اف.ای.تی.اف یک سری مباحث قانونی دارد و همه می‌دانیم لوایح مرتبط پس از اختلاف مجلس و شورای نگهبان در حال بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۱۹

طبیعتا جریان‌های سیاسی باید اجازه دهند این بحث در این نهاد قانونی در فضای توام با کار کارشناسی و مبتنی بر آرامش و بدون اعمال فشار مورد ارزیابی قرار گیرد و آن چیزی که به مصلحت کشور است از سوی مجمع تشخیص اعلام شود.
به نظر من مقامات دولتی نیز هر دفاع و مساله‌ای در این زمینه دارند، باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کنند. این‌که در مورد تصویب شدن یا نشدن این لوایح در جامعه طرح موضوع شود و احیانا بخواهند مشکلات و مسائلی را که در کشور وجود دارد ناشی از تصویب نشدن لوایح اف.ای.تی.اف بدانند، کاری غلط است و شائبه سیاسی‌کاری از آن به ذهن متبادر می‌شود. بالاخره باید پذیرفت برخی ناکارآمدی‌ها در عرصه‌های مختلف در دولت وجود دارد و این حقیقتی است که بسیاری آن را قبول دارند. از سویی دیگر ما می‌دانیم طرف‌های قرارداد ما اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند و حتی گروه ویژه اقدام مالی کارنامه خوبی ندارد. آنها به قول و قرارهایشان وفا نمی‌کنند و بیشتر اهداف دشمنان ایران را پیش می‌برند.
همچنین اهداف مغرضانه‌ای از سوی طرف‌های مقابل جمهوری اسلامی پیگیری می‌شود و شاید نیتشان از فشار آوردن به ایران این باشد که بخواهند اطلاعات بیشتری از امور داخلی ما کسب کنند و زمینه‌های لازم را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران فراهم کنند. بنابراین معتقدم طرح چنین موضوعاتی درباره اف.ای.تی.اف از سوی مقامات دولتی اصلا منطقی نیست و حتما بوی سیاسی کاری می‌دهد. بالاخره موسم انتخابات هم نزدیک است و برخی در پی دو قطبی کردن جامعه هستند و می‌خواهند ناکارآمدی دولت را با این بهانه‌ها پوشش دهند. توصیه من این است که این موضوع در مجمع تشخیص که همه تفکرات از جمله نمایندگان دولت نیز در آن حضور دارند، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

لطف‌ا... فروزنده

عضو جمعیت ایثارگران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها