معاون صدای رادیو با حضور در یک اجلاس جهانی از پنج ویژگی رادیو در زمان‌های مختلف سخن گفت.
کد خبر: ۱۲۳۵۰۰۷

به گزارش جام‌جم اجلاس رادیو آسیا ۲۰۱۹ این روزها در بنگلادش برپا شده و پنجشنبه شب نهم آبان به پایان می‌رسد.
حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی در بخشی از این اجلاس به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به ویژگی‌های رادیو تصریح کرد: رادیو در طول حیات خود توانسته به‌رغم فراز و نشیب‌های فراوان جای خود را در بین رسانه‌های جهان حفظ کند.
وی در این سخنرانی بر عنصر مشارکت‌پذیری تاکید و بیان کرد: رادیو از زمان تولد با مخاطبانش زندگی کرده، با آنها نفس کشیده، نوشیده و رویا دیده تا هر آنچه را که برای درک افکار و احساسات مخاطبان این رسانه نیاز است بیابد و از این راه بتواند رسانه رویایی و رویاساز شنوندگانش باشد.
شاه‌آبادی در ادامه عنوان کرد: رادیو از ابتدا، رسانه‌ای چابک بوده است؛ رسانه‌ای بسیار چالاک و به دور از تشریفات و کاغذبازی‌های رسانه‌ای، که توانسته سریع‌ترین واکنش‌ها را به اتفاقات، رویدادهای جهانی و مسائل مهم بشر داشته باشد. رادیو رسانه‌ای محتوا مدار است و تمرکز روی محتوا باعث شده بدون هیچ گونه تجملگرایی به ماموریت خود بپردازد. به‌عنوان نمونه، رادیو به سرعت می‌تواند در بحران‌های ملی و جهانی به اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه و مستمر بپردازد.وی اضافه کرد: رادیو، روایتگر تاریخ و فرهنگ ملل جهان، جریان‌های اجتماعی ـ سیاسی و هنر و اندیشه بومی هر سرزمینی بوده و هست. رادیو همین ویژگی خود را در عصر دیجیتال به مقوله «ذهن روایتمند» بخشیده است. در حاشیه این اجلاس از شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی تجلیل شد. معاون صدا همچنین با خانم اولیا بویار، رئیس بخش رادیو ABU در مورد «جشنواره پانزدهم رادیو و هفتمین اجلاس جهانی صدا» که در سال آینده برگزار می‌شود، گفت‌وگوهایی انجام‌داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها