عباس‌هاشم‌پور سرمربی موفق تیم ملی فوتبال ساحلی در گفت‌وگو با جام‌جم:

بچه آبادانم و قیچی می‌زنم

عباس‌هاشم‌پور سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی به افتخار بزرگی رسید. او موفق شد این تیم را قهرمان جام بین قاره‌ای کند. او به عنوان یک مربی ایرانی به چنین افتخاری رسید و به نوعی نشان داد فقط مربیان خارجی نیستند که می‌توانند موفق باشند. وقتی در این باره از او سوال می‌کنیم به روزنامه جام‌جم می‌گوید: «اول از همه باید خدا را شکر کنم. می‌خواهم از فدراسیون تشکر کنم که از من حمایت کردند. روزی که هدایت تیم فوتبال ساحلی را به‌عهده گرفتم با توجه به نتایجی که در گذشته به دست آورده بودیم، مسؤولیت سنگینی داشتم. خوشحالم قهرمان جام بین قاره‌ای شده‌ایم ولی حالا اهداف بزرگ‌تری داریم و ان‌شاءا... برای قهرمانی در جام جهانی هم آماده می‌شویم.»
کد خبر: ۱۲۳۷۲۴۳

هاشم‌پور درباره حضورش در فوتبال ساحلی و تجربیاتی که به دست آورد، توضیح می‌دهد: «من فوتبالیست بودم. برای تیم صنعت نفت بازی می‌کردم. سال 72 اولین بازی‌ام را برای این تیم انجام دادم. نزدیک به ده سال در این باشگاه بودم. عجب تیمی داشتیم. بعد از آن هم دو فصل به پیام مشهد رفتم و آنجا هم تیم خوبی داشتیم. منتها شرایط طوری شد که دیگر دوست نداشتم فوتبال را ادامه دهم. آقای فرشاد فلاحت‌زاده که اولین مربی تیم فوتبال ساحلی بودند من را دعوت کردند که بروم و بازی کنم. این‌طور بود که وارد شدم و دیدم چقدر خوب است.»
او درباره قیچی برگردان‌هایش در تمرینات تیم فوتبال ساحلی می‌گوید: «خب من چون بچه آبادانم، تکنیکی هستم و گاهی قیچی برگردان می‌زنم.»‌هاشم زاده که سال‌ها دستیار اوکتایو در تیم ملی بود، توضیح می‌دهد: «باید بگویم از او چیزهای خیلی زیادی یاد گرفتم. آقای اوکتاویو به خاطر یکسری مشکلات شخصی که در برزیل داشتند از ایران رفتند و این مسؤولیت سنگین به من رسید. هفت سالی که کنار ایشان حضور داشتم خیلی چیزها آموختم. خیلی وقت‌ها نکات لازم را به من می‌گفت. یکی از چیزهایی که همیشه رویش حساس بود، وقت‌شناسی بود. به همین خاطر خودم هم واقعا وقت‌شناس هستم و با کسی که وقت‌شناس نباشد برخورد می‌کنم.» چه برخوردی؟‌هاشم پور با خنده می‌گوید: «البته من بیشتر بچه‌ها را با شنا زدن تنبیه می‌کنم. وضع مالی بچه‌ها زیاد خوب نیست. در کل من علاوه بر این‌که با بچه‌ها دوست و رفیق هستم، در کارم سخت گیری هم می‌کنم. برایم مهم است بتوانیم خوب تمرین کنیم و تاکتیک‌هایی که مورد نظرم است در زمین بازی به‌طور کامل اجرا شود.»
او درباره قهرمانی تیم‌ملی فوتبال ساحلی هم چنین حرف‌هایی به زبان می‌آورد: «همه در این قهرمانی سهم داشتند. اینجا باید از ایرانی‌های عزیزی که در امارات از تیم ملی حمایت کردند تشکر کنم. واقعا فوق‌العاده و به معنای واقعی پشت تیم بودند. باید از بچه‌های تیم و همین‌طور فدراسیون فوتبال تشکر کنم. امیدوارم بتوانیم دوباره افتخارات خوبی برای فوتبال ساحلی به دست بیاوریم.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها