رازگشایی از قتل دختر اتریشی توسط پدرش خاطره یکی از بازپرسان سابق دادسرای جنایی تهران است

نامه مرموز

آن روز کشیک قتل بودم و ساعت 10 صبح با گزارش قتل دختری جوان راهی آپارتمان صد متری محل سکونت او شدیم.
کد خبر: ۱۲۳۳۹۳۵

دختر نوجوان همراه پدرش چند روز قبل برای دیدن اقوامشان از اتریش به تهران آمده بودند. خانه به هم ریخته بود و سه خشاب خالی قرص اعصاب در کنار جسد روژین - مقتول -دیده می‌شد. پدر روژین گفت: آقای بازپرس من سال‌هاست در اتریش زندگی می‌کنم، اما از آنجا که دخترم با مسؤولان و دانش‌آموزان مدرسه‌اش مشکل داشت، با همسرم تصمیم گرفتم او را برای مدتی به ایران بیاورم. به خاطر کار، همسرم مجبور شد که آنجا بماند و شرکت را اداره کند. روژین از این‌که به ایران آمده بودیم خوشحال بود. او مدت‌هاست تحت درمان است و تصور می‌کنم دخترم برای فرار از تحصیل در مدرسه و زندگی در اتریش دست به خودکشی زده است. از مرد میانسال در رابطه با آخرین برخوردش با روژین پرسیدم و او گفت: دیشب خواهرم و بچه‌هایش تا ساعت 12 شب اینجا بودند و بعد از رفتن آنها با روژین در رابطه با بازگشتمان صحبت کردم ولی او به‌شدت مخالف بود. بعد از آن هر دویمان به اتاق‌های خوابمان رفتیم. صبح ساعت 9 وقتی وارد اتاق روژین شدم با جسد او روبه‌رو شدم.
جنایت خاموش
دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کردم تا علت اصلی مرگ مشخص شود. با انجام معاینات، پزشکی قانونی اعلام کرد به ناحیه دهان روژین فشار وارد شده و کبودی‌های زیر پوستی وجود دارد و علت اصلی مرگ خفگی است. همین نظریه باعث شد فرضیه جنایت مطرح شود و دستور بازداشت پدر روژین را صادر کردم. از او تحقیقات دوباره صورت گرفت، اما او مدعی بود دخترش خودکشی کرده است.
نامه‌ای عجیب
در حالی که بررسی‌ها در این رابطه ادامه داشت نامه عجیبی به‌دستم رسید. نامه‌ای که راز این جنایت را برملا می‌کرد. فرد ناشناسی نوشته بود؛ «پدر روژین سابقه ضرب و جرح فرزندان خود را دارد و دختر دیگر او نیز که بارها از سوی پدر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، با رای دادگاه، دور از آنها زندگی می‌کند. از طرفی او علاقه شدیدی به حیوانات دارد و این علاقه باعث ناراحتی خانواده‌اش شده است.»
نامه، مدارک مهمی را به من نشان می‌داد و انگیزه این جنایت را برملا می‌کرد، اما این احتمال هم وجود داشت که فرستنده آن، قصد داشته برای پدر روژین دردسر به‌وجود آورد.
پس باید این موضوع را بررسی می‌کردم.
برای بررسی صحت و سقم نامه، مادر روژین را که بعد از این جنایت به ایران آمده بود به دادسرا احضار کردم و در رابطه با نامه از او پرسیدم. زن میانسال اطلاعات داخل نامه را تایید کرد و مدعی شد: «رفتارهای پدر روژین باعث تغییر رفتار دخترم در مدرسه شده بود و معلمان مدرسه نیز مدام به او گوشزد می‌کردند. در مدتی که آنها به ایران آمده بودند، روژین چند باری به من زنگ زد و گفت نمی‌خواهد به اتریش برگردد، اما پدرش اصرار به این بازگشت دارد. شوهرم مرد بد اخلاقی بود و حرف هیچ کسی را قبول نمی‌کرد. روژین این اواخر تهدید به خودکشی کرده بود تا خودش را از دست پدرش نجات دهد. اما او دختر ترسویی بود و مطمئن هستم که این کار را نکرده است.»
اعتراف به جنایت
با مدارکی که داشتیم بار دیگر سراغ پدر روژین رفتیم و او درنهایت به قتل اعتراف کرد و گفت:« شب حادثه خواهرم و بچه‌هایش خانه ما مهمان بودند. تا زمانی که آنها در خانه بودند همه چیز به‌خوبی پیش می‌رفت. ساعت حدود 30 دقیقه بامداد بود که مهمان‌ها رفتند، روژین برای خواب به اتاقش رفت و من هم داخل پذیرایی نشسته بودم و به رفتارهای روژین فکر می‌کردم. در یک لحظه به ذهنم خطور کرد که به سراغش بروم و آخرین حرف‌هایم را به او بزنم. دیدم چراغ اتاقش روشن است و برای همین وارد اتاق شدم. به او گفتم که می‌خواهم صحبت کنم.
اما روژین شروع به پرخاشگری کرد و دوباره درگیری لفظی بین ما پیش آمد. او نمی‌خواست به اتریش بیاید، ولی من کار و زندگی‌ام آنجا بود و هر روز تاخیر باعث می‌شد ضرر مالی زیادی به کارم بخورد. او شروع به داد و فریاد کرد و من جلوی دهانش را گرفتم. بعد از چند ثانیه متوجه شدم که حرکتی نمی‌کند و با این تصور که او آرام شده است، دستم را از روی دهانش برداشتم و به اتاق خوابم رفتم. صبح که به اتاق روژین رفتم، متوجه شدم او مرده است. من ناخواسته او را کشته بودم و برای فرار از جرمی که مرتکب شده بودم با صحنه‌سازی سعی کردم موضوع را خودکشی جلوه دهد.»
به این ترتیب، راز جنایتی دیگر برملا شد، اما هرگز هویت نویسنده نامه آشکار نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها