احسان حدادی امشب در فینال دوومیدانی قهرمانی جهان به رقابت با حریفان می‌پردازد

پرتــاب با خیال راحت

حالا احسان حدادی در فینال است. فینال مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان - در دوحه قطر - جایی که بزرگان دوومیدانی هم هستند و احسان یکی از آنهاست. حدادی روز شنبه موفق شد با پرتاب 84/64 متر از گروه دوم به دور نهایی این رقابت‌ها صعود کند. حدادی پرتاب اول را با رکورد 84/64 متر به ثبت رسانید. پرتاب دوم او 05/63 متر به ثبت رسید و پرتاب سوم نیز با رکورد 29/61 متر به پایان رسید. اما حالا وقت فینال است. وقت کسب مدال خوشرنگی به نام طلا. امشب شبی است که حدادی می‌تواند قهرمان شود و کلکسیون افتخارات خودش را تکمیل کند. آن هم با خیالی راحت، چرا که حدادی در مرحله اول دایموند لیگ توانست سهمیه المپیک را کسب و سال آینده در ژاپن برای ایران پرتاب کند.
کد خبر: ۱۲۳۰۷۲۱

با این حال باز هم این مسابقات برای احسان چندان چنگی به دل نمی‌زند، چرا که خودش می‌گوید: «هدف المپیک است و بس.»
او که نقره المپیک را در کارنامه دارد این بار فقط مدال طلا می‌خواهد. رکورددار پرتاب دیسک آسیا که از دور مقدماتی با همان پرتاب اولش 64 متر و 84 سانتی‌متر فینالیست شد، ساعت 21 به عشق مدال جهانی پرتاب می‌کند.
32 پرتابگر دنیا دور مقدماتی در دو گروه 16 نفره با هم رقابت کردند که احسان حدادی با پرتاب 64 متر و84 سانتی‌متر و سومی گروهی فینالیست شد. او 20 روز پیش دایموند لیگ را با ششمی تمام کرد، هرچند نتیجه دلچسبی نبود اما به قول خودش برای جهانی تمرین خوبی بود. پرافتخارترین دوومیدانی‌کار آسیا که به گفته خودش احتمالا به خاطر مشکل تکنیکی روی سکوی دایموند لیگ نرفت، بعد از آن برای تمرین و طبق برنامه مک ویلکینز، مربی آمریکایی‌اش به بلاروس رفت و از همان‌جا راهی دوحه شد.
گرچه حدادی امشب کار راحتی ندارد و برای دومین مدال جهانی‌اش با 11 پرتابگر مدعی رقابت می‌کند. فردریک داکرزجامائیکایی، آلین الکساندرا فیرفریکا رومانیایی، آلپوستولوس پارالیس قبرسی، سایمون پترسون سوئی، مارتین ویریگ آلمانی، لوکاس وایزهادینگر اتریشی، دانیل استایل سوئدی، متئو دانی استرالیایی، اولا استونز ایسن نروژی، آندریوس گادزیوس لتونیایی و سم ماتیز آمریکایی رقبای او هستند. رکورددار پرتاب دیسک آسیا از قبل هم می‌دانست امشب کار راحتی ندارد.
او می‌گوید: «رکوردهای فینال دایموند نشان داد که برای قهرمانی جهان پرتابگران خیلی نزدیک به هم کار می‌کنند. در واقع همه شانس مدال دارند. امیدوارم که نتیجه خوبی بگیرم.»
حدادی که از بازی‌های آسیایی جاکارتا با لباس‌های منقش به طرح‌های ایرانی پرتاب می‌کند، بعد از لباس فینال دایموند با طرح شاهنامه، برای امشب هم احتمالا با لباس جدیدی پا به دایره پرتاب می‌گذارد

اعتراض قطری‌ها به حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی

مردم قطر به حضور هیاتی ورزشی از سوی رژیم اشغالگر قدس در مسابقات جهانی دو و میدانی 2019 دوحه اعتراض کردند. این روزها دوحه میزبان مسابقات جهانی دو و میدانی 2019 است. مهم‌ترین نکته در این مسابقات حضور پنج دونده رژیم اشغالگر قدس است که مسؤولان قطر را با انتقادات زیادی از سوی کشورهای مختلف مسلمان مواجه کرده است و اعتراض جامعه جهانی را در پی داشته است. سایت العربی الجدید خبر داد که مردم قطر حضور این دونده‌ها از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد و به این اقدام مسؤولان ورزش قطر اعتراض کردند. پیش از این کشورهایی مثل امارات در میزبانی از مسابقات جهانی به صهیونیست‌ها میدان داده بودند که با اعتراض جهانی مواجه شده بود.

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها