جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح دیروز موج تازه‌ای از حملات تجاوزگرانه خود را به نوار غزه از سرگرفتند. در این حملات چهار فلسطینی شهید و چند نفر دیگر زخمی شدند. این درحالی است که یک هیات از سازمان ملل متحد نیز به مصر رفته است تا با رایزنی‌های خود بین غزه و رژیم‌صهیونیستی آتش بس برقرار کند.
کد خبر: ۱۲۳۷۲۷۴

حملات اخیر رژیم صهیونیستی به اعضا و کادرهای جنبش جهاد اسلامی شعله یک جنگ جدید را در مرزهای غزه روشن کرد. گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌گویند حملات اخیر صهیونیست‌ها را بدون پاسخ نخواهند گذاشت.
به گزارش اسکای نیوز، روز گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه غرب غزه در نزدیکی اردوگاه الشاطی را بمباران کردند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین دو حمله نیز به دو زمین کشاورزی در شهر غزه داشتند. همچنین منزل یکی از فرماندهان گردان‌های القدس در شهر رفح در جنوب غزه بمباران شد. در مقابل چندین خمپاره از غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک شد که باعث شد آژیرها به صدا درآیند. مقاومت فلسطین منطقه نظامی کرم ابو سالم در شرق رفح و نیز یک خودروی نظامی در مرزهای غزه در نزدیکی دیوار حائل را با موشک بالدار هدف گرفت. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با بیان این‌که از ابتدای تنش ۲۲۰ موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده، گفت، آتشبارهای سامانه گنبد آهنین در منطقه جوش دان دو برابر شده‌اند.
از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در گزارشی آمار شهدای فلسطینی را طی دو روز گذشته 18نفر و تعداد زخمی‌ها را حدود ۶۰ نفر اعلام کرد. این وزارتخانه افزود، چهار فلسطینی امروز در مناطق مختلف غزه شهید شدند. شهید اول خالد معوض فراج ۳۸ ساله یکی از فرماندهان گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی بود که در مرکز غزه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. روزنامه معاریو نیز نوشت، تعداد زخمی‌های اسرائیلی طی دو روز گذشته به ۴۶ نفر رسیده است. به نوشته این روزنامه همچنین سه منزل در جنوب اسرائیل خسارت دیدند. روز گذشته نیز مدارس اسرائیل در مناطقی تعطیل بود.
همه اینها درحالی است که یک هیات هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد به رهبری نیکولای ملادینوف روانه قاهره شده است تا در زمینه آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کند. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، ملادینوف در مذاکرات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در قاهره برای دستیابی به توافقی برای آتش‌بس تلاش می‌کند. زیرا وضعیت بسیار پیچیده است و احتمال افزایش تنش‌ها بالاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها