نرم‌افزار دستیار هوشمند فانوس به پیاده‌روی زائران حال و هوای بهتری می‌دهد

زائرها خادم می‌شوند

هرچند موکب‌های زیادی سر راه زائران قرار دارند، مردم عراق در خانه‌هایشان را به روی زائران باز می‌کنند و در مسیر هم پذیرایشان هستند، اما این روزها نرم‌افزار ویژه‌ای هم برای این ایام تدارک دیده شده که بتواند برای زائران علاوه بر ثواب زیارت، نقش دیگری را هم تعریف کند.
کد خبر: ۱۲۳۳۵۷۵

آنها که نرم‌افزار «دستیار هوشمند فانوس» را روی تلفن همراه‌شان نصب کرده و فعال می‌کنند، می‌توانند علاوه بر زائر، خادم هم باشند. این نرم‌افزار دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند زیارت زائران را آسان‌تر کرده و امکانات مختلفی در اختیارشان بگذارد. اگر یک زائر به اینترنت هم دسترسی نداشته باشد، باز می‌تواند از ظرفیت‌های دستیار فانوس استفاده کند.
از امکانات جالب این برنامه می‌توان به اطلاع از مکان همسفران، اطلاعات موکب‌ها، پیدا کردن گمشدگان، خبرهای مردمی، هم زیارت هم خدمت و آموزش لهجه عراقی اشاره کرد. دارندگان دستیار هوشمند فانوس در بخش اطلاعات موکب‌ها می‌توانند نزدیک‌ترین محل استراحت، غذا، حمام، سرویس بهداشتی و ... را پیدا کنند.
بخش نمایش مکان همسفران هم امکان جالبی است برای کسانی که گروهی یا خانوادگی سفر می‌کنند. می‌توانند خیلی راحت همراهان خود را پیدا کرده و یا از محل حضورشان مطلع شوند. فکرش را بکنید وسط آن همه شلوغی چنین امکانی تا چه حد مفید است و می‌تواند از نگرانی‌های زائران درباره خانواده و کاروان‌شان بکاهد.
هم زیارت هم خدمت هم اتفاق جالبی است. مثلا اگر زائری پزشک بوده و تمایل دارد در مدت حضور در پیاده‌روی نیم ساعت از زمان خود را در خدمت دیگران زائران بگذراند، با استفاده از این برنامه می‌تواند نزدیک‌ترین بیماری که اطرافش هست را پیدا کرده و به او کمک کند. یا به‌طور مثال شخصی که نیاز دارد یک نفر ویلچرش را برای مسیری هل دهد و همراهی‌اش کند، می‌تواند در این بخش فانوس نیاز خود را مطرح کرده و از زائران دیگر کمک بگیرد. این بخش دقیقا همان جایی است که به زائران فرصت می‌دهد تا خادم اربعین هم باشند.
در بخش پیدا کردن گمشدگان هم خدمات‌رسانی خوب و مهمی انجام می‌شود. اگر زائران با شخصی روبه‌رو شوند که گم شده از او عکس گرفته و در این بخش قرار می‌دهند تا با همراهی دیگر زائران بتوانند خانواده و همراهان او را پیدا کنند.
در بخش خبرهای مردمی هم زائران اتفاقاتی را که در مسیر رخ می‌دهد یا امکاناتی که با آنها روبه‌رو می‌شوند با یکدیگر مطرح می‌کنند. مثلا این‌که کجا می‌توانند حمام مناسب تری پیدا کنند یا کجا برای استراحت مناسب‌تر است. کجا ترافیک است و چه قسمت‌هایی از مسیر شلوغی و ازدحام بیشتری دارد.
در بخش آموزش لهجه عراقی هم دارندگان نرم‌افزار می‌توانند عبارت‌ها و کلمات کاربردی را یاد بگیرند تا اگر نیاز به کمک داشتند و می‌خواستند با یک خادم عراقی صحبت کنند، بتوانند منظور خود را به‌درستی منتقل کرده و با مشکل مواجه نشوند.
پس به‌طور کلی می‌شود گفت، زائران از طریق این برنامه می‌توانند گمشدگان خود را به راحتی پیدا کنند یا خانواده‌ای را از نگرانی نجات دهند.
همچنین با کمک سایر استفاده‌کنندگان فانوس، از تمامی ظرفیت‌های موجود اعم از محل‌های اسکان، غذا، حمام، سرویس‌های بهداشتی، وسایل نقلیه و... آگاه خواهند شد.
زائران به کمک فانوس می‌توانند از یک زائر تبدیل به یک خادم حسینی شوند. به همین ترتیب، زائران می‌توانند متناسب با هر توان و تخصص دیگری که مورد نیاز باشد، تبدیل به خادمی در حریم امام(ع) بشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها