چه لباس‌هایی برای سرما و گرمای پاییزی مناسب است؟

هوای درهم و نخ ابریشم

این روزها هوای پاییزی تهران و اغلب نقاط کشور به گونه‌ای شده که نه می‌شود لباس تابستانه پوشید و نه می‌توان لباس‌های گرم را از کمد درآورد و پوشید. باد و باران‌های پاییزی و از طرفی آفتاب داغ ظهرهایش سردرگمی عجیبی در پوشش ما در استان‌های مختلف کشور رقم زده است.
کد خبر: ۱۲۳۱۹۸۴

برای همین بهتر است هر سال با شروع این فصل سراغ لباس‌هایی با جنس مناسب بروید تا در این آب و هوا نه سرما بخورید و نه عرق بریزید. پس در ادامه به شما خواهیم گفت منظور ما دقیقا چه جنس لباس‌هایی است؟
این فصل زمان مناسبی برای زیر و رو کردن کمد لباس‌ها برای استقبال از سرما و جمع آوری لباس‌های بهاری و تابستانی و به قول معروف آستین کوتاه است، اما لابه لای این تغییرات دو جنس لباس را برای روزهای پاییزی خود کنار بگذارید.
لباس‌های نخی و پنبه‌ای: این جنس لباس یکی از پرطرفدارترین پارچه‌ها و بهترین جایگزین لباس‌های تابستانی برای پوشش در فصل قدری خنک است. لباس‌هایی از این جنس به‌دلیل خاصیت قابل تنفس بودن پارچه‌اش که قابلیت رد و بدل کردن هوا را دارد، مانع ایجاد عرق روی سطح پوست شده و بهترین پارچه‌ای است که هوای گرم را بین پوست بدن و لباس نگه نمی‌دارد. از طرفی نرم و لطیف بودن آن به‌خاطر ظرافت به‌کار رفته در پارچه، احساس راحتی و سبکی ویژه‌ای به شما می‌بخشد. تنها عیب این جنس لباس‌ها این است که معمولا دوام کمی در برابر استفاده مداوم و شست‌وشو دارد و شکل ظاهری آن خیلی زود تغییر می‌کند. با این حال بهترین انتخاب برای لذت بردن از پاییز و هوای آن همین جنس لباس‌ها هستند.
لباس‌های کتان: این جنس پارچه هم که هواداران زیادی به‌ویژه در بین آقایان دارد به‌دلیل نگه نداشتن گرما میان پوست بدن و خود یکی از گزینه‌های اصلی پوشش در فصل خزان است. شاید کمتر شنیده باشید اما لباس‌هایی از جنس کتان مرغوب بدن شما را با طراوت و راحت و در عین حال گرم نگه می‌دارد. پس برای رفتن به محل کار یا مهمانی حتما پوشیدن کت‌های کتان و پاییزه را تجربه کنید. بعلاوه خانم‌ها می‌توانند با شلوار و مانتوهایی از این جنس و با رنگ‌های متنوع روشن و تیره پوشش خود را کامل کنند. البته با در نظر گرفتن این‌که این لباس‌ها به‌راحتی چروک می‌شوند و ظاهر بدی به خود می‌گیرند. اما در برابر همه ویژگی‌های مثبت و راحتی این جنس لباس، می‌شود از تنها ایراد آن چشم‌پوشی کرد.

شقایق جعفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها