اجتماع بزرگ عاشقان حسینی با موضوع پیاده روی اربعین برگزارشد

3 میلیون ایرانی در راه عراق

سفیر عراق در ایران پیش‌بینی کرده که سه میلیون نفر زائر ایرانی برای زیارت اربعین راهی این کشور شوند. سعد جواد قندیل که به قم سفر کرده بود در دیدار با آیت‌ا... سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به انجام اقدامات لازم برای استقبال از زائران حرم اباعبدا... الحسین(ع) در ایام اربعین حسینی، بیان کرد: پیوندهای عمیق بین ایران و عراق وجود دارد و این از برکات وجود حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) در دو کشور است.
کد خبر: ۱۲۲۹۴۲۷

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی اظهار کرد: ان‌شاءا... شاهد یک حرکت بی‌نظیر خواهیم بود و امسال هزینه روادید بین دو کشور برداشته شده و پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد زائران ایرانی به سه میلیون نفر افزایش یابد.
سفیر عراق در ایران با اشاره به این‌که مراجع رسمی ایران و عراق ارتباط خوبی دارند، گفت: بعد از این‌که یادداشت تفاهم بین دو کشور به امضا رسیده است، دستگاه‌های مسؤول در این زمینه همکاری و هماهنگی خوبی دارند تا حرکت زائران تسهیل شود.
وی گفت: تمام امکانات در عراق بسیج شده تا از زائران ایرانی به شکل مطلوب استقبال شده و به حفظ امنیت نیز در مسیر عزیمت به کربلای معلی و در مسیر برگشت و گذرگاه‌های مرزی توجه لازم صورت گرفته است.
خبر دیگر درباره اربعین هم آن‌که اجتماع بزرگ عاشقان حسینی غروب پنجشنبه در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام پناهیان در این مراسم با بیان این‌که پیاده‌روی اربعین صرفا برای گریه نیست، افزود: اگر چه گریه برای امام حسین‌علیه‌السلام، بهشت را واجب می‌کند، اما پیاده‌روی اربعین فراتر از این است. حتی این مراسم فراتر از زیارت است که اگر چنین بود، امام حسن عسگری(ع) میعادگاهی جهانی برای آن تعیین نمی‌کرد.
او همچنین پیشنهاد کرد: افرادی که امسال به هر دلیلی قادر به حضور در مراسم اربعین نیستند، شخصی را به جای خود بفرستند و هزینه‌های سفر او را تأمین کنند.
پناهیان گفت: در سجده زیارت عاشورا می‌خوانید «خدایا من را ثابت‌قدم در مسیر اباعبدا...(ع) قرار بده» که این ثبات قدم بیش از عزاداری و زیارت است. همچنین در زیارت اربعین نیز می‌خوانید «من آمده‌ام و آماده‌ام تا شما را یاری کنم»؛ بنابراین در برنامه‌ها و مصاحبه‌های تلویزیونی نباید اربعین را به یک احساس خوب تقلیل دهیم، بلکه باید این‌گونه تبیین کنیم که هرکس به اربعین می‌رود، آماده یاری حسین علیه‌السلام است. این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که برای تعریف حماسه اربعین باید از کلمه وفاداری استفاده کنیم افزود: اربعین حماسه‌ای است که توجهش به ولی‌عصر(عج) بیشتر از توجه به اباعبدا...(ع) است. در واقع اربعین مانند زیارت عاشورا بنا دارد پیوندی میان عاشورا و ظهور برقرار کند.
پناهیان گفت: در سال‌های ابتدایی علمای ایرانی و عراقی این سؤال را مطرح می‌کردند که چه کسی مردم را دعوت کرده که این چنین جمعیتی در اربعین حضور پیدا می‌کنند؟ پاسخ آن است که خداوند دل‌ها را تکان داده است. همین جمعیت امروز در میدان امام حسین علیه‌السلام و پیاده‌روی زمان اربعین از میدان امام حسین علیه‌السلام تا شهر ری ناشی از تکان دادن دل‌ها توسط خداوند است و نهادهای تبلیغی و رسانه ملی در آن نقشی نداشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها