با توجه به پرسش‌های ارسالی خوانندگان تپش درخصوص موضوعات حقوقی از جمله خرید اینترنتی،ارث ،تنظیم رضایتنامه،میزان دیه و ارش و دعوی تمکین همسر، مریم جنت‌آبادی،کارشناس ارشد حقوق خصوصی به سوالات شما پاسخ داده است. مخاطبان می‌توانند پرسش‌های حقوقی خود را با ارسال پیامک به شماره 300011224 مطرح کنند و پاسخ را در همین صفحه بخوانند.
کد خبر: ۱۲۳۲۳۴۳

خرید اینترنتی
یک خرید اینترنتی کردم ولی کالارا تحویل نگرفتم شکایت کردم گفتند باید بروی شهری که صاحب سایت آنجاست شکایت کنی. خواستم بدانم راهی نیست از شهر خودم شکایتم را پیگیری کنم .
شما اگر شکایت کیفری کنید چون پول از حسابی که در شهر خودتان افتتاح کردید خارج شده دادسرای شهرتان صالح است. اما اگر دادخواست حقوقی بخواهید بدهید باید شهری که طرف اقامت دارد دادخواست مطرح کنید.
ارث
آیا وراث زوجه از مهریه غیر منقول ایشان از عین مال غیرمنقول ارث می برند؟یا این که مثل زوجه از زوج نمی تواند از عین مال غیرمنقول ارث ببرد ؟
تنها زوجه از قیمت اموال غیرمنقول زوج به میزان یک‌هشتم ارث می برد و این یک استثنا بر اصل است و باقی طبقات ارث همگی از عین، ارث می برند.
تنظیم رضایتنامه
سلام با فردی دعوا کردم و او قرار است رضایت بدهد. این رضایت باید در محضر باشد یا دادگاه؟
در صورت تنظیم رضایتنامه در دفتر اسناد رسمی نیاز به حضور شاکی در محکمه جهت احراز اصالت سند نیست لکن در صورت تنظیم دستونشته عادی بایدشاکی در محکمه حاضر شده و اصالت رضایتنامه را تایید کند.
میزان دیه و ارش
میزان دیه و ارش در صدمه دست را می خواستم بدانم.
پرسش شما به صورت کلی است. ارش شکستگی استخوان کف دستی 2 و 3 و 4 کف دست چپ جمعا 6درصد دیه کامل انسان تعیین می شود. شکستگی استخوان کف دستی پنجم دست چپ نیز 2درصددیه کامل انسان تعیین شده و به دلیل محدودیت شدید حرکتی دست چپ نقص عضو ایجاد شده که ارش آن 14 درصد دیه کامل انسان تعیین شده، ارزش آسیب نسوج نرم اطراف شکستگی ها و نیز آسیب رباطی 2درصد دیه کامل انسان تعیین می شود.
دعوی تمکین همسر
دعوی تمکین همسرم رد شد به دلیل اقرار صریح همسرم در دادگاه به ضرب و جرح. من خودم هیچ گونه مدرکی واسه ضرب و جرحم ندارم یعنی مراجعه نکردم پزشکی قانونی. آیا طبق اقرار ایشان و رد تمکین می توانم درخواست طلاق بدهم؟درخواستم پذیرفته می شود؟
با یک اقرار به ضرب و جرح حکم طلاق صادر نمی شود لکن شما می توانید به این امر هم در جهت اثبات عسر و حرج استناد کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها