وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمار تازه‌ای از مطالعه ایرانیان داد

13دقیقه در روز

سیدعباس صالحی صبح دیروز را در تبریز سپری کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته بود تا در مراسم گشایش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز شرکت کند، اما آنجا حرف‌هایی زد که باز هم اسفباربودن میزان مطالعه ایرانیان را به صدر اخبار آورد.
کد خبر: ۱۲۳۴۱۶۴

او با بیان این‌که میانگین مطالعه متمرکز در کشور ۱۳ دقیقه در روز بوده و زنگ هشدار و خطری برای ماست، گفت: به‌رغم تهدیداتی که در این رابطه وجود دارد، فرصت‌هایی هم داریم که باید در راستای تقابل با تهدیدها به کار ببریم.
آن‌طور که ایسنا گزارش داده، سیدعباس صالحی با بیان این‌که کتاب و کتابخوانی صرفا یک فضیلت نبوده بلکه ضرورت است، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی علاوه بر این‌که به داشتن شهروندان خوب و جامعه عالم کمک می‌کند بلکه برای سلامت زیست جامعه نیز بسیار مورد نیاز است.
وی با تاکید بر فواید کتاب و کتابخوانی بیان کرد: کتاب و کتابخوانی باعث تخلیه هیجان و تمرکز روح شده و در دوره‌ای که اطلاعات پراکنده، روح منسجم را دچار آسیب کرده است، خواندن کتاب به انسجام فکر و روح کمک می‌کند.
صالحی با بیان این‌که کتاب و کتابخوانی برای فرد و جامعه یک واجب فوری موکد است، تشریح کرد: در حال حاضر تهدیدات مضاعفی در مقابل کتاب و کتابخوانی وجود دارد که عمده آن شامل فضای مجازی، سیستم آموزشی و خانواده‌هاست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص خاطرنشان کرد: میانگین مصرف اینترنت در کشورمان ۱۶۹ دقیقه در روز بوده و در برخی استان‌ها نیز بالای 200 دقیقه است؛ میانگین مصرف تلویزیون نیز ۷۲ دقیقه در روز بوده و کتابخوانی نیز در این میان غریب مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها