طوطیان شیرین‌سخن چنین روایت کنند که برف روز گذشته تهران، هرچند فضای اینستاگرام را به مرز انجماد رساند و ملت همین‌جور چرق چرق عکس بود که روانه صفحات و استوری‌های اینستاگرام‌شان کردند و حسابی از خودشان، فضای لاکچر دَر وَ کردند ولی خب از دماغ بر و بچه‌های فرهنگی جام‌جم در آورد و اموات‌شان را تا هفت جد قبل، جلوی چشم‌شان زنده کرد. چه اتفاقی افتاده که این همه شکایت داریم؟!
کد خبر: ۱۲۳۷۵۸۰

عرض می‌کنیم! تصور بفرمایید خبرنگار فرهنگی بخت برگشته‌ای که شب قبل 20 لیتر بنزین 3000 تومانی را زده به بدن خودروی سواری ارزان قیمتش تا صبح فردا از کرج راهی تحریریه جام‌جم شود واقع در بلوار میرداماد تهران!
عدل صبح که می‌زند بیرون، برف است که روی زمین نشسته. این را بگذارید کنار ترافیک و عملکرد درخشان نهادهای شهری و غیرشهری و سقوط درخت و لیزبازاری که در اتوبان‌های درون و برون شهری تهران اتفاق افتاد تا متوجه شوید مسیری که خبرنگار نگونبخت مورد اشاره، هر روز حدود یک ساعت و اندی طی مسیر می‌کرده چرا باید شش ساعت و خرده‌ای به طول بینجامد! اعصاب خردی معطل ماندن در ترافیک سوهان روح بزرگراه همت و حکیم و مدرس که هیچ، ‌مفت سوختن بنزین لیتری 3000تومان حسابی اعصاب خبرنگار نگون‌بخت را آنقدر خط‌خطی کرده بود که خلاصه اعصاب معصاب برایش باقی نماند!
و اما بعد... آهان ببخشید یک مورد دیگر تلف شدگی در کولاک و برف هم داشتیم. محمدصادق علیزاده که با موتور سیکلت خودش ملقب به گرگ صحرا راهی روزنامه شده بود و البته موفق شد از کولاک و بهمن و برف بزرگراه مدرس جان به در ببرد ولی خب با اوضاع و احوالی به روزنامه رسید مشابه وقتی که گونه خاصی از جوندگان را بیندازیم توی آب رودخانه! و اما بعد...
زینب مرتضایی‌فرد امروز رفته سراغ سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و حاشیه‌ای که این روزها گریبانگیرش شده. قضیه از باران هفته قبل تهران آب می‌خورد و بعضی حرف‌های درگوشی که خلاصه آب و نم نفوذ کرده به زیرزمین طبقه منفی 5 این سازمان و حسابی از خجالت بعضی از اسناد تاریخی این سازمان در آمده. همین باعث شد تا مرتضایی‌فرد برود سراغ این موضوع و گزارشی مرقوم کند که کنار همین ستون به چشم می‌خورد.
بر و بچه‌های صفحه 10 هم امروز پرکار ظاهر شده‌اند. یک حراج هنری که ظاهرا رکورد خرید و فروش‌های حراج‌های هنری را شکسته و یک گزارش نیمه تولد مآبانه برای حامد بهداد که خودش را مارلون براندوی سینمای ایران می‌داند. در نهایت هم در صفحات 11 و 12 گزارشی از جشنواره فیلم کوتاه تهران و جناب آمیتاب آباچان هندی که دست‌پخت جناب کیکاووس زیاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها