پاییز که از راه می‌رسد، غیر از باد و باران و دلتنگی‌های پاییز، با خودش انبوهی از پرنده‌های مهاجر را هم از سرزمین‌های دور و نزدیک به کشورمان می‌آورد؛ به تالاب‌ها و دریاچه‌ها و مناطق ساحلی‌اش در شمال و جنوب.
کد خبر: ۱۲۳۶۰۱۳

پرنده‌های مهاجر اما با خودشان شور می‌آورند و غوغای زندگی و البته کلی زیبایی چشم‌نواز؛ آن‌قدر که هر تالاب تبدیل می‌شود به یک سایت طبیعی گردشگری که می‌تواند برای طبیعت دوستان جذاب و دیدنی باشد، مثل تالاب بین‌المللی کانی برازان در شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی که فاروق سخنور، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیستش گفته تاکنون و طی روزهای اخیر بیش از 1۶۰۰ قطعه غاز خاکستری روی سطح آن فرود آمده‌اند.
البته هر روز که می‌گذرد بر تعداد این غازها و دیگر پرندگان آبزی و کنار آبزی افزوده می‌شود. این پرندگان مهاجر مدتی در این تالاب و دیگر تالاب‌های سواحل جنوبی دریاچه ارومیه به منظور استراحت و تغذیه توقف می‌کنند سپس کوچ خود را به مناطق جنوبی ادامه می‌دهند.
فاروق سخنور با اشاره به حضور سالانه بیش از ۵۰ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی کانی‌برازان به ایرنا می‌گوید: وضعیت مناسب زیستی و وجود امنیت، شرایط مناسبی را برای مهاجرت انواع پرندگان مهاجر و بومی به این تالاب فراهم کرده است. وی از اهالی روستاهای همجوار تالاب کانی‌برازان می‌خواهد در صورت مشاهده افراد سودجو و فرصت‌طلب در شکار گونه‌های باارزش جانوری به محیط‌زیست و محیط‌بانان این اداره اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها