اعتراض وارد نیست!

حدودا دو هفته‌ای از ماجرای فوت مرحومه سحر خدایاری یا همان دختر آبی و حاشیه‌هایش می‌گذرد. یکی از حاشیه‌های آن ماجرا، خبری بود که یکی از رسانه‌ها منتشر کرد و مدعی شده بود خدایاری بعد از شنیدن خبر محکومیتش به شش ماه حبس اقدام به خودسوزی کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۹۵

این خبر را علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم منتشر و نسبت به آن اعتراض کرد در حالی که چند ساعت بعد معلوم شد آن روز اصلا قاضی دادگاه نیومده بوده و صدور حکم برای آن مرحومه هم از اساس کذب بود.
شبکه سه سیما هم در گیر و دار آن ماجرا، برنامه‌ای به نام «پرونده ویژه» پخش کرد و به چرایی و ابعاد قضیه فوت دختر آبی پرداخت که در بخشی از آن یکی از مهمانان برنامه به علی مطهری و اظهارنظرش پیرامون این موضوع اعتراض کرد.
اعتراض دارم!
این صحبت‌ها باعث شد نماینده تهران هم به رسانه ملی معترض شود و بگوید باید در همان برنامه وقتی به او برای دفاع از خود اختصاص داده شود.
علی مطهری، نماینده تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: به دنبال پخش دو برنامه تحت عنوان «پرونده ویژه» درباره خودسوزی مرحومه سحر خدایاری از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی که در آن نشر اکاذیب درباره اینجانب شده بود و این بنده تقاضای وقت برای پاسخگویی طبق ماده واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام کردم، هنوز صدا و سیما زیر بار قانون نرفته است.
با این اعتراض علی مطهری، یکی از همکاران او در مجلس شورای اسلامی که از قضا نماینده قوه مقننه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نیز است به فارس گفت: از آنجا که مجریان سازمان صداوسیما اظهارنظری درباره علی مطهری در برنامه «سلام صبح بخیر» نداشته‌اند، عملا درخواست ایشان برای حضور در برنامه و استفاده از وقت منتفی است.
سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به مطلب اخیر علی مطهری در فضای مجازی درخصوص لغو حضورش در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما گفت: نام بردن از علی مطهری در این برنامه از سوی عوامل برنامه و مجریان نبوده و شخص دیگری نام ایشان را در برنامه مطرح کرده است، بنابراین آقای مطهری نمی‌تواند درخواستی برای حضور در این برنامه و پاسخگویی به آن فرد داشته باشد.
نماینده مشهد با وارد ندانستن اعتراض نماینده تهران، گفته است، «شخص تنها در صورتی می‌تواند در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده و از مطالب مطرح شده علیه خودش دفاع کند و پاسخ بدهد که آن اظهارات را صدا و سیما یا شخص مجری مطرح کرده باشد. البته آن هم در صورتی امکان پذیر است که طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تعریف شرح وظایف شورای نظارت سازمان صدا و سیما، شخص باید ابتدا مطالبه‌اش را در شورای نظارت مطرح کند تا اعضای شورا بعد از بررسی برای حضور یا عدم حضورش در آن برنامه تصمیم‌گیری کنند.»
با این حساب به نظر می‌رسد به دلیل آن‌که نقد به علی مطهری نه از سوی مجریان و عوامل رسانه ملی بلکه از طرف یکی از مهمانان صورت گرفته و از قضا مجری هم به آن مهمان در خصوص اسم آوردن از اشخاص تذکر داده، آنچه علی مطهری می‌گوید از نظر قانونی چندان به جا نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها