رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با اشاره به افزایش ۱۲۰۰ تومانی هر کیلوگرم تخم‌مرغ گفت: صادرات این محصول به افغانستان از سر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۲۳۴۷۰۲

ناصر نبی‌پور با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ گفت: میانگین قیمت تخم مرغ طی ماه‌های گذشته حدود ۵۶۰۰تومان بود که در حال حاضر نزدیک به 1200 تومان افزایش یافته و قیمت متوسط آن در مرغداری درحال حاضر ۶۸۰۰ تومان است. نبی‌پور با اشاره به این‌که این قیمت حدود ۹۴۰ تومان با نرخ مصوب ۷۷۴۰ تومانی تفاوت دارد، تصریح کرد: اتمام ماه محرم وصفر و قرارگرفتن دوباره در آستانه برگزاری مراسم جشن و سرور، یکی از دلایل افزایش قیمت تخم مرغ بوده ضمن این‌که صادرات این محصول به کشور افغانستان نیز از سر گرفته شده و طی حدود ده روز اخیر اوج گرفته است.
وی افزود: در سال جاری حدود ۱۶ هزار تن تخم مرغ از کشور صادر شده و در حال حاضر روزانه ۶۰ تا۷۰تن از این محصول به افغانستان می‌رود. رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران درباره این‌که آیا پیش‌بینی می‌کنید قیمت تخم مرغ به نرخ مصوب در روزهای آینده برسد، اظهار کرد: بعید می‌دانم اما امیدوار هستم قیمت به حدی برسد که بتوانیم زیان چند ماه گذشته را جبران کنیم. وی تصریح کرد: طی شش الی هفت ماه گذشته، مرغداران هر کیلوگرم تخم مرغ را با 2000تومان ضرر عرضه کردند. رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران درخصوص آخرین وضعیت صادرات به عراق گفت: صادرات به عراق همچنان متوقف است و دلیل این مساله نیز عدم رغبت عراقی‌ها به واردات از ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها