مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: پیشنهاد داده‌ایم که قیمت بلیت هواپیما برای بازگشت از اربعین افزایشی نداشته باشد.
کد خبر: ۱۲۳۲۵۸۵
قیمت بلیت هوایی بازگشت از اربعین  گران نمی شود

به گزارش جام جم آنلاین، محمدعلی اسفنانی در گفتگو با فارس گفت: با توجه به ایام اربعین طبق روال هر ساله، نظارت‌های سازمان تعزیرات برروی بحث اعزام مسافر به عتبات تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: از روزهای گذشته تیم‌های نظارتی و گشت‌های مرتبط با نظارت بر عملکرد آژانس‌های هواپیمایی و مراکز فروش بلیت قطار و حتی اتوبوس آغاز شده و نظارت‌ها تشدید شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تصریح کرد: در یکی از برنامه‌های گشت در سطح پایتخت از آژانس‌های فروش بلیت هواپیمایی نظارت لازم به عمل آمد و یک مورد تخلف دیده شد و سایر شرکت‌ها فاقد تخلف بوده و قیمت مصوب را رعایت کرده‌اند.

اسفنانی گفت: در سایر موارد در فروش بلیت قطار و اتوبوس نیز تخلفی گزارش نشده است.

وی با اشاره به تعیین قیمت مصوب بلیت هواپیما در حد فاصل زمانی مشخص شده گفت: قرار است قیت‌های مصوب در تاریخ 20 تا 30 مهرماه برای پروازهای مسافران در ایام اربعین مصوب و بدون افزایش قیمت باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: اما بر اساس سنوات گذشته سفرهای برگشت به کشور عمدتا پر ازدحام است و علت آن این است که بسیاری از مسافرانی که به صورت زمینی سفر کرده‌اند، تمایل دارند در برگشت هوایی سفر کنند و در نتیجه در این ایام و در حد فاصله یکی دو روز پس از اربعین نیز پیک ازدحام سفرهای هوایی را داریم.

وی گفت: به همین دلیل پیشنهاد داده‌ایم که با همکاری وزارت صمت و انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مدت زمان قیمت‌های مصوب را افزایش دهیم، به طوری که مسافران چنانچه تا اوایل آبان، تمایل به استفاده از پرواز هوایی برای برگشت به ایران را داشته باشند، بتوانند از قیمت‌های مصوب استفاده کنند.

اسفنانی افزود: قیمت مصوب برای پرواز تهران ـ نجف یک میلیون و 100 هزار تومان و در رفت و برگشت 2 میلیون و 200 هزار تومان است و پرواز مشهد ـ نجف، هر سفر یک میلیون و 400 هزار تومان که در مجموع 2 میلیون و 800 هزار تومان می‌شود و چنانچه هر آژانس هواپیمایی قیمتی بالاتر از این نرخ مصوب بفروشد تخلف است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در صورت مشاهده تخلف،مردم می توانند با سامانه ۱۳۵ تماس بگیرند تا برخورد جدی با متخلفان صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها