انتقاد بزرگی که به ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان می‌شود، استفاده از نفرات ملی‌پوش در اوزان غیرالمپیکی است.
کد خبر: ۱۲۳۰۵۲۴

دو سال پیش بود که اوزان وزنه‌برداری از هشت وزن به ده وزن افزایش پیدا کرد، اما قرار شد در المپیک فقط وزنه برداران در هفت وزن رقابت کنند. در واقع اوزان 55 کیلوگرم، 89 کیلوگرم و 102 کیلوگرم از جمع اوزان المپیکی خارج شد. از همان زمان هم کشورهای صاحب سبک و مدعی سرمایه گذاری کمتری روی اوزان غیر المپیکی کردند و تمام تمرکز خود را روی هفت وزن المپیکی گذاشتند. با این حال تیم ده نفره وزنه‌برداری ایران در شرایطی به پاتایا اعزام شد که پنج وزنه‌بردار در اوزان غیرالمپیکی حضور داشتند و اتفاقا توسط همین نفرات بود که تیم ما موفق به کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز شد. در واقع جز تک مدال برنز سیدایوب موسوی در یکی از اوزان المپیکی(96 کیلوگرم) سایر مدال‌های تیم ملی وزنه‌برداری در اوزان غیرالمپیکی به‌دست آمد.
حالا و در فاصله کمتر از یک سال تا المپیک 2020 توکیو این نگرانی وجود دارد که وزنه‌برداری ایران در هفت وزن المپیکی ۶۱ کیلوگرم، ۶۷ کیلوگرم، ۷۳کیلوگرم، ۸۱کیلوگرم، ۹۶کیلوگرم، ۱۰۹ کیلوگرم و 109+ کیلوگرم روی کدام یک از سرمایه‌های‌هایش باید برای کسب مدال حساب باز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها