گزارشی از تولیدات سیما به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم(ص)

تدارک ویژه برای هفته وحدت

مناسبت‌ها از قدیم‌الایام تا امروز پای ثابت تدارک ویژه‌برنامه‌های مختلف تلویزیونی بوده‌اند، اتفاقاتی که در هر زمانی متناسب با جریانی که دارند، رنگی را به تولیداتی که به روی آنتن می‌روند، می‌دهند. این هفته هم به مناسبت ولادت نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) ویژه برنامه‌های مختلفی برای پخش در این روزها تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۱۲۳۷۲۵۸

شبکه یک سیما با ویژه برنامه «تقریب تمدن» با موضوع گفت‌وگو با کارشناسان دینی از سراسر جهان درباره دین اسلام پنجشنبه و جمعه 23 و 24 آبان ساعت 19 و 30 دقیقه پخش می‌شود.
«سخنرانی مذهبی» با موضوع سیره پیامبر اکرم (ص) ساعت 8:10 و مسابقه «سبقت» پنجشنبه ساعت 23 که درباره اطلاعات عمومی در همه زمینه‌ها است، روی آنتن می‌رود.
ویژه‌برنامه «ستایش نور» با موضوع گفت‌وگوی شاعران جوان و شعر آیینی پنجشنبه ساعت 10 و 30 دقیقه و جمعه ساعت 9 و 30 دقیقه و ویژه‌برنامه «سرور وحدت» جمعه ساعت 11 با موضوع سیره پیامبر اکرم (ص) با حضور کارشناسان دینی به مدت 30 دقیقه روی آنتن می‌رود.
شبکه دوی سیما برنامه «کوی محبت» با حضور کارشناسان مذهبی را 24 آبان ساعت ۱۱ روانه آنتن می‌کند. همچنین جشن ویژه ولادت پنجشنبه ساعت 21 و 10 دقیقه و ۲۳ و 45 دقیقه تقدیم بینندگان این شبکه می‌شود.
گروه خانواده نیز برنامه «آئینه‌خانه» را با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی جمعه ساعت 12 و 45 دقیقه
پخش می‌کند. این گروه همچنین «شادگرام» را آماده پخش کرده که جمعه ساعت 16 و 40 دقیقه در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو قرار دارد.
«نمادو» نیز با گزارشی از آیین‌های مختلف برگزاری جشن میلاد و مراسم هفته وحدت از سراسر کشور و ... در جدول پخش برنامه‌ها قرار دارد.
گروه کودک و نوجوان علاوه بر برنامه « با ما بیا» که از شنبه تا جمعه ساعت ۱۴ و 30 دقیقه ویژه این ایام روانه آنتن می‌شود و «مسابقه محله» که با حال و هوای جشن ولادت پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵ و 10 دقیقه تقدیم مخاطبان می‌شود؛ دو قسمت از مجموعه «کلاه‌قرمزی» را آماده پخش کرده که جمعه ساعت 9 و 45 دقیقه و 21 و 30 دقیقه روانه آنتن خواهد شد.
شبکه چهار ویژه‌برنامه «خانه تو» را با اجرای فرهاد جم و زهرا شوقی در، شب ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به مدت دو ساعت از ساعت 22 به روی آنتن می‌برد.
در این ویژه‌برنامه قرار است در فضایی عیدانه، گپی با اهالی هنر و گفت‌وگوی خاص با کارشناسان مذهبی و تاریخ صورت بگیرد. ابراهیمی نصر مجری، کارشناس مذهبی مهمان این ویژه‌برنامه و آیت‌ا... سید محمد قائم‌مقامی کارشناس مذهبی، دکتر محمدحسین رجبی دوانی کارشناس تاریخ، استاد حسام الدین سراج خواننده، استاد اسرافیل شیرچی استاد خط و تذهیب و ادیب، جمشید عزیزخانی خواننده کرد زبان، بابک قدمایی خواننده پاپ دیگر مهمانان ویژه‌برنامه ولادت خواهند بود.
دورهمی، دوربین مخفی، مهمان گشت، کتابخوانی و ... از جمله بخش‌های تولیدی برنامه است که در کنار گفت‌وگو و بخش‌های زنده برنامه پخش می‌شود.
شبکه پنج سیما با جنگ شاد «به خانه برمی‌گردیم»، جشن «خاتم»، مستند «برادران»، «سخنرانی مذهبی» در عید ربیع مهمان خانه‌های مخاطبان خود است.
ویژه‌برنامه به خانه برمی‌گردیم پنجشنبه و جمعه (23 و 24 آبان) در شب و روز عید ربیع مهمان خانه مخاطبان می‌شود. این برنامه روز پنجشنبه از ساعت 16 و 45 دقیقه به روی آنتن می‌رود.
جشن «خاتم» عنوان ویژه‌برنامه گروه اجتماعی است که روز عید (جمعه 24 آبان) بعد از اذان ظهر بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. این ویژه برنامه شاد و جذاب به تهیه‌کنندگی شهرام راد و اجرای ابوالفضل آقاخانی خواهد بود. این جشن میزبان مردم، هنرمندان و خوانندگان است.
مجموعه مستند «برادران» کاری از گروه سیاسی شبکه پنج پنجشنبه و جمعه ساعت 21 و 30 دقیقه بر روی آنتن می‌رود. در این مستند روایتی از کسب و کار، آداب و رسوم و معیشت برادران اهل سنت، محبت ایشان به اهل بیت و.... نمایش داده می‌شود.
همچنین برنامه «در شهر» در روز ولادت باسعادت پیامبر اکرم ( ص) و امام جعفر صادق ( ع) به پوشش تصویری جشن‌های ویژه این عید در شهر تهران می‌پردازد.
شبکه هفت سیما، همزمان با میلاد رسول اکرم (ص) ویژه‌برنامه «هفت آسمان» را پنجشنبه 23 آبان پخش می‌کند. در این برنامه حجت الاسلام میلانی نژاد در رابطه با اسوه و سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) گفت‌وگو
می‌کند.
برنامه «صبحی دیگر» نیز در روز پنجشنبه 23 آبان ساعت 9 صبح با دعوت از مهمانان ویژه به استقبال جشن میلاد رسول اکرم (ص) می‌رود.
سری جدید «مثبت 40» نیز همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) پنجشنبه 23 آبان ماه با ویژه‌برنامه‌ای به همین مناسبت ساعت 22 روی آنتن می‌رود.
همچنین برنامه «دوربین هفت» گزارش‌هایی به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) پخش می‌کند.
شبکه قرآن با «مهربان» که عنوان ویژه‌برنامه زنده این شبکه است؛ پنچشنبه و جمعه 23 و 24 آبان با حضور کارشناسان معارفی اهل تسنن و تشیع از ساعت 22 مهمان خانه‌های مخاطبان خود می‌شود.
همچنین پخش محافل انس با قرآن از مساجد استان‌های مختلف سراسر کشور در برنامه «سوره مهربانی» ساعت 18 با حضور قاریان مطرح به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.
شبکه افق با مستندهای عباس دیپالما، دیناره و اندونزی، سرزمین اسلام خندان در شب و روز میلاد همراه با بینندگان است.
شبکه سلامت در سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) برنامه زنده شبکه «همین امروز، همین امشب» با آیتم‌هایی شاد و متناسب با این روز پخش می‌کند.

نگار شریف‌زاده

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها