مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، از خروج خانواده محصولات پراید از مدار خبر داد و گفت:‌ با نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی خروج این محصولات در دستور کار این گروه خودروسازی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۳۴۷۰۰

جواد سلیمانی افزود: از بهمن سال گذشته برنامه‌ریزی دقیق برای پایان دادن تولید این محصول آغاز شد و از ابتدای امسال نیز با افزایش تدریجی سهم سایر محصولات سایپا این برنامه را به مرحله اجرا درآوردیم.
سلیمانی افزود: تولید فعلی پراید تا اتمام تعهدات در تاریخ‌های اعلام شده و تحویل خودروهای ثبت نامی انجام خواهد شد و هموطنانی که در طرح‌های پیش‌فروش و فروش‌فوری این محصول ثبت‌نام کرده‌اند، اطمینان داشته باشند که هیچ مشکلی در تحویل خودروهای آنان پیش نخواهد آمد و همه محصولات فروخته شده به آنها تحویل خواهد شد.
سلیمانی یادآور شد: مهم‌ترین نکته در اجرای برنامه کاهش و توقف تولید خودرو پراید، بحث جایگزینی محصولات در خطوط تولید و البته بازار است که این بخش از برنامه نیز به طور کامل در حال اجراست و محصولات تیبا، کوییک و ساینا جایگزین محصولات خانواده پراید می‌شوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد اما توسعه محصولات بر روی پلت‌فرم‌های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.
سلیمانی در ادامه زمان توقف تولید مدل‌های سواری خانواده پراید در بازار داخلی را نیز اعلام کرد و گفت: همان‌طور که وزیر صنعت اعلام کردند، تولید پراید مدل۱۳۲ تا پایان دیماه ۹۸، پراید مدل۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید. چندی پیش سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از عدم شماره‌گذاری پراید از ابتدای سال 99 خبر داد و تصریح کرد: در خصوص خودروی پراید یازده سال آسیب‌شناسی تصادفات انجام و مشخص شده که این خودرو خطرات زیادی برای سرنشینان دارد. این در حالی است که خودروسازی سایپا برای تولید تا پایان تیر ماه برنامه دارد که با این تفاسیر ممکن است پس از مدت اعلام شده دوباره تولید این خودرو ادامه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها