اگر یک گردشگر خارجی از شما بپرسد کجا را به او برای گشت و گذار و دیدن پیشنهاد می‌کنید، احتمالا شهرهای شمالی، سواحل زیبای جنوب کشور، ابنیه تاریخی اصفهان، کاخ‌های تهران و ... را به او معرفی می‌کنید؛ اما اگر بدانید طرف مقابل نماینده کشوری است که به صدام برای کشتار هزاران نفر از مردم کشورمان کمک کرده، واکنش‌تان چه خواهد بود؟
کد خبر: ۱۲۳۱۴۱۶

جناب میشائیل کلور برشتولد، سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران که در فضای مجازی هم بسیار فعال است، به مناسب روز جهانی گردشگری از اهالی توییتر همین سوال را کرد. او نوشت: شما به یک سفیر خارجی که در ایران زندگی می‌کند کجا را پیشنهاد می‌دهید؟
حدود 400 نفر به این توییت آقای سفیر پاسخ دادند اما نکته جالب آن بود که بخش زیادی از این پاسخ‌ها، اشاره به نقش آلمان در حمایت از زرادخانه شیمیایی رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه کشورمان بود.
جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در توییتر هم زیاد فعال است خطاب به آقای سفیر نوشت: بروند سردشت‌، آنجا حاصل مالیات‌هایشان را ببینند. بعد بروند تمدن بزرگ ایران در اصفهان و شیراز و قزوین و تبریز و ... مشاهده کنند ...
احسان تقدسی، دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل هم نوشت: بیمارستان محک. تا ببینید چه کودکان زیبایی به خاطر تحریم‌های شما راهی قبرستان می‌شوند.
کاربر دیگری به برشتولد گفت: گوشه‌ای از آسایشگاه‌های جانبازان شیمیایی، همونایی که صدام بمب آلمانی ریخت رو سرشون.
دیگری نوشت: آسایشگاه جانبازان شیمیایی.
کاربران زیاد دیگری از این دست توصیه‌ها به جناب سفیر داشتند، نمی‌دانیم آقای سفیر تا چه حد به این پاسخ‌ها فکر کرد؛ اما توییت گردشگری آقای میشائیل کلور برشتولد باعث شد تا خیلی‌ها دوباره یاد ظلمی که به مردم کشورمان از سوی برخی کشورهای اروپایی شد بیفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها