دونالد ترامپ در توضیح هزینه اعزام 3000نیروی نظامی به عربستان گفت:

عربستان می‌پردازد!

این جمله دقیقا ترجمه همان عبارتی است که دونالد ترامپ در مورد سران عربستان سعودی به‌کار برد و این کشور را به یک گاو شیرده تشبیه کرد.
کد خبر: ۱۲۳۲۷۸۳

تاکنون آمریکا به‌خصوص در دوران ترامپ موفق شده میلیاردها دلار از سلاح‌های خود را به کشور عربستان سعودی فروخته و به این ترتیب کارخانه‌های ورشکسته اسلحه‌سازی در کشورش را از نو احیا کند.
به گزارش ایرنا، ترامپ دیروز نیز در واکنش به موج جدید اعزام سربازان آمریکایی به عربستان سعودی از همین منطق استفاده کرد و گفت: «عربستان پس از درخواست من حاضر به پرداخت هزینه نیروهای بیشتر در منطقه شد».
روز جمعه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «دولت ترامپ 3000 نیروی نظامی بیشتر به عربستان اعزام و همچنین سیستم‌های دفاع هوایی را به این کشور ارسال می‌کند». هدف از اعزام این نیروها مثل همیشه «‌خطر ایران‌» عنوان شده است. موضوع ساده‌ای که ظاهرا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها با انگشت نهادن بر آن می‌توانند بیشترین باج و خراج‌ها را از سران بعضی کشورهای عرب به صورت نقد دریافت کنند.
محمدعلی الحوثی، عضو شورای مرکزی جنبش انصارا... یمن در واکنش به اعزام هزاران نیروی جدید آمریکایی به عربستان، گفت: به جای اعزام هزاران نیروی نظامی به خاورمیانه و برنامه‌ریزی جنگ و خونریزی برای هم پیمانان خود و ملت‌های آزاده، بهتر است رئیس‌جمهور آمریکا و مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور طرح‌های همزیستی، زندگی برابر و دموکراسی را گسترش دهند. وی اضافه کرد: بهتر است برای یک بار هم که شده به هم‌پیمانان خود بگویند، معنای شاخه زیتون در نشان ایالات متحده چیست. آنها ادعا می‌کنند که بخشی از ترویج انسانیت هستند، ولی در عمل به هم‌پیمانان خود کمک می‌کنند تا بدترین بحران انسانی را در یمن رقم بزنند. به گفته الحوثی شمار نیروها به معنای پیروزی نیست و چیزی که ۱۴ هزار سرباز نتوانسته‌اند محقق کنند، سربازان بیشتر هم نمی‌توانند رقم بزنند. عربستان سعودی به رغم داشتن قدرتمند ترین و جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات آمریکایی نتوانسته است با موشک‌ها یا پهپادهای دست ساز نیروهای مقاومت یمن مقابله کند. طی یک‌سال گذشته بارها تاسیسات فرودگاهی و نفتی یا گازی عربستان سعودی آماج حملات پهپادی و موشکی نیروهای انصارا... یمن بوده است.
عضو شورای عالی سیاسی انصارا... یمن خطاب به سعودی‌ها می‌گوید: ملت ما از نیروها، سلاح‌‌ها و رهبری شما نمی‌هراسد و از نیروهایی آمریکایی بیشتر نیز باکی ندارد و بر خداوند توکل می‌کند و به اذن خداوند هرآنچه انجام دهید، به ضرر شما خواهد بود. به گفته الحوثی دولت آمریکا بهتر است دنیا را با تغییر سیاست‌های خصمانه خود که جز ویرانی فایده‌ای نداشته، شگفت‌زده کند.
مردم آمریکا باید بدانند دولتشان از جنگ‌ در ویتنام، عراق و یمن هیچ نفعی نبرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها