پرسش و پاسخ قضایی

با توجه به پرسش‌های ارسالی خوانندگان تپش درخصوص موضوعات حقوقی از جمله مجازات معاونت در تجاوز به عنف، تقسیم ماترک ، مطالبه خسارت تصادف و دریافت مهریه از ماترک شوهر مریم جنت‌آبادی،کارشناس ارشد حقوق خصوصی به سوالات شما پاسخ داده است. مخاطبان می‌توانند پرسش‌های حقوقی خود را با ارسال پیامک به شماره 300011224 مطرح کنند و پاسخ را در همین صفحه بخوانند.
کد خبر: ۱۲۳۴۳۹۴

مجازات معاونت در تجاوز به عنف
سلام فردی که اتهام معاونت در تجاوز به عنف دارد، می تواند وثیقه بگذارد و بیرون بیاید؟
مجازات قانونی بزه معاونت در زنای به عنف
ده تا 25 سال حبس است که در صورت تخفیف هم انتظار مدتی زیر پنج شش سال را نداشته باشید.
تقسیم ماترک
سلام پدرم فوت شده و مادرم در خانه او زندگی می کند. وراث می توانند الان ماترک را تقسیم کنند یا باید تا زمان فوت مادر صبر کنند؟
ضمن توصیه به حفظ احترام مادر ، بعد از فوت هر شخص ،ماترک متوفی طبق قانون متعلق به وراث می باشد و وجود مادر ،یا حتی طفل صغیر مانع از تقسیم اموال نخواهد بود.
مطالبه خسارت تصادف
با یک خودروی مدل بالا تصادف کردم که بیمه شش میلیون تومان از خسارت را پرداخت می کند اما مالک خودرو مدعی است ده میلیون تومان به ماشین خسارت وارد شده و تا زمانی که چهار میلیون تومان به ندهم، مدارکم را تحویل نمی دهد. چکار باید انجام دهم تا مدارکم را بگیرم؟
ایشان اگر مدعی خسارت مازاد هستند باید طی دادخواست از شما مطالبه خسارت کنند .شما ابتداطی یک اظهارنامه استرداد مدارکتان را از ایشان درخواست کنید و اگر همچنان از استرداد آن استنکاف کردند، با مراجعه به دادگاه اقدام به طرح شکایت با عنوان خیانت در امانت علیه ایشان کنید.
دریافت مهریه از ماترک شوهر
پدرم بعد از مرگ مادرم زن جوانی گرفت . حالا پدرم فوت شده و همسر دومش خانه را برای دریافت مهریه اش توقیف کرده است. الان به او مهریه تعلق می گیرد؟
مهریه زوجه جزو دیون متوفی هست و باید اول این دیون پرداخت بشود. بعد باقیمانده بین ورثه تقسیم شود و در صورتی که اموال دیگری از پدرتان در دسترس نباشد مهریه ایشان با فروش خانه پرداخت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها