اگر شب دلتان می‌خواهد چشم‌هایتان را ببندید و حال کتاب دست گرفتن ندارید، باید بگوییم برایتان خبر خوشی داریم. رادیو تهران و سردبیر یکی از برنامه‌های خوبش یعنی «کتاب شب» برای این‌که شما با چشم‌های بسته هم بتوانید مطالعه کنید و با کتاب همراه شوید کلی برنامه جذاب تدارک دیده‌اند. آنطور که سردبیر این برنامه اعلام کرده، چند اثر در اتاق فکر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران برای بازخوانی در ایام پیش رو تصویب شده و به زودی می‌توانید‌ آنها را در این شبکه رادیویی بشنوید.
کد خبر: ۱۲۳۱۴۳۲

آثار تصویب‌شده برای بازخوانی در «کتاب شب»، از روز شنبه سیزدهم تا پنجشنبه هجدهم مهر ، به مناسبت سالروز تولد سهراب سپهری، ماجراهایی از زندگی او که بر اساس منابع گوناگون در شش قسمت، تنظیم رادیویی شده است، بازخوانی خواهد شد.
از شنبه بیستم تا پنجشنبه ۲۵ مهر، تنظیم رادیویی رمان «ماجراهای حیرت‌انگیز بارن فن مونهاوزن» اثر گوتفرید آگوست بورگر با ترجمه زنده‌یاد سروژ استبانیان از انتشارات توس در شش قسمت بازخوانی خواهد شد.
از شنبه ۲۷ مهر تا پنجشنبه دوم آبان، شش داستان کوتاه ایرانی از نویسندگان معاصر، همراه با تحلیل سردبیر برنامه از آنها روایت خواهد شد.
از شنبه چهارم تا پنجشنبه شانزدهم آبان (به مدت دو هفته) به مناسبت قرار داشتن در آستانه سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی، تنظیم رادیویی رمان مشهور «خوشه‌های خشم» اثر ضد آمریکایی جان اشتاین‌بک با ترجمه شاهرخ مسکوب و عبدالرحیم احمدی از روی چاپ سال ۶۱ انتشارات امیرکبیر در ۱۲ قسمت برای شنوندگان این برنامه، روایت خواهد شد.

از روز شنبه ۱۸ تا ۲۳ آبان، رمان «مسیا، خاتم رسولان» اثر سید مصطفی گرمارودی از انتشارات معاونت پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی، در شش قسمت بازخوانی خواهد شد.
و آخرین هفته آبان هم کتاب «روزگار من و شعر ـ 63 روایت از زندگی شاعر معاصر محمدعلی بهمنی» که به کوشش احمد امیر خلیلی در انتشارات نگاه به چاپ رسیده، در شش قسمت، از شنبه 25 تا پنجشنبه 30 آبان بازخوانی خواهد شد.
برنامه «کتاب شب» رادیو تهران، به سردبیری محمدباقر رضایی، تهیه‌کنندگی رضا قربانی و صدای ثابت بهروز رضوی، هر شب ساعت ۲۳ و 30 دقیقه (بجز جمعه‌ها) پخش می‌شود. این برنامه آثار ادبی و اجتماعی را روایت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها