انتقادها به گریم ستایش و پاسخ تهیه‌کننده سریال

اکسیر جوانی ستایش!

فصل اول ستایش با همه خوب و بدی‌هایش مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت و چند سال بعد فصل 2 سریال روی آنتن رفت. در این فصل که سرنوشت شخصیت‌ها را حدود 20سال بعد نشان می‌داد، خطوط اندکی از پیری با گریم و سایه‌روشن، بر چهره نرگس محمدی نمایان شده بود. چهره نسبتا میانسال او یک عینک هم داشت تا برای القای حس مسن شدن کمک‌کننده باشد. چندی بعد سریال کیمیا روی آنتن رفت و در آن هم برای نشان دادن بالا رفتن سن کیمیا در فاز 3 از گریمی مشابه و عینک استفاده شد. این مشابهت مدت‌ها سوژه طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی شد و کاریکاتورهای فراوانی را هم درپی داشت.
کد خبر: ۱۲۲۸۳۷۴

حالا با شروع فصل سوم ستایش، مخاطبان با اتفاق عجیب‌تری مواجه شدند. در این فصل دیگر خبری از همان مقدار گریم هم نیست! با پخش قسمت دوم این مجموعه و با ورود شخصیت ستایش به قصه، انتقادات از گریم این بازیگر آغاز شد. البته انتقادها تنها به این ظواهر هم ختم نمی‌شود و گاه بازی محمدی را هم نشانه می‌گیرد، زیرا او در برخی سکانس‌های پخش شده خیلی سرحال‌تر از فصل 2 دیالوگ می‌گوید و آن افتادگی در راه رفتن او و آرام شدن صدایش در این سری کمتر دیده می‌شود. در ادامه نگاهی به انتقادات مطرح شده انداخته‌ایم و پاسخ آرمان زرین‌کوب، تهیه‌کننده سریال را آوردیم.

bahar

گریم اون یکی سریال(بوی باران!) رو پاک نکردن آوردن اینور


پیرشو دیگه!
کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی گریم ستایش در فصل3 را با فصل 2 مقایسه و در این مورد به انتشار نظر و عکس پرداخته‌اند. عده‌ای از آنها بازیگر نقش ستایش را متهم می‌کنند که به خاطر بازی همزمان در سریال بوی باران اجازه نداده است، گریم سنگین داشته باشد. آنها مدعای این حرف را شباهت گریم این بازیگر در دو سریال می‌دانند، اما تهیه‌کننده این سریال در پاسخ به این انتقادات دلایل دیگری مطرح می‌کند.البته می‌توان دلیل گریم نرگس محمدی در این فصل را هجمه‌هایی دانست که بعد از پخش سریال کیمیا علیه گریم این دو اثر مطرح شد. انتقاداتی که بیشتر متوجه عینک این دو شخصیت بود و با مقایسه این گریم‌ها با آثار برتر خارجی، نگاه آنها به مقوله پیری را ساده‌انگارانه تلقی می‌کرد. نگاهی که نشانه‌های بالا رفتن سن را به عینکی شدن تقلیل می‌داد و عاری از خلاقیت بود.

naghiii

سر مصیبتای وارده بهت ما مو سفید کردیم. با مرگ شوهرت لیتر لیتر اشک ریختیم. به برادرشوهر فلان شده‌ات فحش دادیم. حالا روا نیست ما پیر شیم و تو جوون‌تر. پیر شو لعنتی#ستایش

تهیه‌کننده «ستایش» پاسخ داد: این گریم باورپذیر است
آرمان زرین‌کوب، تهیه‌کننده سریال ستایش درباره انتقادات نسبت به چهره پردازی نرگس محمدی، بازیگر نقش اصلی این مجموعه در فصل سوم، به خبرگزاری مهر پاسخ داده است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده:
ما در سریال ستایش۱ با یک زن ۲۰ ساله رو به رو بودیم و در فصل دوم با یک زن ۴۰ساله و حالا در فصل سوم که این شب‌ها روی آنتن شبکه سه می‌رود شاید در روند داستانی تنها چند ماه از فصل دوم گذشته باشد.
این انتقادها پیش از این، نسبت به فصل دوم هم وجود داشت. ستایش ۲ هم که شروع شد عده‌ای گفتند چرا ستایش پیر نشده و با یک عینک چهره‌اش تغییر کرد، اما اگر به اطراف خود نگاه کنید خانم ۴۰ ساله پیر نیست که بخواهیم او را پیر کنیم و به صورتش چروک اضافه کنیم.
او در فصل سوم هم عینک می‌زند اما زمان مطالعه یا تغییراتی را در زندگی او می‌بینیم که باید در روند قصه ببینیم.
به نظرم عده‌ای کارشان این است که به محتوا دقت نمی‌کنند و از تماشای سریال لذت نمی‌برند. البته من نمی‌دانم منظور این افراد برای انتقاد از گریم ستایش چیست، چون به نظر ما این گریم خیلی باورپذیر است هرچند من خیلی دفاع نمی‌کنم و شاید همیشه مشکلاتی هم در گریم‌ها باشد، اما شما یک سریال را در چند وقت اخیر مثال بزنید که گریم‌هایش خیلی خوب باشد. چهره پردازی در تلویزیون براساس شخصیت‌هاست که این شخصیت تعیین می‌کند که پرداخت آن به چه صورت باشد.
ستایش در فصل قبل مشکلات و نگرانی‌هایی داشت که در این فصل ندارد. او در این فصل زنی صاحب انگیزه است، روابط، فرزندانش، زندگی روزمره و همه آنچه زندگی او را در این فصل می‌سازد در فضایی آرامش‌دهنده است و اینها باعث شده او بشاش‌تر شود و ما این بشاش بودن و آرامش را در چهره او ببینیم.
تغییر گریمور ارتباطی با این اتفاق نداشته است، گریمور براساس آنچه کارگردان می‌گوید طرح می‌زند و تست گریم انجام می‌شود. گریم‌ها در هر فصل بنا به شخصیتی که فیلمنامه می‌طلبد، صورت می‌گیرد.

نوشین مجلسی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها