استقلال با 4 گل، هوادارانش را امیدوار کرد

اِستــــــرا خندید

فقط دو ساعت قبل از شروع بازی سایپا و استقلال، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، قرار تعلیق یک جلسه محرومیت باقی مانده عارف‌غلامی را صادر کرد تا بازیکنی که قرار نبود بازی کند، تبدیل به ستاره آبی‌ها شود. عارف غلامی یک گل به سایپا زد و روی گل دوم هم نقش موثری داشت.
کد خبر: ۱۲۳۴۲۲۳

سوای دو ضربه سر عارف غلامی، استقلال در بازی با سایپا طلسم هدر دادن ضربات پنالتی را هم پاره کرد و توسط وریا غفوری، صاحب گلی دیگر شد. گل چهارم را هم سجاد آقایی در دقیقه 90 وارد دروازه سایپا کرد تا آبی‌ها بردی مطمئن را مقابل حریف نارنجی پوش خود جشن بگیرد.
این پرگل ترین و راحت ترین برد استقلال با استراماچونی در فصل جدید هم به شمار می رفت. آبی‌ها که حتی در مصاف با دو تیم دسته اولی گل ریحان و فجرسپاسی، در 90 دقیقه پیروز نبودند، سایپا را خیلی راحت از پیش رو برداشتند و نشان دادند کم کم دارند به روزهای خوبی که مرد ایتالیایی به دنبال آن است نزدیک می شوند.
در مقابل سایپا با ابراهیم صادقی، خیلی زودتر از آنچه فکرش را می کردند وارد بحران شدند. این سومین باخت متوالی سایپا و چهارمین شکست آنها در پنج بازی اخیر بود.
تلخ و شیرین
تنها اتفاق تلخ برای استقلالی‌ها در این بازی، مصدومیت داریوش شجاعیان در نیمه اول بود که نگرانی هواداران را بابت آسیب دیدگی مجدد رباط صلیبی این بازیکن بالا برد. البته حضور شیخ دیاباته در 13 دقیقه پایانی، استقلالی‌ها را خوشحال کرد. این مهاجم اهل مالی، که یک ماه را به دلیل مصدومیت از دست داد، از هفته آینده می تواند در ترکیب اصلی آبی‌ها به میدان برود.
بالانشینی بدون گل خورده
هر دو تیم سپاهان و تراکتورسازی، دیروز در خارج از خانه بردهای مطمئن 2 بر صفر و 4 بر صفر را جشن گرفتند تا ثایت کنند شایسته ترین تیم‌های برای قرار گرفتن در صدر‌جدول هستند. این دو تیم که تا هفته ششم، دروازه خود را بسته نگه داشته بودند، یک هفته دیگر هم به رکورد گل نخوردن خود اضافه کردند.
تراکتورسازی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و در مصاف با تیم خوب نساجی، دروازه خود را بسته نگه داشت و با 4 گلی که در نیمه دوم به ثمر رساند، سنگین ترین شکست خانگی این تیم را در لیگ برتر رقم زد.
سپاهان هم در مصاف با گل گهر سیرجان بدون گل خورده برنده شد و اجازه نداد تراکتوری‌ها، صدر جدول را از چنگ این تیم خارج کنند.
البته سپاهان و تراکتور 17 امتیازی، یک تعقیب کننده جدی را پشت سر خود می بینند. تیم یحیی گل محمدی، که هفته پیش با شکست مقابل نفت مسجد سلیمان از گردونه جام حذفی خارج شده بود، دیروز در فولادشهر اصفهان، ذوب آهن را با یک گل از پیش رو برداشت. شهرخودرو با این پیروزی 16 امتیازی شد تا فاصله یک‌امتیازی خود را با صدرنشینان حفظ کرده باشد.
در مقابل ذوب آهن با علیرضا منصوریان یک ناکامی بزرگ دیگر را تجربه کرد تا یک گام دیگر به قطع همکاری با این مربی استقلالی نزدیک‌تر شود. این سومین باخت متوالی ذوبی‌ها بود و باعث شد با همان 4 امتیاز، در رده چهاردهم جدول باقی بماند.
تنها میزبان برنده
بازی‌های دیروز لیگ برتر، همگی با پیروزی تیم‌های مهمان به پایان رسید جز مصاف نفت مسجد سلیمان و شاهین شهرداری بوشهر. نفتی‌ها در ادامه روند خوب خود، این بار در خانه با یک شوت غیر قابل مهار از سوی پیمان ملکیان، شاهین بوشهر را از پیش رو برداشتند تا تنها میزبان برنده بازی‌های روز دوشنبه باشند. نفت با این پیروزی 11 امتیازی شد و همچنان ر نیمه بالای جدول باقی ماند. شاهین هم کم کم باید به فکر بازی در لیگ دسته اول باشد. آنها در 7 هفته نخست، فقط یک امتیاز کسب کرده اند تا فعلا شایسته‌ترین تیم برای سقوط باشند.

تابلوی نتایج
نساجی صفر - تراکتور 4/ گل: میمبلا(52)، ساسان انصاری (۶۱ و ۶۳)، یوکیا سوگیتا (84)
گل‌گهر صفر - سپاهان 2/ گل: سجاد شهباززاده (27)، علی قربانی (92)
سایپا صفر - استقلال 4/ گل‌ها: عارف غلامی (9)، محمد دانشگر (50)، وریا غفوری (68-پنالتی)، سید سجاد آقایی (90)
ذوب آهن صفر - شهر خودرو یک/
گل: امین قاسمی نژاد (42)
نفت مسجد‌سلیمان یک - شاهین بوشهر صفر/ گل: پیمان ملکیان(74)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها