پایان نامه

هفته فوتبالی بانوان: هفته ای که پشت سر گذاشتیم را باید یک هفته تمام فوتبالی برای بانوان ایران دانست، درباره حضور خانم ها در ورزشگاه آزادی و تماشای بازی ایران و کامبوج که فراوان نوشته و گفته شده است و ما قصد تکرار نداریم اما یک موضوع مهم فوتبالی دیگر هم در هفته گذشته رخ داد و از روز جمعه ای که گذشت لیگ برتر فوتبال بانوان هم آغاز شد و ۱۰ تیم برابر هم به میدان رفتند.
کد خبر: ۱۲۳۳۰۳۹

در دیدار اول شهردای سیرجان، نایب قهرمان فصل گذشته با ۶ گل نماینده آذربایجان‌غربی را شکست داد اما تیم‌های اصفهانی که در فصل جدید با تغییرات زیادی روبرو بودند برابر رقبای خود شکست خوردند.تیم تازه لیگ برتری شده هیات فوتبال البرز هم با هفت گل نماینده خوزستان را شکست داد و پرگل‌ترین بازی هفته اول را به نام خود ثبت کرد. سارا قمی، ستاره ملی پوش ایران هم برای این تیم پنج بار گلزنی کرد.

افت چشمگیر فرزندآوری در ژاپن: داده‌های آماری دولت ژاپن در هفت ماه نخست سال جاری میلادی (۲۰۱۹) شدیدترین افت زاد و ولد را طی ۳۰ سال اخیر در این کشور نشان می‌دهد و به نظر می رسد بحران باروری ژاپن رو به وخامت است. سخنگوی مؤسسه ملی جمعیت و تحقیقات تأمین اجتماعی ژاپن در این ارتباط اظهار داشته که کاهش زاد و ولد در این کشور سریع‌تر از آن چه در پیش‌بینی‌های رسمی برآورد شده بود، اتفاق می‌افتد. یکی از دلایل کاهش میزان تولد در ژاپن سقوط آمار ازدواج است. براساس آمارهای رسمی در سال ۲۰۱۸ میلادی میزان ازدواج در هر ۱۰۰۰ عضو جمعیت ۴/۷ مورد بوده که در مقایسه با ۱۰ مورد در دهه ۱۹۷۰ میلادی کاهش چشمگیر داشته است. دولت ژاپن برای مقابله با این روند‌، میزان باروری ۱/۸ را تعیین کرده است. این کشور با افزایش مراکز مراقبت های روزانه از فرزندان برای والدین شاغل و افزایش مرخصی‌های والدین سعی در افزایش میزان تولد دارد.

نوبل زنانه: با معرفی «اولگا توکارچوک» به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات، به نظر می‌رسد این جایزه در تصمیمش برای «دوری از مردمحوری» واقعا جدی است. آکادمی نوبل پایان هفته گذشته در یک نشست خبری در شهر استکهلم سوئد، «اولگا توکارچوک»، نویسنده زن لهستانی و «پیتر هانتکه»، نویسنده اتریشی را به عنوان برندگان جایزه نوبل ادبیات در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ معرفی کرد. پیشتر، رئیس این آکادمی گفته بود، با خودداری کردن از نگرش‌های «مردمحوری» و «اروپامحوری»،‌ جایزه نوبل می‌تواند بار دیگر جایگاه خود را به‌دست بیاورد. هرچند برندگان امسال نیز از اروپا هستند، اما بار دیگر نام یک زن به عنوان برگزیده این جایزه دیده می‌شود. نام «اولگا توکارچوک» در پیش‌بینی‌های انتخاب برنده نوبل ادبیات نیز مطرح شده‌بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها