کنیم. البته نباید مایه خیلی سفت شود. در آخرین مرحله کوکوی خوش طعم را در ظرف مناسبی ریخته و با سبزی خوردن یا کاهو، گوجه و البته نان تازه سرو می‌کنیم.

این کوکو را یکدست در روغن نریزید به این دلیل که وقتی سرخ می‌شود بسیار ترد و شکننده شده و نمی‌توانید آن را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها