عاقبت توفان حمله به منطقه ۵۱

طبل توخالی

همین چندی پیش بود که از فراخوانی در فیسبوک برای حمله به منطقه ۵۱ نوشتیم. اگر از خوانندگان پروپاقرص صفحه دانش باشید، می‌دانید منطقه ۵۱ یک منطقه نظامی فوق‌سری در ایالت نوادای آمریکاست و در اذهان عمومی ارتباطاتی بین این منطقه با موجودات فرازمینی تصور می‌شود. این منطقه سال‌ها پس از پایان جنگ سرد دوباره در ماه‌های اخیر خبرساز شد. بانیان فراخوان حمله به این منطقه در اقدامی شیطنت‌آمیز از مردم خواستند تا ساعت ۳ بامداد ۲۹ شهریور به این منطقه مرموز در آمریکا حمله کنند (مشروح ماجرای این فراخوان در صفحه دانش 9 مرداد 98 روزنامه جام‌جم منتشر شده است). جالب است که بیش از یک میلیون کاربر به دعوت مذکور در شبکه‌های اجتماعی لبیک گفتند. اما فکر می‌کنید نتیجه چه شد؟
کد خبر: ۱۲۳۲۶۶۷

باید به عرض‌تان برسانیم که گویا اکثر قریب‌به‌اتفاق کسانی که به شرکت در این حمله پاسخ مثبت گفته بودند، در روز موعود پشیمان شدند و کاری برایشان پیش آمد! بنابر گزارش مقامات محلی، فقط حدود ۱۵۰ نفر در محل وعده حضور یافتند و بیشترشان از جوانان بودند. البته مردم جشنواره‌هایی هم به‌واسطه این فراخوان در شهرهای راشِل و هیکو در نزدیکی منطقه ۵۱ ترتیب داده بودند که جمعیت بیشتری را به خود جذب کرد. این دو شهر، واقع در ایالت نوادا از مسیر جاده‌ای معروف به بزرگراه فرازمینی به منطقه ۵۱ منتهی می‌شوند. اما از حدود ۱۵۰۰ نفری که در راشِل و هیکو گرد آمدند، فقط گروه کوچکی مسافر بزرگراه فرازمینی شدند و خودشان را به نزدیکی‌ دروازه‌های ورودی منطقه ۵۱ رساندند. مقامات محلی هیچ حادثه جدی و قابل‌ملاحظه‌ای را در این نواحی گزارش نکردند و سرانجام ماجرای توفان حمله به منطقه ۵۱ که با هشتگ area51‌ # توجه زیادی را در فضای مجازی به خود جلب کرده بود، نتوانست گردوخاکی به پا کند.
با این حال وزارت دفاع آمریکا به‌دلیل حساسیت امنیتی منطقه 51 از هیچ تهدیدی برای لغو این رویداد فروگذار نکرد. حتی شدت برخورد مقامات در یکی از توییت‌های منتشرشده در صفحه سرویس توزیع اطلاعات بصری وزارت دفاع (DIVIDS) حسابی سروصدا کرد. این توییت تهدید همراه با تصویری از یک فروند هواپیمای بمب‌افکن و حدود ۲۰۰ نیروی نظامی بود و نشان می‌داد هرگونه اقدام جدی برای حمله با پاسخ شدید نظامی روبه‌رو خواهد شد. البته توییت مذکور حذف شد و مقامات ضمن ابراز عذرخواهی ادعا کردند که این توییت را یکی از کارمندان سرویس منتشر کرده بود و به‌هیچ‌وجه بیانگر موضع وزارت دفاع نیست. مقامات محلی هم پیشتر گفته بودند حوالی منطقه ۵۱ اراضی عمومی است و مردم در صورتی ‌که از مرزهای تعیین‌شده فراتر نروند، می‌توانند در نزدیکی‌های دروازه‌های ورودی تردد کنند.

خلاصه که این فراخوان هم نتوانست اسرار منطقه۵۱ را فاش کند. این منطقه همچنان جزو مرموزترین پایگاه‌های نظامی آمریکاست و بسیاری از مردم جهان به وجود نشانه‌هایی از موجودات فرازمینی در سلول‌های مخفی این منطقه اعتقاد دارند. سال‌ها پیش شایعه شده بود که بقایای یک سفینه فضایی منهدم‌شده در سال ۱۹۴۷ میلادی و سرنشینانش در این محل نگهداری می‌شود. با این حال نتایج مطالعات علمی تا به امروز هیچ نشانه‌ای از وجود موجودات هوشمند فرازمینی را نشان نداده است. هرچند احتمالات در این زمینه امکان وجود حیات در سیاره‌ای جز زمین را منتفی نمی‌داند. با این حال بهتر است تا زمان پیدا شدن شواهد قطعی، انرژی خود را صرف انتشار شایعات بی‌اساس نکنیم.

صدف دژآلود

دانش

منابع: Express و the Guardian

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها