خوراکی‌های ضد افسردگی

محققان تغذیه می‌گویند، تغییر رژیم غذایی و استفاده از میوه، سبزیجات، ماهی و گوشت بدون چربی می‌تواند افسردگی را در مدت سه هفته کاهش دهد.
کد خبر: ۱۲۳۳۰۰۷

به گزارش فارس، محققان استرالیایی به بررسی ۷۶ دانشجوی افسرده دانشگاه و بررسی رژیم غذایی آنها پرداختند و دریافتند، شکر، چربی و مواد غذایی فرآوری شده بخش زیادی از سبک غذایی این افراد است. جایگزین کردن روال تغذیه‌ای آنها با یک سبک غذایی که سرشار از سبزیجات، ماهی و گوشت بدون چربی است، علاوه بر این‌که به سلامت آنها کمک می‌کند منجر به درمان افسردگی و کاهش نشانه‌های آن در مدت زمان سه هفته می‌شود.
کارشناسان توصیه می‌کنند، مصرف سه وعده غلات سبوس‌دار، سه قسمت گوشت بدون چربی، تخم مرغ، توفو یا حبوبات و همچنین دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری زردچوبه یا دارچین می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را در افراد کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها