تانین‌ها به چای رنگ و مزه می‌دهند

فواید تانین‌ها در چای

چای یکی محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر دنیاست. هم آسان دم می‌شود و هم سرشار از خواص سلامتی است. امروز می‌خواهیم از تانین‌ها که ازجمله رایج‌ترین ترکیبات موجود در انواع چای به‌شمارمی‌روند با شما صحبت کنیم.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۰۰

تانین به‌طور طبیعی در طیف وسیعی از گیاهان خوراکی و غیرخوراکی یافت می‌شود. تانین‌ها به خانواده‌ای از ترکیبات خاص موسوم به پلی‌فنول‌ها تعلق دارند و معمولا در گیاهان به‌منظور دفع آفات تولید می‌شوند. اما در چای، تانین‌ها عامل مزه تلخ و همچنین رنگ چای دانسته می‌شوند. حالا ببینیم تانین‌های مختلف چه اثراتی روی بدن دارند:
تی‌فلاوین و تی‌روبیگین: اینها بیشتر در چای سیاه موجود هستند و درواقع عامل رنگ سیاه چای هستند. برخی تحقیقات حاکی از آن است که این دو تانین می‌توانند به مقابله با رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از آسیب‌های سلولی کمک کنند.
الاجیتانین: تحقیقات اولیه روی این تانین نشان داده می‌تواند به رشد باکتری‌های مفید دستگاه گوارش کمک کند. ازآنجاکه الاجیتانین‌ها از خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی برخوردارند، به نظر می‌رسد در پیشگیری از سرطان هم مؤثر باشند.
اپی‌گالوکاتچین: این تانین به فراوانی در چای سبز موجود است و به گروه کاتچین‌ها تعلق دارد. مطالعه این تانین در آزمایشگاه نشان داده است شاید بتواند در کاهش صدمات سلولی و برخی بیماری‌های مزمن مؤثر باشد.
تانین‌ها مانند بسیاری دیگر از ترکیبات طبیعی مضراتی هم دارند؛ می‌توانند تهوع‌آور باشند و جذب آهن بدن را کم کنند. پس در مصرف چای‌های با تانین بالا زیاده‌روی نکنید.

مترجم: صدف دژآلود

سلامت

منبع: Medicaldaily

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها