لطف خدا شامل حال ما شده که سریال «مختارنامه» یک دهه بعد از تولید همچنان در بازپخش‌های متعددش مخاطب دارد و الحمدلله شکل و شمایل آثار کلاسیک را پیدا کرده که مخاطبان با هر بار دیدن نکته‌ای خاص در آن می‌یابند.
کد خبر: ۱۲۲۹۹۸۲

مختارنامه یک تولید حرفه‌ای و استاندارد داشت و همه چیزش به اندازه و هماهنگ بود و همین است که شمایل یک سریال مخاطب‌پسند برای تمام ادوار را پیدا کرده است.
کلا در کارهایی که با اعتقادات ایرانیان سروکار دارد، نمی‌شود به بیننده کلک زد و با بزرگنمایی و ترفندهای هنری به دنبال جلب مشتری بود.
در کار آیینی باید راستگوی خالص باشیم و حتی یک دیالوگ بدون فکر در کار قرار ندهیم.
یقینا داستان پردازی نیاز دارد به تخیل تا لذت تماشا دوچندان شود ولی در سریال‌های آیینی تخیل باید در چارچوب مستندات تاریخی قرار گیرد تا مخاطبان کاوشگر وقتی به دنبال پیدا کردن منشأ تاریخی اتفاقات و شخصیت‌ها هستند با دوگانگی مواجه نگردند.
برخی معتقدند با بالا رفتن هزینه‌های تولید دیگر امکان تولید سریال‌هایی مانند مختارنامه وجود ندارد. واقعیت هم این است که اکنون هزینه‌ها چندین برابر شده و همه چیز به طرز سرسام‌آوری رنگ و بوی مادی گرفته ولی اگر سرمایه‌ای معقول باشد باز هم می‌شود سریال‌های تاریخی مخاطب‌پسند ساخت. امیدوارم بشود باز هم چنین سریال‌های مخاطب‌پسندی ساخته شود که مردم از دیدن آن لذت ببرند و برای چند‌دهه ماندگار باشند. خودم دلم می‌خواهد سرمایه‌گذاری پیدا شود بلکه «سلمان فارسی» به تولید برسد چون می‌دانم داوود میرباقری چه مرارت‌ها که برای متن این سریال تاریخی-مذهبی نکشیده است و اگر حمایت باشد سلمان خواهد توانست به جهانیان قدرت تولید تلویزیونی در ایران را ثابت کند.


محمود فلاح

تهیه‌کننده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها