وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای به حمله به کنسولگری ایران در کربلا واکنش نشان داد و امنیت مراکز دیپلماتیک و کنسولگری ها را خط قرمز توصیف کرد.
کد خبر: ۱۲۳۵۹۲۴
واکنش وزارت خارجه عراق به حمله به کنسولگری ایران در کربلا

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای حمله به کنسولگری ایران در کربلا را محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق بیان کرد: امنیت کنسولگری ها و مراکز دیپلماتیک خط قرمزی است که اجازه عبور از آن داده نمی شود. این قبیل اقدامات تاثیری در روابط دوستی و حسن همجواری میان عراق و ایران نخواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: اقدام برخی تظاهرات کنندگان در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای مقدس را محکوم می کنیم و وزارت خارجه عراق بر پایبندی بر احترام به مراکز دیپلماتیک که توافق وین درباره روابط بین الملل و ضرورت عدم در معرض خطر قرار گرفتن امنیت آنها مکلف کرده، تاکید دارد. امنیت مراکز دیپلماتیک و کنسولگری ها خط قرمزی است که اجازه تخطی از آن جایز نیست و نیروهای امنیتی همه تدابیر لازم را برای ممانعت از ایجاد ناامنی برای هیئت های دیپلماتیک اتخاذ کرده است. این قبیل اقدامات تاثیری بر روابط دوستی و حسن همجواری میان دو کشور همسایه نخواهد داشت.

شایان ذکر است که شب گذشته شماری از افراد مجهول الهویه به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا حمله کرده بودند. نیروهای ضد اغتشاش پلیس عراق، گروه ناشناسی را که کنسولگری ایران در کربلای معلی را محاصره کرده بود، متفرق کردند.

این در حالی است که خبرنگار العالم اعلام کرد که مهاجمان به کنسولگری ایران، نماینده معترضان عراقی نیستند و به زودی هویت واقعی آنان منتشر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها