اولین برد استقلال استراماچونی در لیگ، همزمان با سومین باخت پرسپولیس کالدرون شد

لبخند آبی، حسرت قرمز

اولین 3 امتیاز استقلال با استراماچونی، اولین برد نفت مسجد‌سلیمان با مهدی تارتار، پیروزی سپاهان در دربی اصفهان، صعود صنعت نفت به رده چهارم جدول و برد شهرخودرو مقابل پرسپولیس در آخرین ثانیه های بازی بزرگ هفته، از جمله مهم‌ترین اتفاقات بازی‌های دیروز لیگ برتر بودند.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۱۳

هفته ششم در سکوت ورزشگاه آزادی و در حالی که استقلال از حضور تماشاگرانش محروم بود، آغاز شد. البته بازی بدون تماشاگر ، برای آبی ها چندان هم بدیمن نبود. استقلال در روزی که استراماچونی را هم به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، بدون سرمربی و هوادار، به نخستین برد خود در لیگ هجدهم دست پیدا کرد. حریف آبی ها تیم بحران زده گل گهر سیرجان بود، تیمی که با حساب جام‌حذفی هر 3 بازی قبلی خود را واگذار کرده بود و باخت 2 بر یک مقابل استقلال، چهارمین باخت متوالی این تیم به شمار می رفت. البته با وجود برد استقلال، آنها باز هم از داوری گلایه داشتند. حسن اکرمی، داور مسابقه، در نیمه اول صحنه ای را برای گل گهر خطای پنالتی گرفت ، که در تصاویر تلویزیونی کاملا مشکوک بود. استقلال که با گل هروه میلیچ در دقیقه 6 پیش افتاده بود، با پنالتی بهنام برزای برتری را موقتا از دست داد اما مهدی قائدی در دقیقه 49 گل برتری استقلال را به ثمر رساند تا آبی ها با 6 امتیاز کمی با انتهای جدول فاصله بگیرند.
اصفهان طلایی شد
دربی اصفهان، از صبح دیروز رنگ نصف جهان را به دو نیمه زرد و سبز تقسیم کرده بود، اما وقتی موعود بنیادی فر، سوت پایان این بازی را به نشانه برتری 2 بر صفر سپاهان به صدا درآورد، در اصفهان اثری از رنگ سبز نبود و فقط طلایی‌پوشان جشن و پایکوبی می کردند. برای سپاهان در این بازی بزرگ، ولسیانی در دقیقه ۵۱ و کی‌روش استنلی در دقیقه ۶۴ گلزنی کردند تا این تیم با 14 امتیاز، همچنان در صدر جدول باقی بماند. دیروز تراکتور هم در تبریز مقابل پارس‌جنوبی جم به پیروزی یک بر صفر رسید تا سایه به سایه سپاهان، با 14 امتیاز در رده دوم جدول باقی بماند.
مشهد؛ دقیقه 93!
کرنر دقیقه 93، ضربه سر فرشاد فرجی و بوسه توپ بر تور دروازه علیرضا بیرانوند؛ پرسپولیس با گلی که در ثانیه های پایانی دریافت کرد، باختی دیگر را در لیگ هجدهم تجربه کرد تا مشخص شود این تیم با گابریل کالدرون آرژانتینی، خیلی کار دارد تا تبدیل به همان مدعی سه فصل گذشته شود. پرسپولیس در مشهد یکی دیگر از بازی‌های بزرگ نیم فصل اول خود را باخت تا آمار 50درصدی باخت در کارنامه این تیم ثبت شود. قرمزها که پیش از این مقابل تراکتور در تبریز (یک بر صفر) و سپاهان در تهران (2 بر صفر) باخته بودند، این بار در ورزشگاه امام رضای (ع) مشهد، مقابل شهرخودرو طعم تلخ شکست را چشیدند تا بیش از هر زمان دیگر در 6 بازی آغازین خود در لیگ باخته باشند. در مقابل برای یحیی‌گل‌محمدی و تیمش، این برد، یک برد 6 امتیازی بود. آنها که تا به حال پرسپولیس را در مشهد نبرده بودند، این طلسم را درست در آخرین ثانیه های بازی شکستند و با کسب 3‌امتیاز ارزشمند، با 13 امتیاز به رده سوم جدول صعود کردند.
تابلوی نتایج هفته ششم
پیکان 2 - نفت مسجد سلیمان 3 / گل: شهریار مقانلو (40 و 49) برای پیکان و سجاد جعفری (45)، حامد نورمحمدی (57) و صادق صادقی (92) برای نفت مسجد سلیمان
استقلال 2 - گل گهر سیرجان یک/ گل: هروویه ملیچ (6) و مهدی قائدی (49) برای استقلال و بهنام برازی (11-پنالتی) برای گل گهر
نساجی صفر - ماشین سازی صفر
سپاهان 2 - ذوب آهن صفر/ گل: ولسیانی (۵۱) و کی‌روش استنلی (64)
شاهین صفر - فولاد یک/ گل: حسن بیت سعید (56)
صنعت نفت یک - سایپا صفر/ گل: جعفر سلمانی (69)
شهرخودرو یک - پرسپولیس صفر/ گل: فرشاد فرجی (93)
تراکتور یک - پارس جنوبی جم صفر/ گل: احسان‌حاج‌صفی(25)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها