پرونده جام‌جم برای هفته هفتم لیگ برتر و دروازه‌هایی که باز نشد

هفته سنگربان‌ها

هفت هفته بدون گل خورده؛ رکوردی که جذابیت رقابت دو تیم بالانشین جدول را بیشتر کرده است! سپاهان و تراکتور، هر دو با گذشت 630 دقیقه از شروع لیگ، دروازه های خود را بسته نگه داشتند تا به لطف همین کلین شیت ها، صدرنشین های جدول باشند. حالا همه می خواهند دروازه پیام نیازمند و رشید مظاهری را باز کنند و این دو مرد شماره یک هم می خواهند به رکورد تاریخی سید حسین حسینی برسند. حالا که صحبت از حسینی شد باید به سجده شکر او در پایان بازی با سایپا هم اشاره کرد. حسینی که این فصل پیراهن شماره یک استقلال را بر تن دارد، بعد از 6 هفته که موفق نشده بود کلین شیت کند، دروازه اش را در مصاف با سایپا بسته نگه داشت تا بالاخره طلسم را بشکند. حالا در بین گلرهای مطرح فقط مانده طلسم علیرضا بیرانوند. او در سه بازی متوالی موفق نشده دروازه اش را در یک بازی بسته نگه دارد. باید دید مرد شماره یک دروازه تیم ملی، از چه زمان رکورد گل نخوردن های خودش را شروع می کند.
کد خبر: ۱۲۳۴۲۸۳

اشک‌های رضا مهاجری
یکی از صحنه‌های جذاب هفته هفتم لیگ برتر روی سکوهای ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر اتفاق افتاد؛ جایی که هواداران نساجی با وجود شکست 4 بر صفر مقابل تراکتور، یکصدا رضا مهاجری را تشویق کردند و اشک سرمربی نساجی را در آوردند. مهاجری هم در پاسخ به محبت هواداران نساجی، با چشمانی گریان گفت: روزی که می‌توانستم بروم، نرفتم. به عشق شما. با هم درست می‌کنیم این تیم را. این تیم اگر در پایان فصل جزو شش تیم بالای جدول نبود مرا دار بزنید. با کمک شما این تیم را درست می‌کنیم. یک بازی را چهار هیچ ببازیم بهتر از این است که چهار تا بازی را یک هیچ ببازیم. من به شرفم قول می‌دهم این تیم درست می‌شود.

دقیقه 37 لعنتی
جدی‌ترین مصدوم هفته هفتم لیگ برتر داریوش شجاعیان بود که از ناحیه رباط صلیبی پای راست به شدید آسیب دید. شجاعیان که فصل گذشته به‌دلیل پارگی رباط پای چپ، ماه‌ها خانه نشین شد، احتمالا لیگ نوزدهم را هم تا انتها باید از خانه تماشا کند. اتفاق عجیب و باور نکردنی در مورد شجاعیان این است که فصل گذشته و در بازی با ذوب‌آهن، در دقیقه 36 و 8 ثانیه رباط صلیبی پاره کرد و در بازی با سایپا هم درست لحظه‌ای که زمان بازی به 36 دقیقه و 8 ثانیه رسید، مصدوم شد. این دقیقه تا همیشه از ذهن داریوش پاک نمی‌شود.
شجاعیان از بازیکنان کلیدی استراماچونی در لیگ نوزدهم به شمار می‌رفت.

13 بازی بدون برد
گرچه قعر جدول لیگ برتر را بوشهری‌ها دو دستی چسبیده‌اند، اما بحرانی‌ترین تیم این روزهای لیگ، تیم ذوب‌آهن بود. ذوب‌آهن در هفت هفته ابتدایی بازی‌های این فصل هیچ بردی به‌دست نیاورده تا سکوها بدترین شعارها را علیه علیرضا منصوریان سر بدهند. البته عدم پیروزی ذوب‌آهن در بازی‌های لیگ برتر فقط به هفت دیدار این فصل خلاصه نمی‌شود و ذوب‌آهن در شش هفته پایانی فصل گذشته نیز برد نداشته و به واقع 13 هفته است که این تیم در لیگ برتر پیروز نشده! با این حال منصوریان به آینده تیمش امیدوار است. او قرعه سخت ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر را دلیل اصلی نتایج ضعیف تیم می‌داند و معتقد است: ما در همین هفت هفته نخست با تراکتور، استقلال، سپاهان و شهرخودرو بازی کرده‌ایم که همگی برای قهرمانی می‌جنگند. با این حال من یک درصد هم به تیمم شک ندارم و به اصفهان نیامده‌ام که شانه خالی کنم. فقط هواداران هم باید کمک کنند. اگر دست ما در دست هم باشد از این مسیر سخت گذر می‌کنیم، اما این‌که چهار نفر بیایند و شعار بدهند کاری پیش نمی‌رود.

حمله به رکورد حسینی
در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر هرگز اتفاق نیفتاده بود که دو تیم از هفته اول تا پایان هفته هفتم گل نخورند؛ اما حالا سپاهان و تراکتور، هر دو این رکورد را دارند و هر دو هم با بسته نگه داشتن دروازه خود در صدر جدول ایستاده‌اند.
این کلین شیت‌ها پیام نیازمند گلر سپاهان و رشید مظاهری گلر تراکتور را در آستانه شکستن رکورد تاریخی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال قرار داده است. حسینی سال گذشته در لیگ برتر هجدهم موفق شد 873 دقیقه متوالی دروازه استقلال را بسته نگه دارد و این بهترین آمار دروازه بان‌های تاریخ فوتبال ایران از این حیث است. حالا پیام نیازمند به رکورد 806 دقیقه گل نخورده رسیده و کافی است در بازی هفته آینده با سایپا، تا دقیقه 67 این بازی دروازه‌اش را بسته نگه دارد. رشید مظاهری هم فعلا با 630 دقیقه بسته نگه‌داشتن دروازه، در تعقیب سید حسین حسینی و پیام نیازمند است؛ شاید رکوردشکن بعدی او باشد.
جالب آن‌که در هفته هفتم، سید حسین حسینی برای اولین بار با پیراهن شماره یک استقلال دروازه‌اش را بسته نگه داشت و کلین شیت کرد!

جنگ صدرنشینی
این هفته دو تیم صدرنشین لیگ برتر در بازی‌های خارج از خانه به برتری رسیدند تا هم برای تیم‌های دیگر خط و نشان بکشند و هم برای یکدیگر.
سپاهان در سیرجان مقابل گل‌گهر به برتری 2برصفر رسید و تراکتور هم در قائمشهر مقابل نساجی 4 گل زد تا امتیاز دو تیم در صدر جدول برابر شود.
آنچه رده این دو تیم را در جدول تعیین کرده تفاضل گل دو تیم است که تراکتور کمی پایین‌تر از سپاهان قرار گرفته است. شاید بشود گفت که رقابت برای قهرمانی در این فصل بین این دو تیم در جریان است. چون نه پرسپولیس آن تیم سرحال سابق است و نه استقلال هنوز جان گرفته.

برنامه هفته هشتم
جمعه 3 آبان
ماشین‌سازی-نفت مسجد سلیمان (16:00)
شهرخودرو ـ گل‌گهر (16:10)
سپاهان ـ سایپا (16:45)
پیکان ـ ذوب‌آهن (16:45)
شاهین ـ پرسپولیس (16:45)
فولاد ـ‌ نساجی (17:00)
صنعت ‌نفت ـ تراکتور (18:00)
استقلال ـ پارس جنوبی جم (19:00)

لیگ برتر جام خلیج فارس

تیم

بازی

برد

مساوی

باخت

زده

خورده

+/-

امتیاز

1

سپاهان

7

5

2

0

10

0

10

17

2

تراکتور

7

5

2

0

8

0

8

17

3

شهر خودرو

7

5

1

1

8

3

5

16

4

فولاد

7

3

3

1

6

4

2

12

5

صنعت نفت

7

3

3

1

5

3

2

12

6

پرسپولیس

7

4

0

3

5

5

0

12

7

نفتم.سلیمان

7

2

5

0

7

5

2

11

8

استقلال

7

2

3

2

10

7

3

9

9

نساجی

7

2

3

2

12

14

-2

9

10

پارس جنوبی جم

7

1

4

2

6

7

-1

7

11

ماشینسازی

7

2

1

4

9

13

-4

7

12

سایپا

7

2

1

4

9

14

-5

7

13

پیکان

7

1

2

4

13

14

-1

5

14

ذوبآهن

7

0

4

3

5

9

-4

4

15

گل گهر

7

0

3

4

3

8

-5

3

مشکل حروفچین!
این داستان لغو دقیقه نودی حکم‌های محرومیت شجاع خلیل‌زاده و عارف غلامی از سوی کمیته استیناف هم سوژه‌ای بود برای خودش در هفته هفتم. به پرسپولیسی ها، ظهر بازی با پیکان گفتند، محرومیت، شجاع تعلیق شده‌ای. شجاع که فکر می‌کرد محروم است، روز بازی مشغول استراحت بود و نتوانست تیمش را همراهی کند. در عوض استقلالی‌ها برای این‌که غافلگیر نشوند، عارف غلامی را در اردو نگه داشتند تا به محض صدور حکم کمیته استیناف از او در ترکیب استفاده کنند. اما چرا این‌قدر دیر آرای کمیته استیناف به دست دو باشگاه رسید؟ علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف، در پاسخ به این سوال پاسخ جالبی داد: چون شنبه اربعین بود و تعطیل، ما حروفچین نداشتیم که حکم را حروفچینی کند و به باشگاه پرسپولیس بفرستد. به همین دلیل حکم تعلیق محرومیت شجاع روز یکشنبه حروفچینی شد!!

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها