نگاهی به فیلم‌های پرسروصدای 3 ماه پیش رو؛ فیلم هایی که قرار است پاییز سرد را داغ کنند

پادشاه گیشه‌ها پاییز!

با فرارسیدن فصل پاییز سینما، مشخص شده که وجه غالب فیلم‌های سینمایی در دو گونه اکشن و علمی ـ تخیلی است. شرکت‌های فیلمسازی هالیوودی امیدوارند با کمک این دو نوع، فصل موفق و پرباری برای خودشان تدارک ببینند. حال باید دید واکنش تماشاگران سینما به این محصولات چگونه خواهد بود. بازگشایی مدارس و کوتاه شدن روزها دو عامل اصلی فاصله گیری تماشاگران از سالن‌های نمایش است و باید دید آیا فیلم‌های پرسروصدای پاییزی توان آن را دارند که مردم عادی را داخل سالن‌های تاریک نمایش بکشانند یا نه. در بین فیلم‌هایی که برای سه ماه پیش رو در نوبت اکران قرار گرفته‌اند، می‌توان نام‌های سرشناس و جنجالی را دید. از برد پیت و استالونه گرفته تا رامبو، جنگ ستارگان، ترمیناتور و ژوکر، صنعت سینما به نام‌ها و افرادی چشم امید دوخته که همیشه مورد لطف و عنایت تماشاگران بوده‌اند. به همین دلیل، تحلیلگران اقتصادی سینما از حالا پیش‌بینی موفقیت بالای مالی برای تعداد زیادی از فیلم‌های آماده اکران می‌کنند. با این وجود، همچنان باید منتظر ماند و شاهد نوع واکنش تماشاگران به این فیلم‌ها بود. به قول یکی از مدیران ارشد یکی از شرکت‌‌های بزرگ فیلمسازی، تماشاگران سینما اصلا قابل پیش‌بینی نیستند و ممکن است واکنشی نشان دهند که باعث تعجب کل صنعت سینما شود.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۳۴

به گزارش نشریه هالیوود ریپورتر، پاییز امسال حداقل ده فیلم سینمایی پرسروصدا راهی پرده سینماها می‌شود که می‌تواند در جدول ده فیلم موفق و پرفروش سال قرار گیرد. این در حالی است که با آغاز فصل پاییز، بازار اکران عمومی فیلم‌های اسکاری هم رونق می‌گیرد و از این فصل به عنوان فصل اسکاری سینما هم نام برده می‌شود. با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری مراسم سالانه اسکار، هر دو گروه شرکت‌‌های بزرگ فیلمسازی و شرکت‌های مستقل فیلمسازی فیلم‌های اسکاری خود را اکران عمومی می‌کنند. امید آنها این است که با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری مراسم اسکار، این فیلم‌های اسکاری بتوانند مورد توجه اعضای آکادمی قرار گرفته و نامشان وارد فهرست نامزدهای اصلی رشته‌های مختلف اسکار قرار گیرد.
آغازگر فصل پاییز نمایش دو فیلم تازه سیلوستر استالونه و برد پیت بودند. استالونه یک بار دیگر با شخصیت معروف رامبو برگشته است. این درام اکشن که در حال و هوای اولین قسمت آن ساخته شده، «رامبو: آخرین خون» نام دارد. این بار سرباز کهنه کار جنگ ویتنام که در قسمت‌های قبلی به صورت یک ارتش تک‌نفره درآمده بود، در گوشه‌ای دنج به زندگی روستایی خود می‌پردازد، اما زمانی که برادرزاده رامبو ربوده می‌شود، استالونه دوباره لباس رزم به تن می‌کند تا پوست از کله خلافکاران بکند. رباینده هم کسی نیست جز رئیس یک باند بزرگ کارتل مواد مخدر. شخصیت رامبو بعد از 11 سال دوری از پرده سینما، این بار برای آخرین بار به دیدار تماشاگران می‌آید. فیلم براد پیت
«آد استرا» یک درام علمی - تخیلی است و بازیگر را در مقام فضانوردی دارد که راهی کهکشان می‌شود تا پدر گمشده‌اش را پیدا کند. طبیعی است که در مسیر سفر اتفاقات پیش‌بینی نشده و عجیبی برای این فضانورد رخ می‌دهد. بقیه فیلم‌های مهم سرگرم‌کننده پاییزی به این قرار است:
لوسی در آسمان: این درام علمی - تخیلی برعکس فیلم پیت، فضانوردی را در راس ماجراهایش دارد که از یک سفر فضایی به زمین برمی‌گردد. ناتالی پورتمن فضانورد داستان که مدت‌ها در فضا بوده، در بازگشت به زمین مرز بین واقعیت و تخیل را گم می‌کند و به جست‌وجوی جایگاهش در زمین و بین مردم معمولی می‌گردد. لوسی در آسمان اولین ساخته سینمایی نوآ هاولی خالق مجموعه‌های پربیننده لژیون و فارگو است.
ژوکر: شاید نیازی به معرفی این درام پرتنش نباشد. با آن‌که تاد فیلیپس درامی غیرمتعارف را کارگردانی کرده و شانس اسکاری زیادی در مراسم پیش روی اسکار دارد، اما پیش‌بینی فروش بسیار بالایی هم برای آن می‌شود. داستان فیلم درباره شخصیت شرور و معروف گوتام سینی ژوکر است. این بار این شخصیت داستان‌های کمیک‌استریپی، نقش محوری ماجراها را به عهده گرفته و یواکین فونیکس در قالب این مرد نیمه روانی و مالیخولیایی یک بازی بسیار جذاب ارائه کرده است. رابرت دنیرو هم در فیلم هست.
مرد برج جوزا: یک آدمکش حرفه‌ای سن و سال دار، با مشابه جوان خودش رودررو می‌شود. این رویارویی او را به سمت شناخت بخش تاریک روحش می‌کشاند. نقش دوران جوانی و پیری این آدمکش را ویل اسمیت بازی کرده است. آنگ لی، کارگردان آسیایی‌تبار فیلم از آن به عنوان یک درام علمی - تخیلی روانکاوانه اسم می‌برد. گفته می‌شود فناوری به‌کار رفته در فیلم، یادآور انقلابی است که قسمت اول «ماتریکس» دو دهه قبل به راه انداخت.
سیاه و آبی: بعد از آن‌که یک پلیس بی‌دست و پا با جسد یک سوداگر مواد مخدر در دفترش دیده می‌شود، به‌صورت هدف افسران فاسدی در می‌آید که احساس می‌کنند منافع بزرگ مالی‌شان را از دست داده‌اند. نائومی هریس نقش این افسر پلیس بخت‌برگشته را بازی می‌کند. همان‌طور که از داستان فیلم پیداست، دئون تیلور کارگردانش یک کمدی سیاه خلق کرده است.
فرشتگان چارلی: یک نسخه احیاشده دیگر از داستان مجموعه موفق و زنانه تلویزیونی دهه 70 میلادی. این‌بار نسل تازه‌ای از فرشتگان چارلی (سه پلیسی که برای افسر عالی‌رتبه اداره پلیس به نام چارلی کار می‌کنند) راهی یک ماموریت تازه بین‌المللی می‌شوند تا با عناصر خلافکار مقابله کنند. کریستین استوارت، نائومی اسکات و الا بالینسکا سه بازیگر نسخه جدید هستند. کارگردان فیلم هم یک خانم (الیزابت بنکس) است. گفته می‌شود حال و هوای فیلم تلفیقی از نسخه تلویزیونی و دو فیلم سینمایی است که در سال‌های 2000 و 2003 ساخته شد.
جومانجی؛ سطح بعدی: قسمت دوم نسخه احیا شده جومانجی با بازی دواین جانسن در نقش اصلی. نوجوانانی که در قسمت اول بر اثر بازی با یک جعبه جادویی تبدیل به آدم‌هایی بزرگسال شده و سر از یک جنگل ناشناخته درآوردند، این بار وارد یک ماجراجویی پیش‌بینی نشده تازه می‌شوند.
جنگ ستارگان؛ ظهور اسکای واکر: این فیلم اولین قسمت از یک سه‌گانه است، که قرار است پایان بخش ماجراجویی‌های جنگ ستارگان روی پرده سینما باشد. از نام فیلم پیداست که داستانش پیرامون شخصیت لوک اسکای واکر این ماجراجوی بین سیاره‌ای است. از فیلم به عنوان مهم‌ترین رویداد فصل پاییزی سینما اسم برده می‌شود.

کیکاوس زیاری
سینمای جهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها