اگر پوستی صاف و درخشان می‌خواهید، آبرسانی و مرطوب کردن پوست را دست کم نگیرید. مرطوب کننده‌ها، آب موجود در پوست را حفظ و از خشکی آن جلوگیری می کنند.
کد خبر: ۱۲۳۶۹۶۰
اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده و بهترین زمان مصرف آن

پس، اگر می خواهید سلامت پوست خود را حفظ کنید، باید در برنامه‌ی روزانه‌ی مراقبت از پوست خود، کرم مرطوب کنند‌ه مغذی پوست را بگنجانید.

مرطوب نگه داشتن پوست یکی از مهم‌ترین نکات در مراقبت‌های پوستی است. در واقع، مرطوب کردن پوست‌تان از آن در مقابل خشک شدن و خارش محافظت می‌کند.

مرطوب نگه داشتن پوست با استفاده از کرم مرطوب کننده یکی از مهم‌ترین نکات در مراقبت‌های پوستی است.

پوست شما ممکن است از طریق تبخیر، بسته به پوست‌تان و عوامل محیطی مانند دما و مقدار رطوبت هوا، به سرعت رطوبت خود را از دست بدهد و کم‌آب و آسیب‌پذیر شود. استفاده درست از کرم مرطوب ‌کننده‌ می‌تواند پوست را سالم و انعطاف‌پذیر نگه دارد.

علت خشکی پوست چیست؟

خشکی پوست یک مشکل متداول است که به دلیل عملکرد سدی ضعیف پوست به وجود می‌آید. در بیماری اگزما نیز شرایط به همین صورت است. با وجود این، حتی آنهایی که پوست عادی یا چرب دارند، اگر در معرض آب و هوای بد و کم‌ رطوبت قرار گیرند، رطوبت پوست‌شان به سرعت خشک می‌شود.

از آنجا که در طول زمستان دما و رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کنند مشکل خشکی پوست تشدید می‌شود. سامانه‌های گرمایش خانگی نیز هوا را خشک می‌کند و سبب افزایش سرعت خشک شدن پوست می‌شود.

از سوی دیگر، محرک‌هایی چون صابون‌های نامناسب، شوینده‌ها یا بعضی مواد شیمیایی خاص و همچنین عدم استفاده از کرم مرطوب کننده پوست، نقش مهمی در افزایش خشکی پوست دارند.

عوامل مربوط به سبک زندگی مانند استعمال دخانیات، مصرف الکل و کمبود مصرف آب هم می‌تواند باعث خشکی پوست شود. البته به خاطر داشته باشید که معمولا با افزایش سن‌تان پوست شما خشک‌تر می‌شود.

ویژگی‌ها و نشانه‌های ظاهری پوست خشک

پوست خشک، زبر و پوسته‌پوسته ‌است و این باعث می‌شود وقتی پوست شما رطوبت کافی خود را از دست دهد، دچار پوسته‌ریزی شود. چنین پوستی اغلب سفت و آسیب‌دیده است. با این اوصاف، اگر دچار خشکی شدید شوید، ممکن است پوست شما ترک بردارد و این امر باعث بروز عفونت‌های پوستی شود.

خشکی پوست اغلب باعث خارش می‌شود که بسیار عذاب‌آور است. همچنین وقتی قسمتی از بدن‌تان می‌خارد شما تحریک می‌شوید تا آن را بخارانید که این موضوع باعث آسیب به پوست‌تان می‌شود و خارش بیشتر به سرعت منجر به ایجاد یک حلقه آسیب‌زا به نام سیکل خارش خاراندن می‌شود.

اگر خشکی پوست درمان نشود، ممکن است به عوارضی مانند درماتیت اگزمایی، عفونت های باکتریایی ثانویه، سلولیت و تغییر رنگ پوست مبتلا شود. خوشبختانه، خشکی پوست معمولاً خفیف است و به راحتی با استفاده از مرطوب کننده پوست خشک درمان می‌شود.

بهترین زمان استفاده از کرم های مرطوب کننده

نمی دانید کِی باید پوست خود را مرطوب کنید؟ در ادامه 6 زمان مناسب را برای مرطوب کردن پوست بیان کرده‌ایم.

بعد از شستشوی صورت و قبل از خشک شدن پوست ازکرم مرطوب کننده استفاده کنید

  1. درست بعد از شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

وقتی که صورتتان خشک و تمیز است، از مرطوب کننده استفاده کنید. پوست شما مرطوبت کننده را جذب می‌کند. هچنین، استفاده از بهترین کرم مرطوب کننده به آبرسانی پوست شما کمک می‌کند. به مصرف مرطوب کننده عادت کنید؛ صبح‌ها بعد از بیدار شدن و شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب ابتدا صورت خود را بشویید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید

  1. صبح ها از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

برای دستیابی به نتیجه ی بهتر، پیش از اینکه کارهای روزانه ی خود را آغاز کنید، از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کردن صورت باید آخرین گام در روند مراقبت های پوستی و قبل از آرایش کردن، باشد. بنابراین فراموش نکنید قبل از زدن کرم پودر از مرطوب کننده استفاده کنید.

همچنین، اقدامات لازم برای محافظت در مقابل نور خورشید را مد نظر قرار دهید. یعنی، زمان کمتری را در بیرون از خانه بگذرانید، در سایه بمانید و قمست هایی از پوستتان را که در معرض نور خورشید است با لباس بپوشانید. افزون بر این، همیشه در کیف خود کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید تا هر دو ساعت یا بلافاصله بعد از شنا کردن یا تعریق آن را تجدید کنید.

  1. قبل از خواب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

قبل از اینکه به رختخواب بروید، از یک کرم آبرسان قوی استفاده کنید. پس از مصرف کرم مرطوب کننده، پوست هیدراته می شود و درخشان تر به نظر می رسد. بنابراین، بعد از شست وشوی صورت و قبل از خوابیدن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. زمانی که صورتتان جوش می زند از مرطوب کننده استفاده کنید

اجتمالاً اولین نکته که هنگام بروز جوش های ناخواسته به فکرتان می رسد، این است که باید تمام رطوبت پوست خود را از بین ببرید. اما، در واقع خشک نگه داشتن پوست هیچ کمکی به شما نمی کند. در این مواقع، تکرار روال روزانه ی مراقبت پوستی (استفاده ی منظم از مرطوب کننده) همیشه ایده ی خوبی است.

  1. زمانی که حوصله‌ی آرایش کردن ندارید، از مرطوب کننده استفاده کنید

اگر نمی خواهید آرایش داشته باشید، مصرف مرطوب کننده راه خوبی برای داشتن پوستی هیدراته، با طراوت و طبیعی است. با اینکه این کار پوست شما را به طور کامل نمی پوشاند، اما آن را صاف و یکدست می کند و هنگام بیرون رفتن از منزل چهره ای زیباتر و طبیعی تر خواهید داشت.

  1. قبل از یک آرایش طولانی مدت، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

همانطور که خواندید، قبل از آرایش کردن و در آخرین مرحله از روند مراقبت های پوستی باید از مرطوب کننده استفاده کنید. می توانید برای مدتی طولانی و بدون انجام دادن مراقبت های پوستی آرایش خود را تمدید کنید، اما هرگز کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید. استفاده از کرم مرطوب کننده، پوست شما را یکدست و هیدراته می کند. مهمتر این که، چهره ی شما را برای استفاده ی مجدد از لوازم آرایش آماده می سازد. بعد از مصرف کرم پودر روی صورت هیدراته شده ی خود، متوجه خواهید شد که آرایش روی پوست مرطوب و با طراوت شما بهتر می نشیند.

قبل از یک آرایش طولانی مدت، از کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید

با استفاده نکردن از مرطوب کننده چه اتفاقی برای پوست می افتد؟

اگر پوستی خشک و دِهیدراته داشته باشید، استفاده نکردن از مرطوب کننده فقط شرایط را وخیم تر می کند. اینکه تا چه حد پوست شما بدتر شود، به مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی دیگر بستگی دارد.

اگر محصولات دیگری که در مراقبت های معمول پوستی خود از آنها استفاده می کنید، از مواد نامرغوب تشکیل شده باشند و همین طور اگر از هیچ روشی برای هیدراته کردن پوست استفاده نکنید، پوستتان بهبود نخواهد یافت.

منبع :

http://malin.ir/

https://lafarrerr.com/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها