جواد نکونام در گفت‌وگو با جام‌جم از شرایط فولاد می‌گوید

تمرکزمان روی قهرمانی نیست

جواد نکونام که فصل موفقی را با نساجی مازندران سپری کرد، با انتقال به فولاد حالا توانسته همراه با این تیم هم نتایج خوبی به دست بیاورد. دستیاران نکونام می‌گویند او دیوانه‌وار فیلم بازی رقبا و همین‌طور فولاد را تماشا می‌کند و آنها هم باید پابه‌پای او لحظه به لحظه این فیلم‌ها را ببینند و آنالیز لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۳۵۰۶۲

سرمربی فولاد در کارش بسیار سختگیر است و این سختگیری باعث شده در فصلی که تیمش مهره‌های زیادی ندارد، بتواند همپای مدعیان خوب نتیجه بگیرد. فولاد در فصل جاری فقط یک شکست در لیگ برتر داشته است. حاصل کار این تیم در هشت مسابقه چهار برد، سه مساوی و تنها یک باخت بوده است. این تیم با کسب 15امتیاز از سپاهان صدرنشین تنها سه امتیاز کمتر دارند؛ هرچند در رده ششم قرار گرفته است. آنها با تیم پرسپولیس و صنعت که در رده چهارم و پنجم هستند هم‌امتیازند و تنها به‌خاطر تفاضل گل پایین‌تر ایستاده‌اند.
با وجود نتایج خوب فولاد اما جواد نکونام راضی نیست. او در این باره به جام‌جم می‌گوید: «هنوز از فولاد راضی نیستم. ما نیاز به تلاش و کار بیشتری داریم. فولاد طرفداران زیادی دارد. توقعات آنها هم بالاست. هرکسی که در فولاد کار می‌کند باید نسبت به این توقعات واقف باشد. ما باید بهتر از این شویم. در فوتبال روز دنیا تیمی توقف ندارد. همه تلاش می‌کنند تا آماده‌تر برگردند. قطعا تیم‌های دیگر لیگ هم رو به پیشرفت هستند. ما هم اگر می‌خواهیم جلو برویم و موفق باشیم، باید تلاش و کوشش خود را دوچندان کنیم.»
نکونام درباره شرایط متفاوتی که امسال در فولاد داشته، توضیح می‌دهد: «امسال در حالی به فولاد آمدیم که این تیم تغییرات زیادی داشت. از سویی بعضی بازیکنان کمی از آن شرایط ایده‌آل دور بودند. می‌دانستیم کار خیلی سختی خواهیم داشت. به خاطر همین بدون توجه به هیچ مساله‌ای کار خود را آغاز کردیم. باید از بازیکنانم تشکر کنم. در این مدت با همه سختی‌ها کنار آمدند. طرفداران هم مثل همیشه کنار ما هستند. اگر کسی هم انرژی منفی می‌فرستد ما توجهی به آن نمی‌کنیم، چون ترجیح می‌دهیم زمان خودمان را برای کسانی بگذاریم که به ما انرژی مثبت می‌دهند و حمایت می‌کنند. هدف ما این است همه را راضی کنیم. این هم زمان می‌برد. باید روندمان را خوب ادامه دهیم. باید تلاش کنیم و تمرینات بیشتری داشته باشیم. همین‌طور به جوان‌ها میدان دهیم. این یکی از اهداف اصلی ما در فولاد است. باید بتوانیم بازیکنانی بسازیم که برای آینده باشگاه مفید باشند.»
کاپیتان سابق تیم ملی درباره رقابتی که بین فولاد و تیم‌های بالای جدول وجود دارد چنین نظر می‌دهد: «ما از قبل از شروع لیگ برتر گفتیم هر چند بودجه ما نسبت به چند تیم مدعی بسیار کمتر است ولی با تلاش و کوشش این فاصله را جبران می‌کنیم. بازیکنان هم حالا به خودباوری رسیده‌اند که فقط پول ملاک نیست. ما تمرکزمان فعلا روی پیشرفت فوتبالی‌مان است، نه قهرمانی و این‌طور چیزها. فولاد امسال هدف‌های دیگری دارد. ما باید بازیکن بسازیم. باید از حیثیت فوتبال اهواز دفاع کنیم. دوست داریم به صورت دائم چند بازیکن در تیم ملی داشته باشیم. در نهایت می‌خواهیم نتایج خوبی در لیگ بگیریم و دل هواداران را شاد کنیم. نمی‌خواهیم خودمان را تحت فشار بگذاریم یا رویاپرداز باشیم. ترجیح می‌دهیم در واقعیت زندگی کنیم.»
او درباره تقویت خط حمله فولاد هم می‌گوید: «این در دستور کار ماست. کلا باید بازیکن بگیریم. در نیم‌فصل قطعا نقاط ضعف خود را به‌صورت جدی‌تری از بین می‌بریم. در نقل‌و‌انتقالات تابستانی جذب بازیکن برایمان خیلی سخت بود. در تلاشیم کار یک فوروارد را نهایی کنیم که اگر این اتفاق افتاد باشگاه خبرش را اعلام می‌کند.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها