کارگردان، تهیه کننده و بازیگران سریال «کتونی زرنگی» از ویژگی‌های این مجموعه می‌گویند

پسری با کفش‌های کتانی!

آیا تا به حال پیش آمده با آدم‌هایی رو به رو شوید که فکر می‌کنند خیلی زرنگ هستند؟ مسلما پاسخ‌تان به این سؤال مثبت است. کافی است نگاهی به اطرافمان داشته باشیم تا متوجه چنین افرادی شویم. مثلا عده‌ای که فکر می‌کنند اگر یک ماشین هم در اتوبان جلو بیفتند خیلی آدم‌های زرنگی هستند، به همین دلیل خلاف می‌کنند تا این جنس زرنگی‌شان را نشان بدهند. شاید همین افراد باعث شده‌اند که گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما به این فکر بیفتد که سریالی با نام کتونی زرنگی تولید کند. این سریال کمدی است و مراحل تصویربرداری را سپری می‌کند. در خلاصه‌ای که از این مجموعه در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند، آمده است: آقام همیشه میگه زِرنگ ته چاهه...، ولی نمی‌دونه اگه من ته چاهم باشم، کفترِ چاهی‌ام، بالاخره می‌پرم! این سریال کمدی با کارگردانی علی ملاقلی‌پور و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه تولید می‌شود. محسن ملکی و حسین حقیقی فیلمنامه سریال کتونی زرنگی را نوشتند. هدایت‌هاشمی، افسانه چهره‌آزاد، برزو ارجمند، علیرضا جعفری، ملیکا شریفی‌نیا، علی سلیمانی، محمود جعفری، مصطفی ساسانی، جواد پورزند و شاپور کلهر بازیگران اصلی و رادمهر رزمجوی و عماد شعبانی بازیگران خردسال «کتونی زرنگی» را شکل می‌دهند. به گفته کارگردان، جنس کمدی این سریال متفاوت بوده و قرار است مردم را با تماشای این سریال نه تنها سرگرم کند، بلکه حرف‌هایی هم در قالب این سریال به مردم بزند. در حال حاضر گروه سازنده سریال کتونی زرنگی در سه‌راه‌امین‌حضور مشغول ضبط هستند. اکثر بخش‌های این سریال در تهران تصویربرداری و بخش اندکی در جنوب کار می‌شود. همچنین ملاقلی‌پور تاکید کرده سریال کتونی زرنگی قصه پیچیده‌ای دارد و جزو کارهای پر لوکیشن است که همین کارگروه سازنده را دشوار کرده، اما گروه تن به این سختی داده تا بتواند یک مجموعه سرگرم‌کننده روانه آنتن کند. در این گزارش صحبت‌های کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۲۳۷۶۱۸

ماجراهای شیرین کارگاه مرباپزی
علی ملاقلی‌پور، پسر زنده یاد ملاقلی‌پور است که با ساخت فیلم‌های تاثیرگذار در سینما نامش را برای همیشه ماندگار نگه داشته است. به همین دلیل علی ملاقلی‌پور هم از کودکی با کار و حرفه پدرش آشنایی داشت و از همان دوران در فیلم‌های پدرش همچون مجنون، نسل سوخته و ... بازی کرده است. او ساخت فیلم سینمایی قندون جهیزیه و مستند راه طی شده را در کارنامه دارد و این روزها هم مشغول ساخت مجموعه تلویزیونی کتونی زرنگی است. وی در گفت‌وگو با جام‌جم درباره پذیرش کارگردانی این اثر می‌گوید: نویسندگان این سریال محسن ملکی و حسین حقیقی هستند، فیلمنامه نویسانی که هنوز شیوه آب بستن در کار را بلد نیستند و همین باعث شده تا یک فیلمنامه جذاب و مناسب بنویسند. مطمئن هستم کتونی زرنگی یک سریال تماشایی خواهد بود. البته وقتی متن را خواندم، احساس کردم کار سختی است در تولید و اجرا، اما این سختی را به جان خریدیم تا یک سریال کمدی مناسب و سرگرم کننده بسازیم که حرف‌های خوبی هم بزند.
وی ادامه می‌دهد: قصه این سریال پیچیده است و پرلوکیشن. البته کمدی کتونی زرنگی از آن دست نیست که فقط کمدی کلامی باشد، بلکه کمدی موقعیت، بزن و بکوب و تعقیب و گریز است و نمک زیادی هم دارد. تکیه کلام‌های با نمک هم در کار داریم. ضمن این‌که گروه سریال کتونی زرنگی همه جوان هستند. تهیه کننده، کارهای سینمایی ساخته و اولین سریالش است. همچنین فیلمنامه نویسان و خود من هم در تلویزیون برای اولین بار است که کاری انجام می‌دهیم. به همین دلیل انگیزه‌هایمان بالاست و به دنبال ایده‌های نو هستیم.
ملاقلی‌پور با بیان این‌که قصه کتونی زرنگی، شیرین و بانمک است، می‌گوید: در این سریال تفاوت و تقابل دو نسل را نشان می‌دهیم و داستان در یک کارگاه مرباپزی اتفاق می‌افتد که مال مسعود کیانی است و رو به تعطیلی است. از سوی دیگر پسر مسعود به همراه دایی‌اش محسن و ایرج در کار واردات مربا هستند و همین به بحث و جدل میان آنها منجر می‌شود.
نقش مسعود کیانی را هدایت هاشمی، نقش محسن را علیرضا جعفری و نقش دایی را مصطفی ساسانی بازی می‌کنند. همچنین افسانه چهره‌آزاد نقش ژاله مادر خانواده، ملیکا شریفی‌نیا نقش مریم دختر خانواده، علی سلیمانی نقش امیر همسر مریم و محمود جعفری هم نقش پدر امیر را ایفا خواهند کرد.
به گفته کارگردان در سریال اتفاقات عجیب و غریب زیاد می‌افتد و یکی دیگر از نقش‌های خاص قصه را برزو ارجمند بازی می‌کند. همچنین نزدیک دو ماه است که گروه مشغول ضبط این سریال برای شبکه سه است. همچنین بخشی از سریال هم در جنوب ضبط می‌شود.

بازی گرم و پر انرژی
هدایت هاشمی از آن دست بازیگران تئاتر است که فعالیتش در سال‌های اخیر در تلویزیون پررنگ شده است. از سریال‌های او می‌توان از زوج یا فرد، عقیق، پایتخت 3 و 4، قرعه و ... نام برد. او در سریال تلویزیونی کتونی زرنگی، نقش مسعود کیانی را بازی می‌کند که یک کارگاه مرباپزی دارد و با توجه به این‌که کارگاهش در آستانه تعطیلی است، درگیر ماجراهای زیادی می‌شود. ملاقلی‌پور درباره انتخاب او می‌گوید: من به بازیگران تئاتری خیلی باور دارم و می‌دانستم هدایت هاشمی این نقش را متفاوت بازی می‌کند. البته با بازیگران این سریال در فیلم سینمایی قندون جهیزیه همکاری داشتم و همه گرم و پر انرژی بازی می‌کنند و متفاوت هستند. به همین دلیل او انتخاب شد.

نقدهای اجتماعی به زبان طنازانه
محمدرضا شفاه، تهیه‌کنندگی این سریال را به عهده دارد. وی درباره انتخاب ملاقلی‌پور برای کارگردانی سریال می‌گوید: سریال تلویزیونی کتونی زرنگی، طنز اجتماعی است و نقدهای اجتماعی در آن مطرح می‌شود. کار آقای ملاقلی‌پور را دیدم و شخصیت او را می‌شناسم. او فیلم طنز قندون جهیزیه را ساخته و شخصی بسیار دغدغه‌مند نسبت به اجتماع است. به همین دلیل بهترین گزینه برای کارگردانی بود.
وی ادامه می‌دهد: پیش‌بینی می‌کنیم ضبط این سریال تا بهمن طول بکشد و زمستان هم پخش آن شروع شود.
این تهیه‌کننده درباره انتخاب بازیگران توضیح می‌دهد: بیشتر بازیگران سریال گزینه‌های اول بودند. تلاش می‌کنیم یک کمدی شیرین و با نمک را برای مردم تولید کنیم. ضمن این‌که با ساخت کتونی زرنگی تلاش می‌کنیم جنس کمدی تلویزیون رنگ و بوی تازه‌ای به خودش بگیرد.

دایی بی‌خیال و با نمک
مصطفی ساسانی، یکی از بازیگران این سریال است که سابقه تئاتری زیادی دارد. البته او در تلویزیون و سینما بر خلاف تئاتر که نقش‌های برجسته بازی می‌کرد، نقش‌های کوتاه و بی‌اهمیت داشت، اما در سریال کتونی زرنگی نقش محوری به عهده دارد. او نقش دایی خانواده را بازی می‌کند. او درباره بازی در این سریال می‌گوید: در فیلم سینمایی قندون جهیزیه ساخته آقای ملاقلی‌پور بازی داشتم. وقتی نقش ایرج پیشنهاد شد با هم تحلیل شخصیت کردیم و اتودهای مختلف زدیم. ایرج ویژگی‌های زیادی دارد و یکی از آنها بی‌خیالی‌اش است و همین برای مخاطب بانمک است. او واکنش‌های با نمکی در موقعیت‌ها دارد. البته برای رسیدن به نقش خیلی صحبت کردیم. ضمن این‌که احساس می‌کنم سریال کتونی زرنگی، بهترین کمدی سال‌های اخیر باشد و رقیب جدی سریال‌های طنز پر طرفدار خواهد شد.

یک خانواده دوست‌داشتنی
آخرین سریال تلویزیونی افسانه چهره‌آزاد بازی در سریال تلویزیونی بر سر دو راهی بود. او این روزها مشغول بازی در سریال کتونی زرنگی است که نقش مادر خانواده به نام ژاله را بازی می‌کند. وی درباره پذیرش نقشش می‌گوید: بازی در سریال کتونی زرنگی دومین همکاری من با آقای ملاقلی‌پور است و فیلم سینمایی قندون جهیزیه را با او کار کرده بودم. مطمئنم کاربلد است و این اطمینان را دارم سریال پرمخاطبی می‌سازد.
وی ادامه می‌دهد: در این سریال کمدی - اجتماعی نقش ژاله را بازی می‌کنم که برای من جذاب است در چنین مجموعه‌ای حضور دارم. امیدوارم مردم با تماشای این سریال لبخند بر لب‌هایشان بیاید. خانواده ژاله را دوست دارم و از این‌که این سریال را بازی می‌کنم حس خوب دارم.
این بازیگر درباره تعامل کارگردان در کار عنوان می‌کند: واقعا آقای ملاقلی‌پور تعامل زیادی با بازیگران دارند و خیلی خوب همه را در صحنه توجیه می‌کند و بازیگر نقشش را باور و جلوی دوربین بازی می‌کند.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها