با فرزاد حسنی، به بهانه پخش «سال‌های ابری» از آی‌فیلم

با حاتمی کیا «خروج» می‌کنم!

فرزاد حسنی از جمله هنرمندانی است که در عرصه‌های مختلف از جمله بازیگری، اجرا، گویندگی و ترانه‌سرایی فعالیت دارد. البته خودش اذعان دارد که هیچ‌یک از این حوزه‌ها بر دیگری اولویت ندارد و تنها کار خوب کردن برایش مهم است. حسنی تاکنون در فیلم‌های سینمایی ثبت با سند برابر است، آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند، عملیات مهدکودک، آمین خواهیم گفت و در امتداد شهر جلوی دوربین رفته است. همچنین هنرنمایی وی را در مجموعه‌های تلویزیونی‌ای همچون رالی ایرانی، عید آن سال‌ها، مسافری از هند، برای آخرین بار، کمکم کن، مسیر انحرافی و سال‌های ابری دیده‌ایم. حسنی علاوه‌بر تلویزیون در کارهای رادیویی هم فعال است و اجرای برنامه‌های متعددی بر عهده داشته. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به آخ جون جمعه، برندگان، شب‌های نقره‌ای، سه‌شنبه خط خطی، آخرشه، هفت‌شنبه، چه فرصتی چه شبی و جمعه من اشاره کرد. فرزاد حسنی با اجرای برنامه کوله‌پشتی به شهرت رسید. او اجرای برنامه‌های تلویزیونی دیگری مانند جزر و مد، سی تا سی، مژده بده، تحویل بهار، نو در دو و اکسیر را هم در کارنامه‌اش دارد. حسنی به پیشنهاد مهدی کرم‌پور، کارگردان سریال سال‌های ابری در این مجموعه حضور یافت و ایفاگر نقشی شد که به نظر خودش نقاط مثبت و منفی فراوانی داشت. هم‌اکنون این سریال از شبکه ‌آی‌فیلم در حال پخش است، به همین بهانه با حسنی مصاحبه‌ای ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۱۲۳۷۲۵۱

این شب‌ها سریال سال‌های ابری با بازی شما پخش می‌شود. می‌بینید؟
بله می‌بینم.
نقشی که در این سریال ایفا کردید برای خودتان چه جذابیت‌هایی داشت؟
اولین جذابیتش این بود که آقای مهدی کرم‌پور مرا برای این نقش انتخاب کرده بود. من با او و خسرو نقیبی که نویسنده سال‌های ابری بودند، از قبل آشنا بودم.
آقای کرم‌پور مرا برای این کار انتخاب کردند و تصورشان این بود که این نقش با توانایی‌های من همخوانی دارد. این موضوع برایم جذابیت داشت. نقشی که من در سال‌های ابری ایفا کردم، در عین آرامش، کاوشگر است. نقاط سیاه و سفید زیادی دارد و ابعاد مختلف شخصیت او در طول سریال عوض می‌شود.
او هر لحظه برگ برنده‌ای دارد که رو می‌کند و این موضوع برایم جذاب بود.
شما در زمینه‌های مختلف از جمله اجرا، ترانه‌سرایی، گویندگی و بازیگری فعالیت دارید، کدام یک برایتان اولویت دارند؟
برای من کار خوب در اولویت است. فرقی نمی‌کند که اجرا باشد یا بازیگری، مهم این است که کار خوبی بوده و ارزش وقت گذاشتن داشته باشد.
از سال‌های ابری چه چیزی در ذهنتان مانده است؟ منظورم این است که وقتی حرف این سریال می‌شود، اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید، چیست؟
مهدی کرم پور در ادامه کارهای خوبی که در تلویزیون داشته، سال‌های ابری را ساخت که از شبکه دو پخش می‌شد. سریال خوب و جذابی بود.
متن این سریال را آقای خسرو نقیبی به خوبی ساخته و پرداخته بودند و فکر می‌کنم در نهایت کار خوبی تولید شد. چیزی که از این سریال در ذهنم مانده، همین نقاط قوتش است.
نظرتان درباره پخش این سریال از شبکه‌ آی‌فیلم چیست؟
فکر می‌کنم در آی‌فیلم بهتر دیده می‌شود. به نظرم این دومین بار است که از این شبکه پخش می‌شود و حتما درخواست داشته که در لیست باز پخش قرار گرفته است.
تصورم این است که سال‌های ابری برای کسانی که سریال‌های ایرانی را دنبال می‌کنند، گزینه خوب و جذابی است.
نقاط قوت این سریال از نظر شما چه بود؟
معتقدم که سال‌های ابری جزو مجموعه‌های جذابی است که توسط شبکه دو ساخته و پخش شد. امیدوارم این سریال در بازپخشش هم بتواند بینندگان را به سمت خودش جلب کند.
نکات و پیام‌های اخلاقی مهمی در این سریال نهفته است که در زندگی روزمره مخاطبان تأثیر زیادی دارند.
کدام نقشتان را بیشتر دوست دارید؟
من همه کارهایی که تا الان انجام داده‌ام را دوست دارم. اما آخرین کاری که داشتم، تئاتری به نام «هوس و هفت دقیقه» بود که دو ماه پیش تمام شد و در ذهنم مانده است.
خودتان بیشتر تمایل دارید ایفاگر چه نقش‌هایی باشید؟
دوست دارم ایفاگر نقش‌هایی باشم که خوب پرداخته شده باشند. متن به خوبی نوشته شده و همه چیز در آن مجموعه مناسب باشد. عوامل پشت صحنه هم باید خوب باشند.
الان مشغول چه کاری هستید؟
قرار است در فیلم سینمایی آقای حاتمی به نام «خروج» بازی کنم. در آستانه تمرینات یک تئاتر هم هستم.
و در پایان نظرتان درباره بازپخش سریال‌های خاطره انگیز از آی‌فیلم چیست؟
بازپخش سریال‌ها از این شبکه کار خوبی است، به‌خصوص که فیلم و سریال‌ها با دو کیفیت اچ‌دی و اس‌دی برای بینندگان داخل و بیرون مرزها پخش می‌شود. کیفیت کارها به لحاظ رنگ و جذابیت‌های بصری عالی است.
از طرف دیگر، شاهد هستیم که‌ آی‌فیلم یک سری برنامه‌های تولیدی هم دارد و این باعث شده که از حالت بازپخش‌کننده صرف بیرون بیاید و یک شبکه صرفا تأمینی نباشد.
فکر می‌کنم تولید برنامه‌های اختصاصی آی فیلم یکی از نقاط قوت آن است.

شهربانو جمعه‌پور

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها