مسابقه تازه شبکه نسیم با اجرای محمد نادری به‌زودی روی آنتن می‌رود

«بی‌کرایه» سوار شوید

شبکه نسیم مسابقه‌ای را برای پخش از اوایل آبان آماده کرده که از هر حیث با مسابقه‌هایی که تا کنون از شبکه‌های مختلف سیما دیده‌اید، تفاوت دارد. این برنامه مجری دارد و شرکت‌کنندگان باید به پرسش‌هایی در حوزه اطلاعات عمومی پاسخ دهند اما تمایز اینجاست که مجری، راننده تاکسی است که آنها را بی‌کرایه به مقصد می‌رساند و اگر بتوانند پاسخگوی پرسش‌هایش باشند، جایزه هم دریافت می‎کنند. یک بازی برد - برد که شرکت‌کننده آن دست خالی از مسابقه بیرون نمی‌رود و دست کم بدون پرداخت کرایه به مقصد می‌رسد. اسم برنامه هم همین است: «بی‌کرایه»- راننده تاکسی کیست؟ محمد نادری، بازیگر مجموعه‌های دورهمی، شمعدونی و... که حالا قرار است شرکت‌کنندگان اتفاقی برنامه را در مسیرشان همراهی کند. برای دانستن جزئیات بیشتر این برنامه با آرش گودرزی، تهیه‌کننده آن گفت‌وگو کردیم.
کد خبر: ۱۲۳۳۸۱۶

«کش کب» ایرانی
به گفته تهیه‌کننده این برنامه، بی‌کرایه یک مسابقه تلویزیون - واقعیت است که از روی یک برنامه انگلیسی به اسم «کش کب» یا تاکسی که به شما پول می‌دهد، اقتباس شده است. گودرزی می‌گوید: این برنامه به طور کلی یکی از جریان‌سازترین مسابقات تلویزیونی است که دیگر فقط به کشور انگستان اختصاص ندارد و در بسیاری از کشورهای دیگر اقتباس و ساخته شده است. بی‌کرایه گذر از مسابقات پرسش و پاسخ معمولی به مسابقات تلویزیون - واقعیت و آوردن استودیوی مسابقات تلویزیونی به دل اجتماع است. این سبک از مسابقات بر خلاف گذشته، باعث بیشتر دیده شدن مردم در تلویزیون می‌شود.

اتفاقی «بی‌کرایه» به مقصد برسید
در این مسابقه پرسش‌های مطرح شده اطلاعات عمومی است. سوال‌هایی که پاسخ به آنها برای عامه مردم دشوار نیست. اما نکته جالب این که شما به صورت تصادفی می‌توانید شرکت‌کننده مسابقه باشید. در واقع مسیرهای تاکسی از پیش اعلام نمی‌شود و مسافران به صورت اتفاقی وارد تاکسی و صحنه مسابقه می‌شوند. گودرزی بیان می‌کند: فرقش با مسابقه‌های دیگر این است که مردم باید شانسی به تور تاکسی بخورند و این‌گونه وارد صحنه مسابقه شوند. هنوز برای فصل اول، برنامه‌ای برای تعیین مسیر نداریم.
او ادامه می‌دهد: آقای نادری از مسافران می‌پرسد که اگر نمی‌خواهند جزئی از برنامه باشند، می‌توانند پیاده شوند. در واقع داوطلب بودن شرکت‌کننده همچنان در این مسابقه حفظ شده است. اجباری وجود ندارد کسی که سوار می‌شود در مسابقه شرکت‌ کند. اگر مایل باشند مسیر را ادامه می‌دهند، بی‌کرایه به مقصد می‌رسند و مطابق با سوالاتی که جواب می‌دهند، مبلغی را دریافت می‌کنند. روند مسابقه اصلی این‌گونه نیست اما چون فصل اول است و ما می‌خواهیم جذابیت بیشتری برای شرکت‌کنندگان داشته باشد روند را این‌گونه تعیین کردیم که فقط اگر جواب ندهند جایزه نمی‌گیرند.

چرا محمد نادری؟
مدتی است تب حضور بازیگران در جایگاه مجری داغ است و این برنامه هم برای اجرا سراغ محمد نادری رفته که یک بازیگر است. از تهیه‌کننده بی‌کرایه درباره دلیل این انتخاب پرسیدیم و او پاسخ داد: ما نیاز به کسی داشتیم که بتواند فی‌البداهه با مردم ارتباط برقرار کند و حرف بزند. محمد نادری سابقه تئاتر و همچنین تئاتر خیابانی و مشارکتی دارد و به همین خاطر راحت‌تر می‌توانست با مردم ارتباط برقرار کند. مردم هم تا به حال یک بازیگر را به این شکل در خیابان ندیده‌اند و مطمئنا برایشان جذاب است. می‌خواستیم هم برای مردم جذابیت داشته و هم کسی باشد که در برقراری ارتباط راحت باشد. دلیل دیگر این انتخاب هم به این برمی‌گردد که خاستگاه محمد نادری شبکه نسیم و برنامه دورهمی است. هر چند این بازیگر پیشتر از آن هم در تلویزیون حضور داشت اما با دورهمی بیشتر دیده شد. برای همین می‌توان گفت او به نوعی معرف شبکه نسیم است.

راننده - مجری «بی‌کرایه»
احتمالا محمد نادری را با بازی در سریال شمعدونی و مجموعه دورهمی شناخته‌اید. او هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر است و دنگ و فنگ روزگار، افسانه هزارپایان، معمای شاه و خندوانه از جمله سریال‌ها و برنامه‌های او در تلویزون است و در سینما هم آثاری چون پاستاریونی و هزارپا را داشته.

از «بی‌کرایه» بیشتر بدانید
از کی؟ از اوایل ماه ربیع پخش می‌شود.
چند قسمت؟ برنامه 30 قسمت دارد.
زمان: حدود 20 دقیقه.
جایزه؟ جایزه نقدی است و در آخر مسیر به شرکت‌کننده اهدا می‌شود.
مسیر؟ طول مسابقه تا جایی است که مسافر یا همان شرکت‌کننده آدرس می‌دهد.
مسافران: زن، مرد، پیر، میانسال، کودک و... می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و به گفته گودرزی ویژگی این مسابقه این است که محدودیتی جز این‌که فرد بتواند سوار تاکسی شود، ندارد.

نوشین مجلسی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها