اگر به ورزش های زمستانی علاقه‌مند باشید می‌دانید که تقریبا در تمام کشورهای جهان پیست اسکی وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۳۵۱۷۵
6 پیست اسکی معروف آسیا

خیلی از گردشگران فکر می‌کنند برای اسکی و یا انجام هر ورزش زمستانی باید به یکی از کشورهای سردسیر سفر کنند اما شما می توانید با خرید تور استانبول، تور ارمنستان و یا تور باکو از زمستان خود لذت ببرید. در این مطلب از آژانس فلات پارس گیتی قصد داریم چند پیست اسکی معروف آسیا را به شما عزیزان معرفی کنیم. لطفا این مطلب جذاب را تا انتها بخوانید.

اسکی ارجیس کایسری یا قیصریه ترکیه

ترکیه که مقصد اصلی مسافران ایرانی‌ست که پیست های اسکی مختلفی دارد. چند سال است که ترکیه با ارائه امکانات عالی سعی دارد در جذب گردشگران علاقه‌مند به ورزش های زمستانی عقب نماند. بیشترین پیست های اسکی که مقصد گردشگران در تور ترکیه می باشند در منطقه آناتولی، کاپادوکیه و اطراف دریای سیاه قرار دارند. پیست اسکی بزداغ ازمیر، پیست اسکی کارتپه استانبول، پیست اسکی الماداغ آنکارا، پیست اسکی سیکلیکنت آنتالیا و پیست اسکی ارجیس کایسری (ski resort Erciyes) مهمترین ریزورت های تفریحات زمستانی ترکیه هستند. معمولا گردشگران ایرانیها در سفر به آنتالیا و یه تور ارزان استانبول از پیست های اسکی این دو شهر استفاده می‌کنند اما معروف ترین پیست اسکی ترکیه کایسری می‌باشد. با وجود شهرت بالای پیست اسکی شهر کایسری یا قیصریه ترکیه در جهان، بیشتر ایرانیها این شهر را به واسطه تولیدات جین و لباس های جین می‌شناسند.
بهترین زمان استفاده: نوامبر و مارس
آدرس: ترکیه، شهر قیصریه

پیست اسکی نایسکو ژاپن

همان‌طور که می‌دانید در کشور ژاپن بیش از 500 پیست اسکی برای ورزش های زمستانی وجود دارد. پیست اسکی نایسکو یا نیِسکو (Niseko) یکی از بهترین مکان های تفریحی برای انجام ورزش های زمستانی در تور ژاپن است. این پیست اسکی در دامنه کوه ژوهایو قرار دارد به همین دلیل در زمستان بیشترین میزان بارش برف را دارد. در این منطقه سه پیست اسکی دیگر به نام گرند هیوفو، هیرفو و یلج اند انوپوری وجود دارند اما معروف‌ترین آنها نایسکو می‌باشد. در این پیست اسکی می‌توانید از چشمه آب گرم استفاده کنید، سوارکاری در برف را تجربه کنید و به ورزش های زمستانی مورد علاقه تان بپردازید.
بهترین زمان استفاده: دسامبر تا آخر مارس
آدرس: ژاپن، ایتان هوکایدو، منطقه هاگاشیمایا، پیست نایسکو

پیست اسکی زاخکازور ایروان

پیسن اسکی زاخکازور ایروان (Tsaghkadzor Ski Resort) یکی از معروف پیست های اسکی در تور ارمنستان می باشد که در فصل زمستان پاتوق مناسبی برای ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش های زمستانی است. منطقه زاخکازور جز مناطق سردسیر و پر برف کشور ارمستان است که در 60 کیلومتری شهر ایروان قرار دارد. این پیست اسکی در سال 1988 میلادی میزبان بازی های المپیک زمستانی بود و از آن به بعد شهرت خوبی در بین گردشگران کسب کرد.
بهترین زمان استفاده: از اواسط دسامبر
آدرس: ارمنستان، ایروان، منطقه زاخکازور

پیست اکسی نان شان پکن

پکن یکی از معروف ترین مقاصد ورزش‌های زمستانی در تور چین است که قرار است در سال 2022 میزبان المپیک زمستانی شود. پیست اسکی نانشان (Nanshan Ski Resort) در 120 کیلومتری منطقه هبئی پکن قرار دارد. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است قطار سریع السیر برای جابه‌جایی مسافران تعبیه شود تا در کمتر از 45 دقیقه مسافران به پیست اسکی برسند. این پیست اسکی دارای 20 مسیر اصلی است که بسیاری از مسافران در تور پکن از آن استفاده می‌کنند.
بهترین زمان استفاده: نوامبر تا مارس
آدرس: چین، پکن، 120 کیلومتری هبئی

پیست اسکی شاه داغ باکو

آذربایجان از جمله کشورهایی که ما ایرانیها می توانیم بدون نیاز به دیزا به آن سفر کنیم. شاید به همین دلیل است که بسیاری از گردشگرانی که به دنبال تور ارزان باکو هستند ترجیح می‌دهند به جای سفر هوایی از تورهای زمینی باکو استفاده کنند. اگر تصمیم دارید در زمستان به آذربایجان سفر کنید حتما از پیست اسکی شاه داغ باکو (Ski resort Shahdag) دیدن کنید. این پیست اسکی در 200 کیلومتری شهر باکو قرار دارد و امکانات خوبی برای ورزشکاران حرفه ای تا آمار ارائه می‌کند. به طور مثال در پیست اسکی شاه داغ باکو سه مدرسه آموزش اسکی، هتل، کمپ کوهنوردی، اسب سواری و زیپ لاین با امکانات فوق العاده وجود دارد.
بهترین زمان استفاده: ژانویه تا آوریل
آدرس: آذربایجان، باکو، منطقه قصر (Qusar)

پیست اسکی گولمارگ هند

وقتی صحبت از ورزش‌های زمستانی می‌شود شاید کمتر به کشور هند فکر کنیم اما مسافران در تور هند می‌توانند با سفر به مناطق مرزی هند و کشور پاکستان و منطقه کشمیر از ورزش‌های زمستانی استفاده کنند و جا پای بزرگترین فاتحان هیمالیا بگذارند. کشمیر، هیماچال، اوولی Auli، دره سولانگ مهمترین مناطق مناسب برای ورزش‌های زمستانی هستند. پیست اسکی Gulmarg هند بهترین منقطه برای ورزشکاران و گردشگرانی است که دوست دارید از هیمالیای معروف دیدن کنند.
بهترین زمان استفاده: اواسط ژانویه، اواخر فوریه
آدرس: هند، جامو و کشمیر، بارامولا

در این مطلب ما به معرفی چند پیست های اسکی معروف آسیا پرداختیم تا بتوانیم یک پیشنهاد عالی به علاقه مندان به ورزش‌های زمستانی ارائه کنیم. در پایان اگر دوست دارید تور مسافرتی با قیمت مناسب را انتخاب کنید می توانید با کارشناسان آژانس مسافرتی فلات پارس تماس بگیرید و یا به وبسایت ما www.falat-pars.com مراجعه کنید و خودتان تور مسافرتی زمینی و یا هوایی موردنظرتان را انتخاب کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها