البغدادی پیام جدید منتشر کرد

درست در روزی که نمایندگان پارلمان عراق بار دیگر مطالبه بیرون راندن نیروهای آمریکایی از خاک کشورشان را مطرح کردند، یک فایل صوتی منتسب به ابوبکر البغدادی منتشر شده که در آن سرکرده داعش تهدید کرد حملات تروریستی این گروهک، به صورت روزانه ادامه خواهد یافت، همزمان نیز چهار انفجار در نقاط مختلف بغداد رخ داد.
کد خبر: ۱۲۲۸۷۸۹

به گزارش ایرنا، دوشنبه‌شب یک فایل صوتی منتسب به سرکرده داعش منتشر شد که در آن ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی تکفیری داعش در سخنانی نیم‌ساعته، طرح‌های پیش روی داعش را توضیح داد و از ادامه عملیات روزانه در همه نقاط صحبت کرد. وی از عناصر وابسته به داعش که در زندان به‌سر می‌برند نیز خواست به نیروهای امنیتی، بازپرس‌ها و قضات حمله کنند. البغدادی همچنین از عناصر تروریستی گروهک تحت رهبری خود خواست به‌زعم وی «جهاد» را ادامه دهند و وعده داده که بیعت‌های جدیدی با خلافت مورد ادعایش در راه است. او همچنان به تفصیل از آنچه فعالیت داعش در جبهه‌های مختلف از جمله در مالی، شام و شرق دور نامیده سخن گفت اما از کشورهایی که به ادعای او داعش در آن عملیات انجام داده است، نام نبرد. البغدادی در بخش دیگری از سخنانش از رهبران «طاغوت»‌صفت در بسیاری از کشورها مانند مصر، سودان، لیبی و یمن انتقاد کرد.
این نخستین فایل صوتی منتسب به ابوبکر البغدادی از آوریل ۲۰۱۷ تاکنون است، انتشار فایل صوتی قبلی او به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد. آگوست ۲۰۱۸ برخی گزارش‌ها مبنی بر این که البغدادی به دلیل زخم‌ها و آسیب‌های جدی فیزیکی، امکان ادامه سرکردگی گروهک تروریستی داعش را ندارد، منتشر شد. اکنون با انتشار این فایل صوتی همزمان با طرح مطالبه بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور و وقوع چهار انفجار همزمان در بغداد پایتخت عراق، سوالاتی در میان ناظران مطرح شده است. محافل سیاسی و احزاب عراقی بارها طی نزدیک به دو سالی که از اعلام پایان نظامی داعش در عراق می‌گذرد، واشنگتن را متهم می‌کنند که به عنوان سرکرده ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با این گروهک، برای باقی ماندن طولانی‌مدت خود در خاک عراق تلاش دارد بقایای داعش را احیا کند. سال 2016، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی خود به‌صراحت دولت آمریکا را مسؤول ایجاد و تقویت داعش دانسته بود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها