مرکز تحقیقات رسانه ملی نخستین نظرسنجی محرم 98 را اعلام کرد

71درصد مردم پای حسینیه تلویزیون

مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما در نخستین نظرسنجی محرم امسال با بررسی سریال‌ها و ویژه برنامه‌های دهه اول محرم، اعلام کرد: حدود 71درصد مردم، بیننده حداقل یکی از سریال‌ها یا ویژه برنامه‌های این ایام از شبکه‌های مختلف ملی و استانی بوده اند که از میان آنها برنامه‌هایی درخصوص عزاداری، مداحی و نوحه سرایی با 52.1درصد پربیننده تر از دیگر برنامه بوده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۷۹۴

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، براساس این نظر سنجی همچون نظرسنجی‌های گذشته مرکز تحقیقات، حدود 80درصد مردم بیننده برنامه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی اعم از سریال، فیلم سینمایی، مسابقه، سخنرانی، برنامه‌های ورزشی و اخبار بوده اند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد بعد از مراسم عزاداری، مداحی و نوحه سرایی، مراسم دسته جمعی عزاداری در شهرهای مختلف با 47.7درصد، سخنرانی‌های مذهبی با 35.7درصد و ارتباط مستقیم با عتبات عالیات با 35درصد در رتبه‌های پربیننده ترین برنامه‌های سیما دراین ایام قرار گرفته اند.
از 71درصدی که بیننده حداقل یکی از برنامه‌های دهه اول محرم بوده اند نیز 46درصد بیشتر از شبکه سه، 16.2درصد بیشتر از شبکه یک و 14.2درصد هم بیشتر از شبکه استانی مداحی‌ها، سخنرانی‌ها و مراسم عزاداری را تماشا کرده اند.
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، از میان بینندگان دهه اول محرم سیما، حدود 79درصد تلویزیون را در نمایش همدلی و همکاری مردم در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در حد زیاد موفق دانسته اند.
براین اساس، 76درصد این بینندگان هم سیمای جمهوری اسلامی را در ایجاد شور در مردم برای شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در حد زیاد موفق ارزیابی کرده اند.
حدود 65درصد به موفقیت سیما درحد زیاد، در ترویج فرهنگ صحیح عزاداری برای امام حسین (ع) و بیش از 62درصد هم در ایجاد معرفت و آگاهی درباره فلسفه و دلیل قیام امام حسین (ع) رای داده اند.
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات همچنین برنامه‌های «سمت خدا» از شبکه سه، «شیرخوارگان حسینی»، «ازلاک جیغ تا خدا»، «کوی محبت» و «پیرغلامان عشق» از شبکه دو، «در آستان خورشید» از شبکه سه، «هزارداستان» و «با حسین حرف بزن» از شبکه نسیم، «این شب ها» از شبکه یک و «یاد خدا» از شبکه قرآن و معارف سیما پر بیننده ترین برنامه‌های دهه اول تلویزیون بوده اند. درمیان سریال‌ها هم تکرار «مختارنامه» از شبکه آی فیلم با بیش از 50 درصد مخاطب در صدر قرار دارد و بعد از آن تکرار «شب دهم» از شبکه افق و سریال‌های جدید «وقت صبح» از شبکه یک (تولید مرکز سمنان) و «دریا نزدیک است» از شبکه سه (تولید مرکز سیمافیلم) به ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفته اند.
مهم ترین محور انتقادی مخاطبان دهه اول برنامه‌های تلویزیون هم تکراری بودن سریال‌های پخش شده است.
همچنین براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما بیش از 19درصد مردم شنونده رادیو در دهه اول محرم بوده اند که از میان آنها بیش از 29درصد برنامه‌های شبکه رادیویی استانی و حدود 16درصد هم رادیو محرم را گوش داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها