در آستانه اربعین حسینی، شبکه‌های مختلف سیما برنامه‌های متنوعی از جمله گزارش‌های زنده از پیاده‌روی زائران اربعین حسینی، مستند، ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی و ارتباط مستقیم با عتبات عالیات را روی آنتن می‌فرستند. در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۱۲۳۲۹۳۰

اربعین در شبکه یک
ویژه‌برنامه «این شب‌ها» از چهارشنبه 24مهر تا دوشنبه 6 آبان هر شب ساعت 23 پخش می‌شود. در این برنامه درباره تاریخ اربعین، سلوک نبوی و... صحبت می‌شود.
برنامه زنده «من او» با موضوع ارتباط با زائران پیاده امام حسین (ع) هر شب ساعت
19 و 30دقیقه پخش می‌شود.
«به پای تو» با موضوع گفت‌وگو با زنان و مردان عراقی که از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می‌کنند از دیگر تدارکات شبکه یک است که روز جمعه ساعت 20 و 30 دقیقه پخش می‌شود.
اربعین همراه با شبکه 2
برنامه «آئینه‌خانه» با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی جمعه 26 مهر ساعت 13 به سبک زندگی حسینی و زیارت اربعین اختصاص دارد.
ویژه‌برنامه اربعینی «مغناطیس» با بهره‌مندی از تجربه سالیان گذشته، مجله‌ای تصویری است که به صورت میان‌برنامه در ماه صفر روانه آنتن می‌شود.
انعکاس اربعین در شبکه سه
برنامه «مخاطب خاص» در ایام اربعین حسینی هر شب به صورت زنده از کربلای معلی، با محوریت پیاده‌روی اربعین از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این برنامه با اجرای رسالت بوذری و کارشناسان مذهبی بعد از اخبار شبانگاهی روی آنتن می‌رود.
برنامه «چهل چراغ» با موضوع «امام حسین(ع)» در ایام اربعین حسینی ساعت 19 و 30 دقیقه از شبکه سه پخش خواهد شد. در این برنامه چهره‌هایی که به واسطه امام حسین (ع) اتفاقی در زندگی آنها رخ داده است، به شرح داستان زندگی خود می‌پردازند.
شبکه چهار و اربعین
«رستاخیز» با اجرای وحید یامین‌پور هر شب ساعت 23 پخش می‌شود. این برنامه در هر قسمت به گفت‌‍وگو با کارشناسان علوم انسانی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.
مستند «صراط» در مورد راهپیمایی زوار اربعین از سوسنگرد به سمت مرزهای چذابه است و امشب ساعت 22 و 30 دقیقه روی آنتن شبکه چهار می‌رود.
مستند «ابومنتظر» در مورد زندگی ابومنتظر، موکب‌دار عراقی است و چهارشنبه ساعت
22 و 30 دقیقه پخش می‌شود.
سوگ اربعین در شبکه پنج
«مسیر بهشت» از امشب ساعت 20 و 55دقیقه روی آنتن می‌رود. این مستند روایت زندگی چند فرد تازه مسلمان شده به دین مبین اسلام و شرکت آنها در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است.
مستند «ابو نور» معرفی زندگی یکی از خدام امام حسین (ع) جمعه 26 مهر ساعت 20 از شبکه پنج پخش می‌شود.
ویژه‌برنامه «جاماندگان حسینی» روز اربعین ساعت 9 و 30 دقیقه به صورت زنده از شبکه پنج روانه آنتن می‌شود.
اربعین همراه با شبکه آموزش
برنامه «شک مقدس» با موضوع سبک زندگی اسلامی و ارتباط آن با راهپیمای اربعین پنجشنبه‌ ساعت ۲۱ از شبکه هفت سیما روی آنتن می‌رود.
اربعین از دریچه شبکه قرآن
گفت‌وگو با شیعیان خارجی، موکب‌داران و خادمین زوار امام حسین (ع) و معرفی فعالیت‌های قرآنی و فردی آنها در «مستندهای اربعین» هر روز ساعت‌های 10 و 15 دقیقه، 14، 16و 45 دقیقه پخش می‌شوند.
نگاه مستند به اربعین
مستند «تظاهرات عشق» حضور ایدی مک لود آرمسترانگ از فعالان سیاسی آمریکا در راهپیمایی اربعین را به تصویر کشیده است و پنجشنبه 25 مهر ساعت 18 از شبکه مستند پخش می‌شود.
شبکه سلامت و اربعین
«دوربین سلامت» به میان مسافران حرم اباعبدا... رفته است و با زوار حرم دوست گفت‎وگو می‌کند. در این برنامه در مورد حمل کوله‌پشتی‌های زوار پیاده، نحوه حفظ سلامتی در طول سفر و... خواهیم شنید.
شبکه افق
«جاذبه» به مناسبت اربعین حسینی و با موضوع پیاده‌روی اربعین با حضور مهمانان ایرانی و خارجی و از استودیوهای نجف، مسیر نجف تا کربلا و شهر کربلا و همچنین حرم حسینی، هر شب ساعت 20 از شبکه افق پخش می‌شود.
شبکه امید
برنامه ترکیبی «مثل قاسم» به صورت زنده از جوار بارگاه ملکوتی اباعبدا... الحسین همراه با بخش‌های مختلف تا 27 مهر ساعت 18 روانه آنتن می‌شود.

نوشین مجلسی
رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها