‌ اسطوخودوس: یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در طب سنتی استفاده از اسطوخودوس است. این گیاه برای آرامش اعصاب، درمان سردرد، درد زایمان، بی‌خوابی و جلوگیری از افسردگی به کار می‌رود.
کد خبر: ۱۲۳۶۶۳۴

عطر آرام‌بخش آن در رایحه درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عطر اسطوخودوس از زمان‌های قدیم به عنوان کاهش‌دهنده حس خشم و آرام‌بخش شناخته می‌شود. خواب را تحریک می‌کند، استرس و فشار خون را کاهش می‌دهد و ضربان قلب را آرام می‌کند.
آلوئه‌ورا:مصری‌ها آلوئه‌ورا را گیاه ابدیت نامگذاری کرده‌اند و در گذشته آن را در کنار در ورودی خانه قرار می‌دادند تا از ورود ارواح شیطانی و خبیث جلوگیری کند. پس در دسته گیاهان وارد‌کننده انرژی مثبت به خانه به شمار می‌رود چون از نظر علمی ثابت شده هوای خانه را پالایش و خواب راحتی را برای شما فراهم می‌کند.
سنبل‌الطیب: از ریشه این گیاه به عنوان آرامش‌بخش و برای رفع بی‌خوابی استفاده می‌شود.
رزماری یا اکلیل کوهی: دمنوش برگ‌های معطر و سحرآمیز رزماری همیشه نقش یک آرامش‌بخش طبیعی را بازی و شادی را در خانه منتشر کرده‌اند. از نظر تاریخی، این گیاه نماد آرامش درونی است. شاید دلیل این ارتباط این باشد که عطر برگ‌های سوزنی شکل رزماری یادآور روزهای آفتابی است.
بادرنجبویه: بادرنجبویه از خانواده نعنا‌ست و شباهت زیادی به آن دارد با این تفاوت که برگ‌هایش نازک‌تر و بوی آن کمی بهتر از نعنا‌ست. این گیاه دارای خواص زیادی است مثل ضدویروس، ضدآلزایمر، ضد نفخ و درد و اسپاسم، اما یکی از ویژگی‌های مهمش آرامش‌بخشی و رفع‌کننده بی‌خوابی است.
گل گاوزبان: از مهم‌ترین خواص این گیاه می‌توان به تقویت اعصاب، رفع استرس، کمک به درمان سرماخوردگی، تقویت قلب، کبد و کلیه اشاره کرد.
زعفران: زیاد شنیده‌اید که می‌گویند زعفران خنده‌آور است و در صورت مصرف متعادل، شادی‌آور، آرامش‌بخش و دارای خاصیت درمانی است. در حال حاضر اثر ضدافسردگی زعفران یکی از مهم‌ترین جنبه‌های درمانی آن به شمار می‌آید.
علف چای: علف چای قوی‌ترین گیاه ضدافسردگی است. چون علف هرز مزارع چای است به این اسم معروف شده است. این گیاه در صنایع دارویی به صورت قطره به نام هایپیران در حال تولید است و پرمصرف‌ترین داروی گیاهی ده سال اخیر جهان به حساب می‌آید. اثرات مهم این قطره عبارتند از: ضد اضطراب و دلهره، رفع بدخوابی، ضدرخوت و سستی، مسکن درد و ضدمیگرن.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها